Panasonic en Coronal voltooien negen zonne-energieprojecten

Panasonic-Coronal Solar PV Plant in Farmersville, CA (Photo: Business Wire)

NEWARK, N.J.--()--Panasonic Enterprise Solutions en Coronal Group LLC hebben negen zonne-energieprojecten in Centraal-Californië voltooid. Dat maakten de twee bedrijven woensdag bekend. De zonne-energiecomplexen staan in de plaatsen Tulare en Kings Counties en leveren 16,2 megawatt aan het stroomnet van Zuid-Californië. Dit is voldoende om circa 14500 huishoudens van elektriciteit te voorzien.

"Grote zonne-energieprojecten zijn gunstig voor de economie en de productie en consumptie van energie. De financiële en structurele moeilijkheden blijven echter een grote uitdaging voor bedrijven die geïnteresseerd zijn in de overstap naar schone, duurzame energie", zei managing director van Panasonic Eco Solutions Jamie Evans. Het platform van Panasonic en Coronal is een bewezen, geïntegreerd bedrijfsmodel dat die obstakels verwijdert en meehelpt aan de aanlevering van betaalbare, betrouwbare en schone energie."

Panasonic Corporation
Global Communication Group