Toshiba ondersteunt initiatieven voor waterstofeconomie

Hydrogen Energy Research & Development Center (Photo: Business Wire)

TOKYO--()--Toshiba Corporation heeft vandaag de opening van het Toshiba Group Hydrogen Energy Research & Development Center (HDRC) op zijn Fuchu Complex in het westen van Tokyo aangekondigd. Het nieuwe centrum is bedoeld voor initiatieven binnen de Toshiba Group ten bate van een waterstofeconomie en stimuleert de ontwikkeling en demonstratie van oplossingen waarin aan waterstof gerelateerde energietechnologieën zijn geïntegreerd. Toshiba wil de verkoop van waterstofgerelateerde producten te laten stijgen tot 100 miljard yen in 2020.

Toshiba heeft essentiële technologieën in huis, waaronder technologie voor fotovoltaïsche energieopwekking en opwekking door wind of water en andere hernieuwbare generatiesystemen, maar ook waterelektrolysesystemen en brandstofcellen. Deze technologieën helpen bij het verwezenlijken van een waterstofeconomie in een toekomst waarin waterstof dienst doet als schone brandstof met laag koolstofgehalte.

Toshiba Press Contact:
Toshiba Corporation