Monster Worldwide maakt resultaten vierde kwartaal en jaarresultaten 2012 bekend

• Resultaten vierde kwartaal
    • Omzet uit doorlopende activiteiten $211 miljoen
    • Verlies per aandeel (GAAP) uit doorlopende activiteiten ($0,05)
    • Winst per aandeel (non-GAAP) uit doorlopende activiteiten $0,08
  • Jaarresultaten 2012
    • Omzet uit doorlopende activiteiten $890 miljoen dollar
    • Winst per aandeel (GAAP) uit doorlopende activiteiten $0,51
    • Winst per aandeel (non-GAAP) uit doorlopende activiteiten $0,38
  • Implementatie van eerder aangekondigde bedrijfsherstructurering
    • Verkoop van ChinaHR aan Saongroup afgerond; behoud van minderheidsbelang van 10% in de gecombineerde China-entiteit
    • Activiteiten in Brazilië, Mexico en Turkije beëindigd
    • Verlaging van operationele uitgaven met $130 miljoen dollar op jaarbasis
    • Concentratie van bedrijfsmiddelen op grote en meest winstgevende kernmarkten in Noord-Amerika, Europa, Korea en India

NEW YORK--()--Monster Worldwide, Inc. (NYSE:MWW) heeft vandaag haar financiële resultaten bekendgemaakt voor het vierde kwartaal en de twaalf maanden eindigend op 31 december 2012.

Sal Iannuzzi, chairman, president en chief executive officer van Monster Worldwide, verklaarde: “In het vierde kwartaal hebben we een reeks acties uitgevoerd om de winstgevendheid en cashflow te verbeteren, in overeenstemming met onze eerder aangekondigde herstructurering. Als gestroomlijnder bedrijf met toegenomen focus concentreren we onze bedrijfsmiddelen op onze kernmarkten en nemen we op doortastende wijze de stappen die nodig zijn om onze activiteiten te versterken. Ons geavanceerde productenaanbod, robuuste overheidsactiviteiten en vooraanstaande verkeerspositie bieden een solide fundament voor toekomstige groei op het moment dat de wereldeconomie zich herstelt.”

“Op het gebied van strategische alternatieven wordt het proces voortgezet en zullen we snel reageren als de gelegenheid zich voordoet. We kunnen niet voorzien of en wanneer de Raad een concrete transactie te overwegen heeft en we zullen hier pas weer uitspraken over doen wanneer dit zich voordoet,” aldus Iannuzzi.

Zakelijke hoogtepunten 2012

• Monster levert diensten aan meer dan 300.000 klanten wereldwijd, waaronder aan 95% van de Fortune 1000-bedrijven.
  • Volgens comScore Media Metrix had Monster gedurende het grootste deel van 2012 de leidende positie in handen wat betreft verkeer in de V.S. in de categorie Career Services & Development, en sloot het bedrijf het jaar af met meer dan 21 miljoen unieke bezoekers per maand.
  • Het bedrijfsonderdeel Government Solutions van Monster, goed voor meer dan 10% van de totale boekingen, is circa 40% gegroeid ten opzichte van het voorgaande jaar, met inbegrip van een meerjarig contract met het Department for Work and Pensions (DWP) van de overheid van het Verenigd Koninkrijk.
  • SeeMore® - 's werelds eerste cloudgebaseerde semantische zoek- en analyseplatform voor personeelswerving – is door het tijdschrift Human Resource Executive® aangewezen als een van de topproducten van 2012. De onderscheiding werd op 8 oktober 2012 bekendgemaakt tijdens de 15e jaarlijkse HR Technology® Conference in Chicago.
  • Op wereldwijde basis groeiden de activiteiten ontleend aan het geavanceerde en zelf ontwikkelde productenaanbod van het bedrijf, waaronder Career Ad Network®, Power Resume Search® en SeeMore®, met een percentage dat in de dubbele cijfers loopt in vergelijking met dezelfde periode in het jaar daarvoor.

Nieuws over de bedrijfsherstructurering

Het bedrijf is bezig met de implementatie van het eerder aangekondigde herstructureringsprogramma om zich meer te richten op de kernactiviteiten en de kostenstructuur te verlagen om de winstgevendheid en cashflow te verbeteren. Sinds de aankondiging van de herstructurering op 8 november 2012 heeft het bedrijf de volgende acties uitgevoerd:

• De verkoop van ChinaHR aan Saongroup werd afgerond; Monster heeft hierbij een minderheidsbelang van 10% behouden in het gecombineerde Chinese bedrijfsonderdeel van Saongroup.
  • De operationele activiteiten in Brazilië, Mexico en Turkije werden beëindigd en deze bedrijfsonderdelen werden geclassificeerd als gestaakte activiteiten in de resultaten van het vierde kwartaal en in de jaarresultaten.
  • Middelen zijn overgeheveld naar marketing en sales in de kernmarkten van Monster, terwijl de geëxtrapoleerde operationele uitgaven zijn verlaagd.

Als gevolg van de hierboven beschreven acties is Monster op het goede spoor wat betreft het verlagen van de operationele uitgaven met circa $130 miljoen dollar op jaarbasis. In verband met deze acties heeft het bedrijf kosten vóór belasting ten bedrage van $23 miljoen geboekt, waarvan $15 miljoen is opgenomen in de lopende activiteiten en $8 miljoen in beëindigde activiteiten in het vierde kwartaal van 2012. Het bedrijf verwacht aanvullende kosten vóór belasting ter grootte van $27 miljoen tot $37 miljoen die worden gemaakt in de eerste helft van 2013.

