Belgacom implementeert de nieuwste generatie van de software van Wyplay in haar settopboxes voor tv

MARSEILLE, Frankrijk--()--Belgacom, de meest vooraanstaande "quad-play" telecomoperator in België, heeft onlangs alle settopboxes voor tv die bij haar klanten zijn geïnstalleerd bijgewerkt met de nieuwste generatie van de software van Wyplay, mondiaal leider op het gebied van softwareoplossingen voor tv-operators.

Belgacom, een bedrijf dat onder de operators in Europa bekend staat als toonaangevend op het gebied van innovatie, wilde opnieuw een significante stap voorwaarts zetten en haar abonnees nieuwe functies en diensten bieden, zoals:

• cross-media (TV, VOD, EPG) aanbevelingsfunctionaliteit om de eindgebruiker te helpen bij het vinden en gebruiken van sterk op de persoon afgestemde inhoud,

• een verbeterde high-definition grafische interface die sneller werkt en beter reageert,

• en bovendien een geheel nieuw softwareplatform waarin vele nieuwe aankomende innovaties zullen worden opgenomen.

WYPLAY, begin 2011 geselecteerd door Belgacom, heeft deze ambitieuze uitdaging aanvaard en een allesomvattende oplossing ontwikkeld, van stuurprogramma tot grafische gebruikersinterface, waarin al deze innovaties zijn opgenomen, zowel voor de nieuwe settopbox voor tv van Belgacom, als voor de settopboxes die reeds bij de klanten in gebruik zijn.

"We zijn er trots op de software te leveren en ondersteuning te bieden voor alle innovatieve functies die Belgacom in petto heeft," aldus Jacques Bourgninaud, CEO van Wyplay CEO. "We hebben opnieuw ons vermogen getoond niet alleen toonaangevende en innovatieve oplossingen te leveren die perfect zijn toegesneden op de nieuwe generatie van platforms van vandaag, maar ook ons vermogen dit type oplossingen te leveren voor settopboxes die al bij klanten in gebruik zijn.

Over Wyplay:

Wyplay, een onafhankelijk en internationaal erkend bedrijf, ontwikkelt open, modulaire en innovatieve oplossingen voor IPTV-, kabel-, satelliet- en etheroperators en zendgemachtigden wereldwijd.

De technologie die door Wyplay is ontwikkeld stelt operators in staat eenvoudig oplossingen te selecteren, configureren en implementeren uit het rijkste assortiment van voorgeconfigureerde functionaliteit op de markt (Zapper, Recorder, Media Center, Home Connectivity, Social TV, HTML5, Android, OTT-platform, multi-screen, multi-room, enz.).

Met de professionele diensten van Wyplay is het mogelijk een gebruikersbeleving te creëren die exact overeenkomt met en aansluit bij de product- en marktstrategieën van operators en zendgemachtigden.

Wyplay is momenteel strategisch partner van grote namen als SFR, Vodafone en Belgacom.

Voor meer informatie over WYPLAY, zie www.wyplay.com

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Dominique Feral, +33 6 22 00 22 18
WYPLAY CMO