MyHeritage biedt directe familieontdekkingen aan om familiegeschiedenis onder de aandacht te brengen bij grote publiek

Met Instant Discoveries™ duurt het slechts seconden om voorouders te ontdekken en een online familiesite vol verwanten te maken

Loading media player...

TEL AVIV, Israël & ALMERE, Nederland--()--MyHeritage, het leidend netwerk voor het ontdekken, bewaren en delen van familiegeschiedenis, heeft vandaag Instant Discoveries™ uitgebracht. Het bieden van informatie over iemands voorouders al tijdens de aanmeldprocedure biedt een snelle kijk in de fascinerende wereld van familiegeschiedenis.

MyHeritage vraagt nieuwe gebruikers tijdens de registratie, de basisgegevens in te vullen over 7 familieleden, namelijk henzelf, hun ouders en grootouders. Dit is ideaal voor mensen die weinig weten over hun familiegeschiedenis. Een krachtige technologie zoekt dan automatisch naar informatie over de familie in de database van miljarden historische gegevens. Binnen seconden krijgen gebruikers een Instant Discovery™ te zien van een persoon die mogelijk hun voorouder is, tezamen met een overvloed aan gerelateerde informatieve zoals familietakken, namen, gebeurtenissen, foto’s en documenten. Gebruikers kunnen het vervolgens toepassen op hun stamboom.

“Wij zijn erg opgewonden over Instant Discoveries™”, zegt Gilad Japhet, oprichter en CEO van MyHeritage. “Nieuwe gebruikers ogenblikkelijk in de watten leggen met informatie over hun familie sluit aan op onze visie om familiegeschiedenis toegankelijk en plezierig te maken voor het grote publiek. Wij zijn toegewijd aan het creëren van baanbrekende technologieën die de wijze waarop men familiegeschiedenis bedrijft vernieuwt.

De Instant Discoveries™ is succesvol getest op een groep passanten op verschillende locaties in New York, waaronder Times Square en Grand Central Terminal. De reacties van de deelnemers, vastgelegd in onze video, tonen aan dat familiegeschiedenis emotionele voldoening kan geven voor beginnende onderzoekers.

Instant Discoveries™ is mogelijk gemaakt door een nieuwe technologie die voortborduurt op MyHeritage’s Smart Matching™ en Record Matching technologieën, die nauwkeurige resultaten bieden. Het houdt rekening met de privacy van andere gebruikers en sluit alle gegevens van levende personen uit.

Mike Mallin, Chief Product Officer bij MyHeritage, zegt: “Miljoenen mensen willen meer weten over hun identiteit en hun afkomst. Wij zijn naarstig bezig daar een toverachtige en makkelijke manier in te vinden. Tot op heden, zijn familieonderzoeken moeizaam en tijdrovend geweest. Met onze nieuwe Instant Discoveries ™ kunnen gebruikers de generaties die hen zijn voorgegaan binnen enkele momenten na registratie ontmoeten.”

De succesfactor van Instant Discoveries™ hangt af van een aantal factoren, zoals het land van afkomst, en de mate waarin aanvankelijk gedetailleerde informatie wordt gegeven. In sommige landen is dit zo groot als 35%. Met circa 1 miljoen nieuwe stamboomprofielen en 5 miljoen historische records dagelijks toegevoegd aan MyHeritage, zal de factor op den duur toenemen. In de komende maanden zal deze nieuwe technologie ook beschikbaar worden gemaakt voor bestaande gebruikers van MyHeritage, die het kunnen gebruiken om hun stamboom te doen groeien.

Met de lancering van Instant Discoveries™ en de recent aangekondigde technologie integratie door toonaangevende bedrijven als Aldfaer, Coret Genealogie, FamilySearch en 23andMe, verstevigt MyHeritage de positie van technologische leider in de markt van familiegeschiedenis.

Om Instant Discoveries™ zelf te ervaren, gaat u naar www.myheritage.nl en meldt u zich gratis aan.

Over MyHeritage

MyHeritage is de leidende bestemming voor het ontdekken, delen en bewaren van familiegeschiedenis. Als technologie bedachtzame leiders en innovatoren op dit gebied, is MyHeritage bezig familiegeschiedenis te transformeren in een activiteit die nog toegankelijker, nog spannender en nog eenvoudiger te bedrijven is dan voorheen. MyHeritage biedt haar wereldwijde ledenbestand unieke sociale middelen, een enorme bibliotheek aan historische content, en krachtige zoek- en datavergelijkende technologieën. MyHeritage is vertrouwd door miljoenen families en biedt hen een eenvoudige manier om hun verhaal van het heden en verleden te bewaren voor toekomstige generaties. MyHeritage is beschikbaar in 40 talen.

www.myheritage.nl

MyHeritage Nederland