Ascom Myco smartphone voor de zorg geslaagd voor Android-compatibiliteitstest van MobileIron

GÖTEBORG, Zweden--()--De Ascom Myco smartphone, een van 's werelds eerste smartphones die speciaal ontwikkeld is voor de ziekenhuisomgeving, heeft het MobileIron Android-zelftestprogramma met succes doorlopen. Dit toont aan dat de Ascom Myco de Application Programming Interfaces (API's) volgens de Google-norm ondersteunt die gebruikt worden door MobileIron (NASDAQ: MOBL), de leider op het gebied van mobiele bedrijfsbeveiliging.

'Het feit dat het toestel geslaagd is voor de tests onderstreept de geschiktheid van de Ascom Myco voor de beveiligingsbewuste zorgsector,' aldus Henrik Sandberg, Alliances Manager at Ascom Wireless Solutions. 'Hieruit blijkt onder andere dat IT-managers en beheerders de centrale controle hebben over alle Ascom Myco handsets in een ziekenhuis of andere omgeving. Mocht een door MobileIron beheerde Ascom Myco bijvoorbeeld zoekraken, dan kunnen beheerders de gegevens op het toestel op afstand volledig wissen.'

Andere cruciale functies die mogelijk worden gemaakt door de API's zijn toestelvergrendeling, locatiebepaling met GPS, het op afstand installeren van een basiscertificeringsinstantie, en externe handhaving van het beveiligingsbeleid.

'Deze en andere functies geven ICT-beheerders in de gezondheidszorg de gecentraliseerde externe hulpmiddelen die ze nodig hebben om vertrouwelijke patiëntgegevens te beschermen,’ legt Sandberg uit. ‘De Ascom Myco is ontwikkeld om zorginformatie te delen, maar ook om deze informatie te beschermen.'

'De succesvolle test van de Ascom Myco illustreert hoe de invoering van mobiele apparaten in allerlei sectoren een steeds hogere vlucht neemt,' aldus Jeff Ratzlaff, Vice President, Business Development, MobileIron. 'Wat de Ascom Myco extra interessant maakt, is zijn specifieke focus op de gezondheidszorg. Hij maakt niet alleen gebruik van het open Android-systeem, waardoor hij tal van zorgapps kan ondersteunen, maar is bovendien compatibel met de API's die we gebruiken om bedrijfsbeveiliging te bieden.'

Over Ascom Wireless Solutions

Het in 1955 opgerichte Ascom Wireless Solutions, een divisie van Ascom AG, levert wereldwijd missiekritische ICT voor de gezondheidszorg. Vandaag de dag zijn meer dan 100.000 systemen geïnstalleerd in ziekenhuizen, de ouderenzorg, organisaties die zelfstandig wonen faciliteren en andere activiteitensegmenten waar missiekritische communicatie van essentieel belang is. Maar we streven er vooral naar om een verschil maken in de gezondheidszorg.

Over MobileIron

MobileIron voorziet bedrijven over de hele wereld, die Mobile First-organisaties willen worden, van een veilig fundament. Voor meer informatie kunt u terecht op www.mobileiron.com

Disclaimer

De bovenstaande compatibiliteitsverklaring is gebaseerd op zelf verstrekte informatie van fabrikanten van Android-telefoons die compatibiliteitstests hebben uitgevoerd met MobileIron-producten of diensten. MobileIron garandeert of waarborgt niet dat de toestellen compatibel zijn met MobileIron-producten of diensten. Verder dienen klanten zich ervan bewust te zijn dat een toestel dat wellicht compatibel is met één versie van MobileIron-producten of diensten, niet compatibel hoeft te zijn met eerdere of toekomstige versies van die MobileIron-producten of diensten.

Ascom
Henrik Sandberg
Alliances Manager, Ascom, Zweden
Telefoon: +46 31 559 403
E-mail: henrik.sandberg@ascom.com
MobileIron
Clarissa Horowitz
Telefoon: +1 415 608 6825
E-mail: clarissa@mobileiron.com

Release Summary

Ascom Myco healthcare smartphone successfully completes MobileIron tests for Android compatibility.

Ascom
Henrik Sandberg