Resultaten vierde kwartaal 2012

Totale boekingen uit lopende activiteiten bedroegen $261 miljoen, vergeleken met $300 miljoen over dezelfde periode in het jaar daarvoor. Op jaarbasis hadden valutaomzettingen een negatieve impact van $0,8 miljoen op de boekingen in het vierde kwartaal van 2012. De afname in totale boekingen ten opzichte van het voorgaande jaar is hoofdzakelijk toe te wijzen aan de voortdurende zwakke marktomstandigheden in Europa, die negatief zijn beïnvloed door uitdagende omstandigheden in de wereldeconomie. Dit werd gedeeltelijk gecompenseerd door sterke ontwikkelingen in de Amerikaanse e-commerce-, staffing- en krantenkanalen. De omzet uit lopende activiteiten bedroeg $211 miljoen, ten opzichte van een omzet van $235 miljoen in het vierde kwartaal van 2011. Ten opzichte van dezelfde periode in het voorgaande jaar had valutaomzetting een negatieve impact van $1,3 miljoen op de omzet in het vierde kwartaal van 2012. Historische gegevens over boekingen voor lopende activiteiten uit voorgaande kwartalen zijn beschikbaar in de aanvullende financiële informatie van het bedrijf.

De geconsolideerde operationele uitgaven (GAAP) uit lopende activiteiten bedroegen $212 miljoen, ten opzichte van $208 miljoen in het vierde kwartaal van 2011. Nettoverlies uit lopende activiteiten in het vierde kwartaal bedroeg $5,3 miljoen, of een verlies per aandeel van $0,05. In het vierde kwartaal van 2011 boekte het bedrijf netto-inkomsten uit lopende activiteiten ten bedrage van $20 miljoen, of $0,16 per aandeel. De pro forma items worden beschreven in de "Aantekeningen betreffende het gebruik van non-GAAP financiële waarden" en zijn in de begeleidende tabellen in overeenstemming gebracht met de GAAP-waarde.

De netto-inkomsten (non-GAAP) uit lopende activiteiten bedroegen $8,7 miljoen, of $0,08 per aandeel, tegenover $22 miljoen, of $0,18 per aandeel in het vierde kwartaal van 2011. De operationele uitgaven (non-GAAP) van $196 miljoen daalden met 4% ten opzichte van dezelfde periode in het voorgaande jaar.

Het geconsolideerde verlies over het vierde kwartaal van 2012 bedroeg $73 miljoen, een verlies per aandeel van $0,66, tegenover netto-inkomsten van $11 miljoen of inkomsten per aandeel van $0,09 over dezelfde periode in het voorgaande jaar. In het geconsolideerde verlies over het vierde kwartaal van 2012 is een verlies opgenomen uit beëindigde activiteiten, netto na belasting, van $68 miljoen, of een verlies per aandeel van $0,61. Hiervan bestond $53 miljoen uit afschrijvingen van niet-geldelijke activa.

Op 31 december 2012 bedroegen de liquide en snel vrij te maken middelen $148 miljoen. Op 31 december 2011 was dit $250 miljoen. De netto operationele cashflow bedroeg $17 miljoen in dit kwartaal. Met uitsluiting van de resultaten van ChinaHR, Brazilië, Mexico en Turkije bedroegen de uitgestelde inkomsten $351 miljoen, tegenover $358 miljoen over dezelfde periode in het jaar daarvoor.

Jaarresultaten

Monster Worldwide boekte een totale omzet uit lopende activiteiten van $890 miljoen voor de twaalf maanden die eindigenden op 31 december 2012, tegenover $994 miljoen over dezelfde periode in het voorgaande jaar. Hierin is een bedrag opgenomen van $22 miljoen uit de activiteiten op het gebied van 'arbitrage lead generation' van IAF en een aanpassing in de boekhouding van $2,7 miljoen in verband met de overname van HotJobs. Het bedrijf boekte inkomsten uit lopende activiteiten (GAAP) ten bedrage van $58 miljoen, of $0,51 per verwaterd aandeel, tegenover inkomsten van $66 miljoen (GAAP) of $0,53 per verwaterd aandeel in de voorgaande periode.

Het geconsolideerde verlies over het jaar dat eindigde op 31 december 2012 bedroeg $259 miljoen, of $2,27 per aandeel, tegenover netto-inkomsten ten bedrage van $54 miljoen of $0,43 per aandeel over dezelfde periode in 2011. In het geconsolideerde verlies over 2012 is een verlies van $317 miljoen, netto na belasting, uit beëindigde activiteiten opgenomen, waarvan $279 miljoen bestond uit afschrijvingen van niet-geldelijke activa.

Richtlijn van het bedrijf voor de winst per aandeel (EPS) in het eerste kwartaal

De winst per aandeel uit lopende activiteiten over het eerste kwartaal van 2013 zal naar verwachting tussen $0,06 en $0,10 bedragen.

Conference call en Webcast

De resultaten voor het vierde kwartaal van 2012 zullen worden besproken tijdens de driemaandelijkse conference call van Monster Worldwide op 7 februari 2013 om 08:30 uur ET. Een live webcast van de conference call is online te beluisteren via de sectie Investor Relations op de website van het Bedrijf: http://ir.monster.com. Telefonische deelname aan de conference call is mogelijk via de telefoonnummers +1 (888) 696-1396 en +1 (706) 758-9636 onder vermelding van conference-ID 91616837.

