Raad van bestuur OPIC keurt kaders voor risicoverdeling met Citi goed

WASHINGTON--()--Tijdens een bijeenkomt op 20 maart heeft de raad van bestuur van de Overseas Private Investment Corporation (OPIC) twee structurele overeenkomsten gesloten met Citi, de wereldwijd vooraanstaande bank, over de verdeling van kredietrisico's voor ontwikkelingsfinanciering van buitenlandse projecten. De kaders voor de wereldwijde risicoverdeling dekken commerciƫle leningen en een nieuwe, inclusieve financiƫle faciliteit.

Door de twee overeenkomsten biedt Citi de garantie van OPIC bij leningen aan klanten uit geschikte landen voor OPIC over de hele wereld. Citi en OPIC ontwikkelen sinds 2003 een programma voor de verdeling van risico's waarbij OPIC een uitgebreide, gedeeltelijke garantie geeft op leningen van Citi in opkomende markten.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

OPIC:
Charles Stadtlander, 202-336-8514