Newmont publiceert rapport over duurzaamheid in 2013

DENVER--()--Newmont Mining Corporation heeft vandaag een duurzaamheidsrapport over 2013 gepubliceerd. Het rapport, getiteld Beyond the Mine, komt voort uit de verplichtingen die Newmont heeft als oprichter van de International Council of Mining and Metals en als ondertekenaar van de Voluntary Principles on Security and Human Rights, de Global Compact van de VN en de Global Sullivan-principes. Het rapport voldoet aan de internationale standaard van de Global Reporting Initiative voor de rapportering over duurzaamheid.

"Onze verbintenis aan transparante rapportering over onze prestaties op het gebied van milieu en maatschappij staat centraal binnen onze waarden en onze motivatie om van Newmont een succesvol en duurzaam bedrijf te maken", zei Elaine Dorward-King, de uitvoerend vicepresident van de afdeling Sustainability en External relations. "Het jaar 2013 werd gekenmerkt door uitdagende marktcondities. Ons team heeft stappen gezet in de bijdrage aan duurzame ontwikkeling in de gemeenschappen en landen waarin we onze operaties en projecten uitvoeren."

Newmont Mining Corporation
Omar Jabara, 303-837-5114