Tijdens de conference call wordt verwezen naar een presentatie van financiële slides die zichtbaar zullen zijn tijdens de live webcast. Daarnaast is een PDF van de financiële presentatie te verkrijgen op de Investor Relations-website van het bedrijf: http://ir.monster.com.

Het Bedrijf heeft ook bepaalde aanvullende financiële gegevens gepubliceerd. Deze zijn te raadplegen op de Investor Relations-website van het Bedrijf: http://ir.monster.com.

Voor een herhaling van de conference call kunt u bellen naar +1 (855) 859-2056 of +1 (404) 537-3406 onder vermelding van ID-nr. 91616837. Dit nummer is geldig tot middernacht op 21 februari 2013.

Over Monster Worldwide

Monster Worldwide, Inc. (NYSE: MWW), moederbedrijf van Monster®, is wereldwijd leider op het gebied van het succesvol koppelen van mensen aan vacatures. Monster helpt bedrijven bij het vinden van mensen via het web, mobiele toepassingen en sociale netwerken. Hierbij maakt Monster gebruik van aangepaste oplossingen op basis van de meest geavanceerde technologie ter wereld om de juiste persoon te koppelen aan de juiste positie. Met een lokale aanwezigheid in meer dan 40 landen brengt Monster werkgevers in contact met gemotiveerde werkzoekenden op alle niveaus, biedt het bedrijf persoonlijk carrièreadviezen aan consumenten wereldwijd en voorziet het adverteerders van een zeer groot doelgericht publiek. Meer informatie over de toonaangevende producten en diensten van Monster vindt u op www.monster.com. Meer informatie over het bedrijf vindt u op http://about-monster.com.

Opmerking: met uitzondering van de historische informatie zijn de uitspraken in dit persbericht, met inbegrip van uitspraken, zonder beperking, over de strategische richting, verwachtingen en toekomstige resultaten van het bedrijf, uitspraken met betrekking tot de toekomst (forward-looking statements) in de zin van Sectie 27A van de Securities Act uit 1933 en Sectie 21E van de Securities Exchange Act uit 1934. Aan dergelijke uitspraken met betrekking tot de toekomst zijn bepaalde risico's en onzekerheden verbonden. Daarom kunnen de werkelijke resultaten in aanzienlijke mate afwijken van de resultaten die hier worden beschreven of aangeduid, en er kan geen garantie worden gegeven dat het bedrijf aan de verwachtingen zal voldoen met betrekking tot de inkomsten per aandeel voor het eerste kwartaal van 2013. Er bestaan factoren die ertoe kunnen leiden dat de werkelijke resultaten wezenlijk verschillen van de resultaten die worden beschreven of aangeduid in deze toekomstgerichte uitspraken. Deze factoren omvatten, maar zijn niet beperkt tot, economische en andere omstandigheden binnen de markten waar we actief zijn, risico's die zijn verbonden aan overnames of afstotingen, concurrentie en andere risico's die worden besproken op Form 10-K en de andere documenten die door ons zijn ingediend bij de Securities & Exchange Commission, waarvan de inhoud bij verwijzing in dit persbericht zijn opgenomen. Op veel factoren die bepalend zullen zijn voor de toekomstige resultaten van het bedrijf kan het management geen invloed uitoefenen en zij kan deze ook niet voorzien. Lezers moeten niet een te groot vertrouwen hechten aan de toekomstgerichte uitspraken in dit persbericht, want deze zijn slechts een weergave van de verwachtingen van het management vanaf de datum van dit persbericht. Het bedrijf neemt geen verplichting op zich om deze toekomstgerichte uitspraken te herzien of bij te werken, of andere toekomstgerichte uitspraken te doen, met betrekking tot nieuwe informatie, gebeurtenissen in de toekomst of anderszins.

Opmerkingen betreffende het gebruik van niet-GAAP financiële cijfers

Het bedrijf verstrekt bepaalde financiële gegevens die niet volgens GAAP zijn berekend als aanvulling op de bedrijfsresultaten. Deze waarden zijn niet berekend volgens, of als alternatief voor, algemeen aanvaarde boekhoudbeginselen (Generally Accepted Accounting Principles, “GAAP”) en kunnen afwijken van niet-GAAP-waarden die worden gerapporteerd door andere bedrijven. Het bedrijf is van mening dat de gepresenteerde niet-GAAP-waarden nuttige informatie bieden aan bestuurders en beleggers over bepaalde financiële en zakelijke trends met betrekking tot de financiële toestand van het bedrijf en de resultaten van de activiteiten.

