Monster deelt voorstel mee van aanbod van omwisselbare obligaties voor $125 miljoen met terugbetaling in 2019

WESTON, Mass.--()--Monster (NYSE: MWW) heeft vandaag aangekondigd dat het bedrijf, afhankelijk van de markt en andere omstandigheden, omwisselbare obligaties (de 'notes') voor een totaalbedrag van $125 miljoen wil aanbieden. De notes die zullen worden terugbetaald in 2019, worden privaat geplaatst aan gekwalificeerde institutionele kopers overeenkomstig artikel 144A onder de Securities Act van 1933, zoals gewijzigd (de 'Act'). Monster verwacht ook de eerste kopers van de notes een optie toe te kennen voor de aankoop van extra obligaties voor een maximum bedrag van $18,75 miljoen, zodat overtoewijzingen gedekt kunnen worden, als dit voor mocht komen.

De notes zullen ongedekte, senior obligaties van Monster zijn, en interest wordt om de zes maanden betaald. Tot 15 januari 2019 zullen de notes alleen na het zich voordoen van bepaalde gebeurtenissen converteerbaar zijn naar keuze van de houders; daarna zullen de notes tot de tweede geplande beursdag voorafgaand aan de vervaldag 15 oktober 2019 op elk moment converteerbaar zijn. Tenzij en totdat Monster op het moment van de prijsstelling van het aanbod de goedkeuring van de aandeelhouders verkrijgt om na de conversie van de notes meer dan 19,99% van de uitstaande gewone aandelen van Monster ('gewone aandelen') uit te geven, zal Monster de conversie van de notes in geld uitbetalen tot de hoofdsom van de geconverteerde obligaties en zal het gewone aandelen leveren en/of in geld betalen voor wat betreft de resterende omwisselbare obligaties. Na de omwisseling van de notes zal het aantal gewone uit te geven aandelen zich richten naar deze bovengrens. Als Monster op het moment van de prijsstelling van het aanbod de goedkeuring van de aandeelhouders verkrijgt om na de conversie van de notes meer dan 19,99% van de uitstaande gewone aandelen uit te geven, zal Monster de omwisseling van de notes in geld betalen, of zoals het uitkomt, gewone aandelen leveren, of een combinatie daarvan, naar eigen keuze. Monster zal niet het recht hebben om de notes terug te kopen vóór de vervaldag. De definitieve voorwaarden voor de obligaties, inclusief interest, het omwisselingspercentage en andere voorwaarden, zullen worden overeengekomen in de onderhandelingen tussen Monster en de eerste kopers van de notes.

In verband met de prijsstelling van de notes wil Monster een capped call-transactie afsluiten met een affiliatie van een van de eerste kopers (de 'tegenpartij van de optie'). In het algemeen wordt verwacht dat de capped call-transactie de mogelijke verwatering van de gewone aandelen zal beperken en/of de contante betalingen compenseren die Monster zou moeten maken bovenop de hoofdsom van de geconverteerde obligaties als de marktprijs per gewoon aandeel, volgens de maatstaf van de voorwaarden van de capped call-transactie, hoger is dan de prijs die in de capped call-transactie wordt uitgeoefend. Deze komt in eerste instantie waarschijnlijk overeen met de conversieprijs van de notes en is onderhevig aan de anti-verwateringsaanpassingen die nagenoeg gelijk zijn aan de aanpassingen die worden toegepast op het conversiepercentage van de notes.

In verband met de vaststelling van de initiële afdekking van de capped call-transactie, verwachten de tegenpartij van de optie en/of zijn affiliaties diverse afgeleide transacties af te sluiten met betrekking tot de gewone aandelen en/of de aankoop van gewone aandelen in transacties op de secundaire markt, gelijktijdig met of kort na de prijsstelling van de notes. Deze activiteit kan de marktprijs van de gewone aandelen of de notes op dat moment verhogen (of de omvang van een eventuele daling daarvan verlagen).

Indien de eerste kopers hun overtoewijzingsoptie uitoefenen, kan Monster een extra capped call-transactie afsluiten met de tegenpartij van de optie.

