Ascom Myco er den første Android smarttelefonen som er utviklet spesielt til medisinsk personell

Ascom Myco - Purpose built for the nurse (Photo: Business Wire)

GÔTEBORG, Sverige--()--Ascoms nyeste tilbud, Ascom Myco, er en smarttelefon med unike funksjoner utviklet for å lette arbeidet til pleiere. Det er et produkt belgiske sykehus og helseinstitusjoner har fattet interesse for. Philippe Bosmans, Sales Manager, Ascom Belgia og Tom Decoo, Senior Account Manager Healthcare i Nextel, som er en belgisk teleintegrator, forklarer fordelene ved Ascom Myco og den ekstra verdien den tilfører sykehusene.

Ascoms sykehusløsninger forbedrer kvaliteten og effektiviteten på pleien. Ascom Myco er en helt ny smarttelefon i Ascoms portefølje. Den leveres i to versjoner: Wi-Fi til bruk på selve sykehuset, og Wi-Fi/3G som gjør det mulig å ringe og bruke datatrafikk på offentlige mobile nettverk utenfor sykehuset, eller som en backup på sykehuset.

"Ascom Myco er en spesialbygd smarttelefon for sykehus, som reduserer antallet falske alarmer ved å filtrere varslene. Pleierne får kun varsler om alarmer som er utløst av deres tilordnede pasienter. Det er uavhengig om en alarm ble utløst av en pasient eller en overvåkingsenhet. Ascom Mycos innovative topp-display gjør det mulig å lese meldinger bare med et øyekast. Det grafiske brukergrensesnittet er pasientsentrert. Pleierne kan bruke telefonfunksjonaliteten til å ringe pasienten for å finne ut hva pasienten trenger, eller videresende eller eskalere alarmen.

Ascom Myco, som er basert på det åpne operativsystemet Android, støtter integrasjon av eksisterende sykehus-apper, som f.eks. tilgang til pasientjournal ved sengen. Men pleiernes applikasjoner er prioriterte, slik at pasientalarmene alltid når frem til pleierne," sier Philippe Bosmans fra Ascom.

Dessuten er Ascom Myco hygienisk og kan desinfiseres. Klipset på Ascom Myco gir et godt feste på pleiernes lomme. Derfor kan smarttelefonen betjenes med én hånd. Batteriet varer et åtte timers skift, kan lett skiftes ut, og lades separat.

Nextel er en Ascom Silver Partner. Som en tele- og dataintegrator, er firmaet sertifisert til å installere og vedlikeholde Ascom-løsninger. Nextel har lang erfaring innenfor helsevesenet med integrasjon av Ascom Unite, en administrasjonsplattform for mobile enheter og alarmer, som gjør det mulig å programmere og vedlikeholde alle tilkoblede mobile enheter på én gang.

"Sykehusene er interesserte i Ascom Myco fordi det er den første smartenheten av medisinsk kvalitet, utviklet til bruk av medisinsk personale, og basert på Android. Helseinstitusjoner investerer i Ascom Myco for å se hvilke muligheter den kan gi for en mer effektiv alarmbehandling og forbedret klinisk arbeidsflyt. Sykehusene er spesielt interessert i den innebygde strekkodeskanneren, som ansees for å være en investering for fremtiden, fordi den kan forbedre håndteringen av medisin," sier Tom Decco, Nextel.

Sykehusene er hele tiden på utkikk etter forbedringer av kommunikasjonsmuligheter og mobilitet er meget viktig for dem. Mange sykehus har øremerket budsjett for konseptdokumentasjon ("proof of concept"), og mange ønsker å skifte ut DECT-basert telefoni med en mobil løsning som baserer seg på et Wi-Fi-nettverk. I Belgia er det særlig Ascom Myco smarttelefon og Ascom i62 Wi-Fi telefon som evalueres av pleierne.

"Helsemarkedet i Belgia har store forventninger og ønsker å starte tester av Ascom Myco. Flere tester er allerede godkjent," sier Tom Decco avslutningsvis.

For mer informasjon, se www.ascom.no

OM ASCOM WIRELESS SOLUTIONS

Ascom Wireless Solutions (www.ascom.com/ ws) er en ledende leverandør av innovative kommunikasjonsløsninger for integrerte arbeidsprosesser for segmenter som sykehus, eldreomsorg, psykiatri og andre områder der virksomhetskritisk kommunikasjon er viktig. Ca. 100 000 systemer er installert globalt. Selskapet tilbyr et bredt utvalg av profesjonelle telefoni- og meldingssystemer, og genererer verdi for kundene ved å støtte og optimalisere deres virksomhetskritiske prosesser. Løsningene er basert på mobil, VoWiFi, IP-DECT, pasientsignal og personsøkerteknologi som integreres på en smart måte i eksisterende virksomhetssystemer. Selskapet har datterselskaper i 13 land og har 1200 ansatte globalt. Ascom Wireless Solutions ble etablert i 1955, har hovedkontor i Göteborg og er en del av Ascom Group, som er notert på børsen i Sveits.

Ascom Belgia
Philippe Bosmans, Director Sales