Bij de non-GAAP omzet, operationele uitgaven, operationele inkomsten uit doorlopende activiteiten, winstmarge, netto-inkomsten uit lopende activiteiten, netto (verliezen) inkomsten uit gestaakte activiteiten, en verwaterde inkomsten (verliezen) per aandeel zijn bepaalde pro forma aanpassingen uitgesloten, waaronder: kosten in verband met de herstructurering in 2012; terugontvangst van het restitutiebedrag van een voormalig directielid; kosten in verband met de herziening van strategische alternatieven door het bedrijf; fiscale voordelen in verband met de omkering van fiscale reserves op onzekere fiscale posities en fiscaal voordeel in verband met bepaalde verliezen voortkomend uit het herstructureringsprogramma van het Bedrijf; de resultaten van de bedrijfsonderdelen Careers – China, Latijns-Amerika en Turkije, aangezien deze zijn geclassificeerd als afgestoten activiteiten; de redelijke marktwaardeaanpassing van uitgestelde inkomsten in verband met de overname van activa van HotJobs; de ontvangst van borgfondsen in verband met de overname van ChinaHR; kosten in verband met de beëindiging van dienstverbanden en sluiting van faciliteiten, hoofdzakelijk in verband met de wereldwijde reorganisatie van producten en technologie; wijzigingen in huurhypothesen met betrekking tot eerder uitgegane faciliteiten; kosten gerelateerd aan de aankoop en inlijving in verband met de overname van de activa van HotJobs; gerealiseerde en niet-gerealiseerde baten uit verhandelbare obligaties; en herstructureringskosten die hoofdzakelijk in verband staan met de beëindiging van dienstverbanden en sluiting van faciliteiten in verband met de beslissing uit 2011 tot het stopzetten van bepaalde activiteiten binnen het segment Internet, Advertising & Fees. Het bedrijf gebruikt deze non-GAAP-waarden ter beoordeling van de lopende resultaten van de zakelijke kernactiviteiten van het bedrijf, en in sommige gevallen voor het meten van de prestaties in het kader van de bonuscompensatieplannen van het bedrijf. Deze non-GAAP-waarden zijn mogelijk niet vergelijkbaar met waarden die met vergelijkbare namen worden aangeduid door andere bedrijven.

Inkomsten vóór rente, belastingen, afschrijving en amortisatie (Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation & Amortization, “EBITDA”) worden gedefinieerd als netto-inkomsten of verliezen vóór rente-inkomsten of uitgaven, inkomstenbelastinguitgaven of -ontvangsten, nettowinst of -verlies op deelnemingen, waardevermindering en amortisatie, niet-geldelijke compensatie-uitgaven en niet-geldelijke herstructureringskosten. Het bedrijf beschouwt de EBITDA als een belangrijke indicator voor haar operationele kracht en gelooft dat deze waarde nuttig is voor het management en de beleggers bij de evaluatie van de operationele prestaties. EBITDA is een non-GAAP-waarde en is mogelijk niet vergelijkbaar met waarden die met vergelijkbare namen worden aangeduid door andere bedrijven.

Operationele inkomsten vóór waardevermindering en amortisatie (Operating Income Before Depreciation & Amortization, “OIBDA”) worden gedefinieerd als netto-inkomsten of -verliezen uit activiteiten vóór waardevermindering, afschrijving van immateriële activa, afschrijving van compensatie op aandelenbasis en niet-geldelijke kosten in verband met het herstructureringsprogramma van het bedrijf. Het bedrijf beschouwt de OIBDA als een belangrijke indicator van haar operationele kracht. Bij deze waarde wordt geen rekening gehouden met de effecten van waardevermindering, afschrijving van immateriële activa, afschrijving van compensatie op basis van aandelen, en niet-geldelijke herstructureringskosten van periode tot periode. Het bedrijf is van mening dat deze waarde nuttig is voor het management en de beleggers bij de evaluatie van de operationele prestaties. OIBDA is een non-GAAP-waarde en is mogelijk niet vergelijkbaar met waarden die met vergelijkbare namen worden aangeduid door andere bedrijven.

Boekingen vertegenwoordigen de monetaire waarde van de contractuele orders die voor de betreffende periode zijn ontvangen.

Vrije cashflow wordt gedefinieerd als cashflow uit operationele activiteiten verminderd met de kapitaaluitgaven. Vrije cashflow wordt beschouwd als een liquiditeitsindicatie en biedt nuttige informatie over het vermogen van het bedrijf om contant geld te genereren na investeringen in bedrijfsmiddelen en apparatuur. Vrije cashflow is een non-GAAP-waarde en is mogelijk niet vergelijkbaar met waarden die met vergelijkbare namen worden aangeduid door andere bedrijven. Vrije cashflow komt niet overeen met de totale verandering in de cashpositie van het bedrijf voor de periode en dient niet te worden beschouwd als substituut voor een dergelijke waarde.

Netto liquide middelen en obligaties worden gedefinieerd als liquide en snel vrij te maken middelen plus op korte termijn verhandelbare waardepapieren, verminderd met de totale schulden. Totale beschikbare liquiditeit is gedefinieerd als liquide en snel vrij te maken middelen, plus op korte termijn verhandelbare obligaties, plus ongebruikte leningen in het kader van onze kredietfaciliteiten. Het bedrijf beschouwt netto liquide middelen en obligaties en totale beschikbare liquiditeit als belangrijke indicaties van de liquiditeit en van het vermogen om te kunnen voldoen aan de lopende verplichtingen. Het bedrijf gebruikt netto liquide middelen en obligaties en totale beschikbare liquide middelen als waarden tijdens het evalueren van verschillende opties voor kapitaalinzet. Netto liquide middelen en obligaties en totale beschikbare liquide middelen zijn non-GAAP-waarden en mogelijk niet vergelijkbaar met waarden die met vergelijkbare namen worden aangeduid door andere bedrijven.

