GSMA: afbreken Deense telecomfusie teleurstellend

BRUSSEL--()--De GSMA heeft in een reactie op het afbreken van een fusie van bedrijfsonderdelen van TelaSonera en Telenor in Denemarken haar teleurstelling geuit. De belangenvereniging van de telecomsector betreurt de ontwikkeling, omdat de sector behoefte heeft aan meer consolidatie. De bedrijven bereikten geen overeenstemming met de Europese Commissie over acceptabele voorwaarden voor hun fusieplannen die moeten leiden tot een sterkere mobielenetwerkexploitant.

“Exploitanten van mobiele netwerken zijn gefocust investeringen en upgrades die noodzakelijk zijn voor de implementatie van 4G-diensten in alle delen van het continent. Zij kunnen echter louter door middel van marktgedreven rationalisaties alle mogelijkheden binnen de sector ontsluiten en de consument duurzame voordelen bieden in de vorm van innovatie, verbeterde servicekwaliteit en verlaagde kosten voor mobiele breedband”, zei John Giusti, hoofd juridische zaken van de GSMA.

For the GSMA
Jeroen Rigole (Brussels)