Everything is Awesome! [Alles is fantastisch!] Merlin Entertainments kondigt nieuwe 4D-animatie aan op basis van The LEGO® Movie™ van Warner Bros. voor exclusieve vertoning in de LEGOLAND®-parken en LEGOLAND® Discovery Centers wereldwijd

Merlin Entertainments announces new 4D film based on the LEGO(R) Movie(TM) from Warner Bros. To launch exclusively to LEGOLAND(R) Parks and LEGOLAND(R) Discovery Centers worldwide (Photo: Business Wire)

CARLSBAD, Calif.--()--Media Entertainments kondigt vandaag aan dat later dit jaar in samenwerking met Warner Bros. Consumer Products en The LEGO Group een nieuwe 4D-animatie wordt uitgebracht op basis van de populaire personages uit The LEGO® Movie™, van Warner Bros. Pictures, Village Roadshow Pictures en LEGO System A/S, voor bezoekers van de LEGOLAND®-parken en LEGOLAND® Discovery Centers overal ter wereld. De nieuwe 4D-animatie opent exclusief in de zes LEGOLAND-parken en elf LEGOLAND Discovery Centers in Noord-Amerika, Azië en Europa.

Met elementen zoals wind, water, rook en speciale lichteffecten beleven de hoofdpersonages uit de film, Emmet en Wyldstyle, samen met hun vrienden een heel nieuw en fantastisch avontuur.

"We zijn zeer enthousiast dat we in samenwerking met Warner Bros. Consumer Products en The LEGO Group kunnen werken aan dit, ik mag wel zeggen, fantastische avontuur," zegt algemeen directeur Nick Varney van Merlin Entertainments. "Emmet en Wyldstyle zijn enorm populair geworden in onze themaparken en Discovery Centers overal ter wereld. Deze 4D-film, die exclusief zal worden vertoond aan de bezoekers van onze parken, past perfect bij onze Merlin-filosofie om gedenkwaardige ervaringen voor het hele gezin te creëren."

"The LEGO Movie was meer dan een film: het werd een boegbeeld voor creatief bouwen en inspireerde gezinnen overal ter wereld om hun LEGO-bouwstenen weer tevoorschijn te halen en hun eigen creaties te maken," zegt Jill Wilfert, vice-voorzitter licensing & entertainment van The LEGO Group. "Ik weet zeker dat bezoekers van LEGOLAND het fantastisch zullen vinden om deze personages terug te zien in een nieuw leuk avontuur."

Ga naar de Merlin-website op www.MerlinEntertainments.biz voor het laatste nieuws over dit 4D-avontuur.

Over Merlin Entertainments

MERLIN ENTERTAINMENTS plc is een toonaangevend bedrijf dat familiepretparken beheert. Merlin, binnen Europa de grootste en wereldwijd de op één na grootste beheerder van pretparken, beheert 106 attracties, 11 hotels en 3 vakantiedorpen in 23 landen op 4 continenten. Het bedrijf streeft ernaar de bijna 60 miljoen bezoekers wereldwijd een gedenkwaardige en aangename ervaring te bieden, met wereldberoemde en lokaal herkenbare merken en de toewijding en passie van de managers en de naar schatting 25.000 werknemers.

Merlin biedt attracties zoals SEA LIFE, Madame Tussauds, LEGOLAND, het London Eye, Dungeons, Gardaland, LEGOLAND Discovery Centers, Alton Towers Resort, Warwick Castle, THORPE PARK Resort, Blackpool Tower, Heide Park Resort, WILD LIFE Sydney Zoo, Sydney Tower Eye en SKYWALK. Het zijn allemaal bijzondere attracties, uitdagend en vernieuwend, die in de toekomst tot nog veel meer kunnen uitgroeien. Ga naar www.merlinentertainments.biz voor meer informatie.

Over The LEGO Group

The LEGO Group is een familiebedrijf in Billund, Denemarken. Het bedrijf werd opgericht in 1932 en tegenwoordig is de groep een van de grootste producenten van speelgoed voor kinderen ter wereld. Het bedrijf richt zich op de ontwikkeling van de creativiteit en fantasie van kinderen, met producten die in meer dan 130 landen te koop zijn. Ga naar www.LEGO.com

LEGO, het LEGO-logo, de vormgeving van bouwstenen en nopjes en het LEGO-minifiguurtje zijn handelsmerken van The LEGO Group. ©2015 The LEGO Group.

Over Warner Bros. Consumer Products

Warner Bros. Consumer Products, een entertainmentbedrijf van Warner Bros., is een van de meest toonaangevende organisaties voor licensing en retail merchandising ter wereld.

Merlin Entertainments
Mediacontact: Julie Estrada, 760-918-5377