NIET GECONTROLEERD TOTAALOVERZICHT VAN ACTIVITEITEN
(in duizenden, met uitzondering van bedragen per aandeel)

Drie maanden eindigend op 31 december Twaalf maanden eindigend op 31 december
  2012     2011     2012     2011

Inkomsten $ 211.244   $ 234.786   $ 890.392   $ 993.644

Salarissen en aanverwant 97.401 108.381 408.305 480.398
Kantoor en algemeen 55.497 52.763 226.601 224.914
Marketing en promotie 44.503 43.522 188.326 189.850
Herstructurering en andere buitengewone kosten 14.831 3.035 40.358 4.715
Terugontvangst van restitutiebedrag van voormalig directielid   -     -     (5.350 )   -
Totale operationele uitgaven   212.232     207.701     858.240     899.877

Operationele (verliezen) inkomsten (988 ) 27.085 32.152 93.767

Rente en overige, netto   (1.699 )   (560 )   (5.883 )   (2.971 )

(Verlies) inkomsten uit lopende operationele activiteiten, vóór inkomstenbelasting en deelnemingen (2.687 ) 26.525 26.269 90.796

Voorzien voor (baten uit) inkomstenbelasting 2.267 6.248 (32.978 ) 23.504
Verlies op deelnemingen, netto   (355 )   (246 )   (1.081 )   (1.242 )

(Verlies) inkomsten uit doorlopende operationele activiteiten (5.309 ) 20.031 58.166 66.050

Verlies uit afgestoten activiteiten, netto na belasting   (67.716 )   (9.125 )   (316.886 )   (12.253 )

Netto (verlies) inkomsten $ (73.025 ) $ 10.906   $ (258.720 ) $ 53.797

*Basis (verlies) inkomsten per aandeel:

(Verlies) inkomsten uit doorlopende operationele activiteiten $ (0,05 ) $ 0,17 $ 0,52 $ 0,54
Verlies uit afgestoten activiteiten, netto na belasting   (0,61 )   (0,08 )   (2,81 )   (0,10 )
Basis(verlies) -inkomsten per aandeel $ (0,66 ) $ 0,09   $ (2,29 ) $ 0,44

*Verwaterd (verlies) inkomsten per aandeel:

(Verlies) inkomsten uit doorlopende operationele activiteiten $ (0,05 ) $ 0,16 $ 0,51 $ 0,53
Verlies uit afgestoten activiteiten, netto na belasting   (0,61 )   (0,07 )   (2,78 )   (0,10 )
Verwaterd (verlies) inkomsten per aandeel $ (0,66 ) $ 0,09   $ (2,27 ) $ 0,43

Basis   111.098     121.378     112.866     122.002

Verwaterd   111.098     122.685     113.995     123.923

Operationele inkomsten voor waardevermindering, amortisatie en niet-geldelijke herstructurering:

Operationele (verliezen) inkomsten $ (988 ) $ 27.085 $ 32.152 $ 93.767
Waardevermindering en amortisatie van immateriële activa 16.386 16.740 64.280 68.666
Amortisatie van op aandelen gebaseerde compensatie 6.985 7.895 28.174 41.458
Niet-geldelijke kosten van herstructurering   1.125     130     7.541     106

Operationele inkomsten voor waardevermindering, amortisatie en niet-geldelijke herstructurering $ 23.508   $ 51.850   $ 132.147   $ 203.997

*Het totaal van inkomsten per aandeel kan in sommige perioden afwijken als gevolg van afronding.

NIET-GECONTROLEERD, GECONSOLIDEERD CASHFLOWOVERZICHT

Twaalf maanden eindigend
  2012     2011
Cashflow uit operationele activiteiten:
Netto (verlies) inkomsten $ (258.720 ) $ 53.797
Correctie voor aansluiting van netto (verlies) inkomsten op netto liquide middelen uit operationele activiteiten:
Waardevermindering en amortisatie 70.000 74.600
Voorziening voor twijfelachtige accounts 4.469 3.329
Niet-geldelijke compensatie 28.964 42.523
Uitgestelde inkomstenbelasting (9.814 ) (5.659 )
Niet-geldelijke herstructureringsafschrijvingen en overige 7.505 130
Verlies op deelnemingen, netto 1.081 1.242
Winst op obligaties tegen biedprijs - (1.732 )
Fiscaal voordeel uit veranderingen in onzekere fiscale posities (43.193 ) -
Afbreuk van goodwill en immaterieel 267.855 -
Mutaties in activa en passiva, netto na overnamen:
Debiteuren (2.013 ) (856 )
Vooruitbetaald en overige 13.332 (5.510 )
Uitgestelde inkomsten (17.456 ) 5.056
Crediteuren, opgelopen kosten en overige   (8.683 )   (17.243 )
Totale aanpassingen   312.047     95.880
Netto liquide middelen uit operationele activiteiten   53.327     149.677

Cashflow gebruikt voor beleggingsactiviteiten:
Kapitaaluitgaven (59.572 ) (61.818 )
Liquide middelen gefinancierd door bedrijf waarin wordt belegd (2.077 ) (2.559 )
Verkoop van vervallende en verhandelbare obligaties - 1.732
Dividenden ontvangen van niet-geconsolideerd bedrijf waarin is belegd   728     443
Netto liquide middelen gebruikt voor beleggingsactiviteiten   (60.921 )   (62.202 )

Cashflows uit (gebruikt voor) financieringsactiviteiten:
Opbrengsten van leningen uit kredietfaciliteiten 224.718 108.722
Betalingen op leningen uit kredietfaciliteiten (305.709 ) (44.501 )
Opbrengsten van leningen uit termijnlening 100.000 -
Betalingen op leningen uit termijnlening (43.750 ) -
Terugkoop van gewone aandelen (65.611 ) (41.973 )
Fiscale inhoudingen met betrekking tot netto aandelenvereffeningen van beperkte aandelentoekenningen en eenheden (8.482 ) (17.139 )
Opbrengsten uit uitoefening van aandelenopties door werknemers   23     23
Netto liquide middelen uit (gebruikt voor) financieringsactiviteiten   (98.811 )   5.132

Wisselkoerseffecten op liquide middelen 4.273 (5.459 )

