MagicEvent.com brengt 1 miljoen euro bijeen voor zijn accommodatiewebsite voor zakenreizigers

PARIJS--()--Na een eerste ronde van fondsenwerving van 500.000 euro in maart 2014, heeft de Franse start-up de tweede ronde van de financiering beëindigd op bijna 1 miljoen euro van particuliere beleggers. Samen met de fondsen van BPI (Banque Publique d'Investissement of publieke investeringsbank) kan de groei en de internationale verspreiding van de website in de versnelling gaan.

MagicEvent.com werd gelanceerd in 2014 en is de eerste website voor collaboratieve consumptie die uitsluitend is gewijd aan het zakentoerisme. Met een aanwezigheid in de grote Europese zakensteden (Parijs, Hannover, Barcelona, Londen, enz.) biedt MagicEvent.com accommodatie in de directe omgeving van de belangrijke zakelijke centra en de grote congrescentra/beursterreinen.

De website biedt momenteel bijna 2.000 accommodaties (appartementen, studio's, huizen) in 25 steden en 9 landen. Het doel is om tot eind 2014 2.800, tot eind 2015 30.000, en tot eind 2016 100.000 advertenties te bereiken, die de grootste 'zakencentra' in Europa en buiten het continent bestrijken (de Verenigde Staten en Dubai zijn al vanaf begin november opgenomen).

MagicEvent.com richt zich voornamelijk op zakenreizigers die naar een evenement reizen en op zoek zijn naar een alternatief voor een hotel. Dit type accommodatie zorgt voor een besparing van 30 tot 60%, zonder dat de besparingen op maaltijden en vervoer hierbij inbegrepen zijn.

De website heeft een opzet voor een zakelijk klantenbestand, met geselecteerde accommodatie die volledig is samengesteld op basis van comfort en voorzieningen, een factuursysteem ontwikkelt voor bedrijven, verzekeringen verstrekt voor huurders, enz.

"MagicEvent.com zal ook een waaier van extra diensten aanbieden in overeenstemming met de wensen van zakelijke reizigers, inclusief transfers van de luchthaven of het beursterrein, organisatie van persconferenties of cocktailevenementen, conciërgediensten, kant-en-klare maaltijden, enz.", verklaart Valéry Linÿer, CEO van MagicEvent.com"We gaan ook white labels ontwikkelen voor tentoonstellingen en internationale conferenties, alsook voor grote bedrijven die hun medewerkers naar hun kantoren sturen voor een opleiding of in samenwerkingsverband".

De start-up heeft 15 medewerkers in dienst voor webontwikkeling op de kantoren in Grasse, Neuilly, Keulen en Madagascar.

MagicEvent.com is lid van ACSEL, AFTM, Fevad, GBTA en VRMA.
De website is door Fevad genomineerd als een van de beste in e-commerce voor 2014.

Perscontacten: AB3C
Stéphane Barthélémi, tel. +33 (0)1 53 30 74 04