Shutdown-verzegeling van Westinghouse Shield® met succes gedemonstreerd

PITTSBURGH--()--Westinghouse Electric Company heeft met succes gedemonstreerd dat de Westinghouse Generation III SHIELD Shutdown-verzegeling voldoet aan de ontwerpspecificaties om thermaal te activeren en de doorstroming van de reactorkoelvloeistofpomp (RCP) terug te brengen tot minder dan een gallon per minute tijdens blackout-condities.

De Generation III SHIELD Shutdown-verzegeling werd uit de Beaver Valley Unit 2-centrale verwijderd voor de statische activatietest na een brandstofcyclus, die in het voorjaar van 2014 begon. Afgevaardigden van de First Energy Nuclear Operating Company, Pressurized Water Reactor Owners Group en U.S. Nuclear Regulatory Commission woonden de test in het Westinghouse Science and Technology Center in Churchill, Pennsylvania bij.

Westinghouse Communications
Sheila Holt, +1-412-374-6379