Netto (afname) toename in liquide en snel vrij te maken middelen (102.132 ) 87.148
Liquide en snel vrij te maken middelen, begin van periode   250.317     163.169
Liquide en snel vrij te maken middelen, einde van periode $ 148.185   $ 250.317

Vrije cashflow:

Netto liquide middelen uit operationele activiteiten $ 53.327 $ 149.677
Minus: kapitaaluitgaven   (59.572 )   (61.818 )
Vrije cashflow $ (6.245 ) $ 87.859

NIET GECONTROLEERDE, VERKORTE, GECONSOLIDEERDE BALANS

Activa: 31 december 2012 31 december 2011

Liquide en snel vrij te maken middelen $ 148.185 $ 250.317
Debiteuren, netto 335.905 343.546
Eigendommen en apparatuur, netto 147.613 156.282
Goodwill en immaterieel, netto 919.854 1.184.122
Overige activa 111.606 123.731
Courante activa uit afgestoten activiteiten   21.702   -
Totale activa $ 1.684.865 $ 2.057.998

Passiva en deelneming van aandeelhouders:

Crediteuren, opgelopen kosten en overige courante passiva $ 181.914 $ 213.817
Uitgestelde inkomsten 351.546 380.310
Courant aandeel van langetermijn schulden en leningen onder kredietfaciliteit 18.264 188.836
Verschuldigde belasting over inkomsten op lange termijn 63.465 94.750
Langetermijn schuld, minus courant aandeel 145.975 -
Overige langetermijn passiva 10.406 16.158
Courante passiva uit afgestoten activiteiten   33.256   -
Totale passiva $ 804.826 $ 893.871

Deelneming aandeelhouders 880.039 1.164.127

Totale Passiva en deelneming van aandeelhouders $ 1.684.865 $ 2.057.998

NIET-GECONTROLEERD NON-GAAP ACTIVITEITENOVERZICHT EN AANSLUITING

(in duizenden, met uitzondering van bedragen per aandeel)

Drie maanden eindigende op 31 december 2012 Drie maanden eindigende op 31 december 2011
Non-GAAP Geconsolideerd Non-GAAP Geconsolideerd
Gerapporteerd

aanpassingen

Non-GAAP Gerapporteerd aanpassingen Non-GAAP

Inkomsten $ 211.244 $ - $ 211.244 $ 234.786 $ - $ 234.786

Salarissen en aanverwant 97.401 - 97.401 108.381 - 108.381
Kantoor en algemeen 55.497 (1.347 ) g 54.150 52.763 - 52.763
Marketing en promotie 44.503 - 44.503 43.522 - 43.522
Herstructurering en andere buitengewone kosten   14.831     (14.831 ) e   -     3.035     (3.035 ) e   -
Totale operationele uitgaven   212.232     (16.178 )   196.054     207.701     (3.035 )   204.666
Operationele (verliezen) inkomsten (988 ) 16.178 15.190 27.085 3.035 30.120
Operationele marge -0,5 % 7,2 % 11,5 % 12,8 %

Rente en overige, netto   (1.699 )   -     (1.699 )   (560 )   -     (560 )

(Verlies) inkomsten uit lopende operationele activiteiten, vóór inkomstenbelasting en deelnemingen (2.687 ) 16.178 13.491 26.525 3.035 29.560

Voorziening voor inkomstenbelasting 2.267 2.173 i,j 4.440 6.248 715 j 6.963
Verlies op deelnemingen, netto   (355 )   -     (355 )   (246 )   -     (246 )
(Verlies) inkomsten uit doorlopende operationele activiteiten   (5.309 )   14.005     8.696     20.031     2.320     22.351

(Verlies) inkomsten uit afgestoten operationele activiteiten (67.716 ) 67.716 k - (9.125 ) 9.125 k -

Netto (verlies) inkomsten $ (73.025 ) $ 81.721   $ 8.696   $ 10.906   $ 11.445   $ 22.351

Verwaterd (verlies) inkomsten per aandeel:*
(Verlies) inkomsten uit doorlopende operationele activiteiten $ (0,05 ) $ 0,12 $ 0,08 $ 0,16 $ 0,02 $ 0,18
(Verlies) inkomsten uit afgestoten activiteiten, netto na belasting   (0,61 )   0,61     -     (0,07 )   0,07     -
Verwaterd (verlies) inkomsten per aandeel $ (0,66 ) $ 0,73   $ 0,08   $ 0,09   $ 0,09   $ 0,18

Basis 111.098 111.098 111.098 121.378 121.378 121.378
Verwaterd 111.098 112.129 112.129 122.685 122.685 122.685

Twaalf maanden eindigende op 31 december 2012 Twaalf maanden eindigende op 31 december 2011
Non-GAAP Geconsolideerd Non-GAAP Geconsolideerd
Gerapporteerd aanpassing Non-GAAP Gerapporteerd aanpassing Non-GAAP

Inkomsten $ 890.392 $ - $ 890.392 $ 993.644 2.658 a $ 996.302

Salarissen en aanverwant 408.305 - 408.305 480.398 (1.170 ) b,c 479.228
Kantoor en algemeen 226.601 (4.659 ) g 221.942 224.914 (6.829 ) c,d 218.085
Marketing en promotie 188.326 - 188.326 189.850 - 189.850
Herstructurering en andere buitengewone kosten 40.358 (40.358 ) e - 4.715 (4.715 ) e -
Terugontvangst van restitutiebedrag van voormalig directielid   (5.350 )   5.350   f   -     -     -     -
Totale operationele uitgaven   858.240     (39.667 )   818.573     899.877     (12.714 )   887.163
Operationele inkomsten 32.152 39.667 71.819 93.767 15.372 109.139
Operationele marge 3,6 % 8,1 % 9,4 % 11,0 %