Monster is van plan om de netto-opbrengst van het obligatieaanbod te gebruiken voor de betaling van de kosten van de capped call-transactie. Hiermee kan het de termijnlening onder zijn bestaande kredietfaciliteit volledig terugbetalen en een deel van de doorlopende schuld onder zijn bestaande kredietfaciliteit (met geen overeenkomstige vermindering van de bestaande doorlopende kredietfaciliteit).

Deze aankondiging is noch een aanbod tot verkoop, noch een verzoek tot een aanbod om enige van deze effecten te kopen, en zal geen aanbod, uitnodiging of verkoop vormen in enig rechtsgebied waar een dergelijk aanbod, uitnodiging of verkoop onwettig is. Elk aanbod van deze effecten zal alleen worden gedaan door middel van een privaat biedingsbericht. De uit te geven notes en gewone aandelen na de omwisseling van de obligaties, indien van toepassing, zullen niet worden geregistreerd onder de Act of enige effectenwetgeving, en tenzij ze zo geregistreerd zijn, mogen ze niet worden aangeboden of verkocht in de Verenigde Staten, behalve krachtens een vrijstelling van de registratievereisten van de Act en de van toepassing zijnde staatswetten.

Over Monster Worldwide

Monster Worldwide Inc. (NYSE: MWW) is de wereldwijde marktleider op het gebied van het met succes in contact brengen van mensen met vacatures. Monster gebruikt 's werelds meest geavanceerde technologie en helpt werkzoekenden met het beter vinden van de baan die bij hen past via digitale, sociale en mobiele netwerken waaronder monster.com®, onze vlaggenschip website die werkgevers in contact brengt met de voor de functie gekwalificeerde persoon, door middel van een uitgebreid assortiment van producten en diensten. Meer dan 200 miljoen personen staan al ingeschreven op het pioniersnetwerk van Monster Worldwide. Met activiteiten in meer dan 40 landen koppelt Monster op grote schaal mensen aan de meest geraffineerde functies, selecteert carrières en geeft advies, en beschikt over capaciteiten voor het aanwerven van geschikt personeel wereldwijd.

Speciale opmerking: De verklaringen in dit persbericht die niet strikt historisch zijn, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, verklaringen met betrekking tot de te verwachten voorwaarden van de notes en Monster's beoogde gebruik van de opbrengst van het aanbod, vormen toekomstgerichte verklaringen in de zin van paragraaf 27A van de Securities Act van 1933 en paragraaf 21E van de Securities Exchange Act van 1934. Dergelijke toekomstgerichte uitspraken zijn onderhevig aan bepaalde risico's en onzekerheden en daarom kunnen feitelijke resultaten substantieel afwijken van wat hier is gesteld of geïmpliceerd. Het voorgestelde aanbod is afhankelijk van de marktomstandigheden, de gebruikelijke sluitingsvoorwaarden en de toegang voor Monster tot een gewijzigde kredietfaciliteit. Er is geen garantie dat het aanbod zal worden voltrokken op basis van gunstige voorwaarden of dat het zelfs doorgang zal vinden. Factoren die ertoe kunnen leiden dat de resultaten aanzienlijk afwijken van de resultaten zoals beschreven of geïmpliceerd in dergelijke toekomstgerichte verklaringen omvatten, maar zijn niet beperkt tot, economische en andere voorwaarden in de markten waarin wij opereren en de overige risico's zoals besproken in ons formulier 10-Q en andere documenten door ons ingediend bij de Securities and Exchange Commission waarvan de besprekingen door verwijzing zijn opgenomen in dit persbericht. Veel van de factoren die bepalend zijn voor Monster's toekomstige resultaten en het vermogen van Monster om het aanbod te voltooien kunnen niet door de bedrijfsleiding worden geregeld of voorspeld. De lezer moet niet een al te grote waarde hechten aan de toekomstgerichte verklaringen in dit persbericht omdat deze slechts de verwachtingen van het management ten tijde van het samenstellen van dit bericht weergeven. Monster acht zich niet verplicht enige toekomstgerichte verklaring in dit persbericht te herzien of bij te werken, of andere toekomstgerichte verklaringen op te stellen, ten aanzien van nieuwe feiten, toekomstige gebeurtenissen of anderszins.

Monster Worldwide, Inc.
Michael McGuinness, +1-212-351-7110