kompany: gebrek aan internationale zakelijke informatie verstikt zakelijk klimaat 2013

The Hottest Countries for International Business Aims. Source: kompany Press & Media Room: https://www.kompany.com/pr/euro-crisis-as-if-the-lack-of-international-business-information-chokes-international-business-climate/

MÜNSTER, Germany & VIENNA--()--De eurocrisis is niet de enige barrière voor het internationale bedrijfsleven: een nieuw onderzoek onthult dat het gebrek aan informatie over potentiële zakenpartners een veel grotere negatieve impact heeft op het internationale vestigingsklimaat in 2013. De eurocrisis beïnvloedt echter de stemming minder hard dan velen zouden verwachten.

Details: - 40 procent van de respondenten geeft aan zich veilig voelen; - een kwart van de respondenten voelt zich matig of behoorlijk onzeker tijdens het internationaal handeldrijven; - meer dan de helft van de geïnterviewden (59 procent) klaagt over een gebrek aan informatie over potentiële internationale zakenpartners. - bijna twee derde van alle bedrijven (63 procent) kent een grotere rol voor de internationale handel in 2013 dan in het jaar daarvoor; - een totaal van 94 procent van de bedrijven met 11 tot 50 werknemers is van plan zijn internationale activiteiten dit jaar uit te breiden.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

360kompany GmbH
Bernhard Hoetzl