Rente en overige, netto   (5.883 )   -     (5.883 )   (2.971 )   (1.120 ) h   (4.091 )

Inkomsten uit doorlopende operationele activiteiten, vóór inkomstenbelasting en deelnemingen 26.269 39.667 65.936 90.796 14.252 105.048

(Baten uit) voorziening voor inkomstenbelasting (32.978 ) 55.075 i,j 22.097 23.504 4.041 j 27.545
Verlies op deelnemingen, netto   (1.081 )   -     (1.081 )   (1.242 )   -     (1.242 )
Inkomsten (verlies) uit doorlopende operationele activiteiten   58.166     (15.408 )   42.758     66.050     10.211     76.261

(Verlies) inkomsten uit afgestoten operationele activiteiten (316.886 ) 316.886 k - (12.253 ) 12.253 k -

Netto (verlies) inkomsten $ (258.720 ) $ 301.478   $ 42.758   $ 53.797   $ 22.464   $ 76.261

Verwaterd (verlies) inkomsten per aandeel:*
Inkomsten (verlies) uit doorlopende operationele activiteiten $ 0,51 $ (0,14 ) $ 0,38 $ 0,53 $ 0,08 $ 0,62
(Verlies) inkomsten uit afgestoten activiteiten, netto na belasting   (2,78 )   2,78     -     (0,10 )   0,10     -
Verwaterd (verlies) inkomsten per aandeel $ (2,27 ) $ 2,64   $ 0,38   $ 0,43   $ 0,18   $ 0,62

Basis 112.866 112.866 112.866 122.002 122.002 122.002
Verwaterd 113.995 113.995 113.995 123.923 123.923 123.923

Opmerking betreffende pro forma aanpassingen:

De financiële informatie die hier wordt gepresenteerd bevat bepaalde financiële waarden die niet volgens GAAP zijn berekend. Deze informatie is niet bedoeld om te worden gebruikt in plaats van de financiële informatie de is opgesteld en gepresenteerd volgens GAAP en is ook niet bestemd om afzonderlijk te worden beschouwd. We zijn van mening dat de bovenstaande non-GAAP-waarden nuttige informatie bieden aan bestuurders en beleggers over bepaalde belangrijke trends met betrekking tot de resultaten van onze activiteiten, los van bepaalde herstructureringskosten en andere bijzondere kosten.

De pro forma aanpassingen bestaan uit:

a Marktwaardeaanpassingen van uitgestelde inkomsten verplicht onder bestaande regels voor aankoopboekhouding in verband met de overname van de activa van HotJobs in het derde kwartaal van 2010.

b Kosten voor beëindiging van contracten in verband met de reorganisatie van de groepen Product en Technology op een wereldwijde basis.

c Kosten voor de overname en integratie in verband met de aankoop van de activa van HotJobs.

d

Kosten in verband met wijzigingen huurhypothesen met betrekking tot eerder uitgegane faciliteiten.

e Kosten in verband met de herstructurering die vetrekking hebben op activiteiten die door het bedrijf zijn aangekondigd in januari en november 2012, alsmede kosten in verband met de beëindiging van de activiteiten van het Bedrijf op het gebied van arbitrage lead generation in 2011. Hierbij inbegrepen zijn kosten gepaard aan de inkrimping van het personeelsbestand, afschrijving van activa, kosten verbonden aan de samenvoeging van bepaalde kantoorfaciliteiten en professionele honoraria.

f Restitutiebedrag betaald door een voormalig directielid aan de Amerikaanse overheid in verband met de aandelenuitgiftepraktijken van het Bedrijf in het verleden.

g Kosten in verband met onze eerder aangekondigde evaluatie van strategische alternatieven.

h Netto gerealiseerde winsten op obligaties beschikbaar voor verkoop.

i De fiscale aanpassingen (Non-GAAP) behelzen onder andere de omkering van fiscale reserves voor onzekere fiscale posities, de fiscale effecten van een investeringsafschrijving, bepaalde aanpassingen van fiscale evaluaties en items in verband met de herstructurering in de loop van het jaar.

j De aanpassing van de inkomstenbelasting is berekend aan de hand van het effectieve belastingtarief in de gerapporteerde periode, vermenigvuldigd met de pro forma aanpassing van het inkomsten (verlies) voor inkomstenbelastingen en aandelenrente en voor het effect van bepaalde aanpassingen van fiscale evaluaties.

k Vertegenwoordigt de resultaten van afgestoten activiteiten in verband met ons besluit tot het verkopen van het bedrijfsonderdeel Careers-China. De verkoop werd gesloten in februari 2013. Daarnaast hebben we tijdens het kwartaal besloten onze activiteiten in Latijns-Amerika en Turkije te staken.

l Exclusief het effect van de activiteiten op het gebied van arbitrage lead generation, die in de eerste helft van 2011 $22.239 bijdroegen aan de inkomsten, bedroegen de non-GAAP-inkomsten in de twaalf maanden eindigende in 2011 $971.406.

