De Health Industry Summit zorgt voor beroering onder beleggers over gezondheidszorgsector van China in verband met dubbele groeicijfers

SHANGHAI--()--In de zomer van 2015 trok een evenement in Shanghai op slechts één dag een recordbrekende menigte van meer dan 170.000 professionals, en dit alleen voor de sector van de zorg. Deze Health Industry Summit, een mega-vakbeurs, verenigde de belangrijkste medische en farmaceutische activiteiten in China.

Met de start van China’s 13e vijfjarenplan in 2016 is het 'Health China 2020'-programma uitgegroeid tot een nationale strategie. Het plan, gericht op de gezamenlijke ontwikkeling van de gezondheidszorg, farmaceutische producten en ziektekostenverzekeringen, de scheiding tussen recepten en geneesmiddelenverstrekking en het hiërarchische systeem, betekent een extra stimulans voor velen die al een oogje hebben op de ontstane kansen door de toenemende vergrijzing en de bevolkingsgroei, na de opheffing van het beleid dat slechts één kind toestond. Tot eind 2015 hebben meer dan 100 handelsbedrijven, die van oudsher niet gericht waren op de gezondheidszorg in China, deze al opgenomen als een van hun investerings- en ontwikkelingsprioriteiten. Veel bedrijven zoals bekende giganten als Lenovo, Fosun, en Wanda Group, veranderden zelfs hun naam om deze nieuwe focus te weerspiegelen, en hebben een aandeel op belangrijke gebieden van de sector ingezet.

Nadat Reed Sinopharm, de organisator, de terugkeer aankondigde van tHIS 2016 naar Shanghai van 17 t/m 20 april 2016, zijn de hotelprijzen in belangrijke zones van Shanghai voor die periode enorm gestegen; vele zijn zelfs het dubbele van de prijzen van 2015. Het massale gezondheidssectorevenement combineert 9 tentoonstellingen en meer dan 100 congressen gericht op de gezondheidszorg. Belangrijke evenementen omvatten Healthcare China 2016, het topbeleggersforum voor de gezondheidszorg; de toonaangevende tentoonstelling voor medische apparatuur in Azië, China International Medical Equipment Fair (CMEF); de grootste farmaceutische distributie- en productie-evenementen van China, PharmChina (PC) en API China; en het grootste evenement van de voedings- en voedingssupplementenbranche van Azië, Natural Health and Nutrition Expo.

Om de naar schatting 300.000 bezoekers en exponerende professionelen, beleggers en conferentieafgevaardigden uit 150 landen beter van dienst te kunnen zijn, werkt de organisator actief samen met diverse overheidsinstellingen en -diensten van Shanghai, zoals de Gemeentelijke Commissie van Koophandel van Shanghai, de politie, de metro van Shanghai en de overheid van het district Qingpu om het topevenement van dit jaar voor te bereiden. Hiervoor zijn oplossingen gepland, zoals het verhogen van de frequentie van de metrodiensten en de verdubbeling van het aantal pendelbussen en horecagelegenheden in de periode. Om te zorgen dat de mensenmassa niet al te groot wordt op de eerste dag van CMEF (17 april), zullen PharmChina en API China bovendien een dag later hun deuren open doen voor professionals, van 18 t/m 20 april 2016.

Reed Sinopharm Exhibitions
Sophie Zhang, 0086 10 84556580