NIET-GECONTROLEERDE INFORMATIE OPERATIONALE SEGMENTEN NON-GAAP

Careers - Careers - advertenties en Zakelijke
Drie maanden eindigende op 31 december 2012 North America International honoraria uitgaven Totaal

Inkomsten - GAAP $ 111.544 $ 81.128 $ 18.572 $ 211.244
Inkomsten - Non-GAAP $ 111.544   $ 81.128   $ 18.572   $ 211.244

Operationele inkomsten (verlies) - GAAP $ 7.407 $ (3.684 ) $ 4.156 $ (8.867 ) $ (988 )
Non-GAAP-aanpassingen   6.756     6.998     958     1.466     16.178
Operationele inkomsten (verlies) - Non-GAAP $ 14.163   $ 3.314   $ 5.114   $ (7.401 ) $ 15.190

OIBDA - GAAP $ 19.032 $ 4.392 $ 6.137 $ (6.053 ) $ 23.508
Non-GAAP-aanpassingen   5.888     6.741     958     1.466     15.053
OIBDA - Non-GAAP $ 24.920   $ 11.133   $ 7.095   $ (4.587 ) $ 38.561

Operationele marge - GAAP 6,6 % -4,5 % 22,4 % -0,5 %
Operationele marge - Non-GAAP 12,7 % 4,1 % 27,5 % 7,2 %

OIBDA-marge - GAAP 17,1 % 5,4 % 33,0 % 11,1 %
OIBDA-marge - Non-GAAP 22,3 % 13,7 % 38,2 % 18,3 %

Careers - Careers - advertenties en Zakelijke
Drie maanden eindigende op 31 december 2011 North America International honoraria uitgaven Totaal

Inkomsten $ 118.600 $ 94.872 $ 21.314 $ 234.786
Inkomsten - Non-GAAP $ 118.600   $ 94.872   $ 21.314   $ 234.786

Operationele inkomsten (verlies) - GAAP $ 20.206 $ 18.725 $ 1.454 $ (13.300 ) $ 27.085
Non-GAAP-aanpassingen   450     161     2.424     -     3.035
Operationele inkomsten (verlies) - Non-GAAP $ 20.656   $ 18.886   $ 3.878   $ (13.300 ) $ 30.120

OIBDA - GAAP $ 30.316 $ 26.101 $ 4.608 $ (9.175 ) $ 51.850
Non-GAAP-aanpassingen   450     161     2.293     -     2.904
OIBDA - Non-GAAP $ 30.766   $ 26.262   $ 6.901   $ (9.175 ) $ 54.754

Operationele marge - GAAP 17,0 % 19,7 % 6,8 % 11,5 %
Operationele marge - Non-GAAP 17,4 % 19,9 % 18,2 % 12,8 %

OIBDA-marge - GAAP 25,6 % 27,5 % 21,6 % 22,1 %
OIBDA-marge - Non-GAAP 25,9 % 27,7 % 32,4 % 23,3 %

Careers - Careers - advertenties en Zakelijke
Twaalf maanden eindigende op 31 december 2012 North America International honoraria uitgaven Totaal

Inkomsten - GAAP $ 462.962 $ 351.130 $ 76.300 $ 890.392
Inkomsten - Non-GAAP $ 462.962   $ 351.130   $ 76.300   $ 890.392

Operationele inkomsten (verlies) - GAAP $ 42.686 $ 13.076 $ 17.721 $ (41.331 ) $ 32.152
Non-GAAP-aanpassingen   20.969     16.279     2.124     295     39.667
Operationele inkomsten (verlies) - Non-GAAP $ 63.655   $ 29.355   $ 19.845   $ (41.036 ) $ 71.819

OIBDA - GAAP $ 90.103 $ 42.609 $ 26.669 $ (27.234 ) $ 132.147
Non-GAAP-aanpassingen   14.853     15.489     1.501     283     32.126
OIBDA - Non-GAAP $ 104.956   $ 58.098   $ 28.170   $ (26.951 ) $ 164.273

Operationele marge - GAAP 9,2 % 3,7 % 23,2 % 3,6 %
Operationele marge - Non-GAAP 13,7 % 8,4 % 26,0 % 8,1 %

OIBDA-marge - GAAP 19,5 % 12,1 % 35,0 % 14,8 %
OIBDA-marge - Non-GAAP 22,7 % 16,5 % 36,9 % 18,4 %

Careers - Careers - advertenties en Zakelijke
Twaalf maanden eindigende op 31 december 2011 North America International honoraria uitgaven Totaal

Inkomsten $ 485.356 $ 398.408 $ 109.880 $ 993.644
Non-GAAP-aanpassingen aanpassingen   2.658     -     -     2.658
Inkomsten - Non-GAAP $ 488.014   $ 398.408   $ 109.880   $ 996.302

Operationele inkomsten (verlies) - GAAP $ 74.631 $ 69.319 $ 5.214 $ (55.397 ) $ 93.767
Non-GAAP-aanpassingen   3.335     434     4.126     7.477     15.372
Operationele inkomsten (verlies) - Non-GAAP $ 77.966   $ 69.753   $ 9.340   $ (47.920 ) $ 109.139

OIBDA - GAAP $ 122.776 $ 104.273 $ 19.250 $ (42.302 ) $ 203.997
Non-GAAP-aanpassingen   3.335     456     3.997     7.477     15.265
OIBDA - Non-GAAP $ 126.111   $ 104.729   $ 23.247   $ (34.825 ) $ 219.262

Operationele marge - GAAP 15,4 % 17,4 % 4,7 % 9,4 %
Operationele marge - Non-GAAP 16,0 % 17,5 % 8,5 % 11,0 %

OIBDA-marge - GAAP 25,3 % 26,2 % 17,5 % 20,5 %
OIBDA-marge - Non-GAAP 25,8 % 26,3 % 21,2 % 22,0 %

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Monster Worldwide, Inc.
Beleggers: