Monster Worldwide rapporteert resultaten tweede kwartaal 2012

Careers – North America boekingen stegen met 14% ten opzichte van vorig jaar vanwege sterke vraag naar de Advanced Technology Product Suite, met name bij de overheid en personeelszaken

Global boekingen van USD 242 miljoen daalden 4% ten opzichte van vorig jaar

GAAP WPA USD 0,04, non-GAAP WPA USD 0,06

Totale liquiditeit USD 318 miljoen na teruggave van USD 26 miljoen aan aandeelhouders vanwege terugkoop van aandelen in het tweede kwartaal, en USD 101 miljoen sinds het begin van het huidige programma

NEW YORK--()--Monster Worldwide Inc. (NYSE:MWW) heeft vandaag zijn financiële resultaten gerapporteerd voor het tweede kwartaal dat eindigde op 30 juni 2012.

Zakelijke hoogtepunten

• Op wereldwijde basis steeg de omzet van het geavanceerde en bedrijfseigen productaanbod van het bedrijf - met inbegrip van Career Ad Network® en Power Resume Search® - in vergelijking met dezelfde periode een jaar geleden tot dubbele cijfers.
  • Careers North America boekingen stegen met 14% ten opzichte van vorig jaar, voornamelijk als gevolg van een toename van boekingen bij de overheid, personeelszaken en advertenties in kranten.
  • Het succes van de producten bij de overheidsinstellingen werd gestuwd door de expansie van zowel bestaande contracten als nieuwe toewijzingen van federale, nationale en lokale overheidsinstanties in Noord-Amerika.
  • Monster heeft een meerjarige overeenkomst gesloten met Kforce Inc. om in de gehele organisatie van dat bedrijf Power Resume Search® in te zetten met de zoektechnologie 6Sense Semantic Search van Monster.

Sal Iannuzzi, voorzitter, president-directeur en CEO van Monster Worldwide, zei, "Tijdens dit kwartaal bleven we onze strategie uitvoeren en we zijn verheugd dat de klanten onze geavanceerde technologieën steeds meer accepteren. Dit resulteerde in Noord-Amerika in een groei van het aantal boekingen tot dubbele cijfers ten opzichte van vorig jaar, en droeg bij aan het creëren van een buffer voor de zwakke economie in Europa en Azië. Als gevolg van de herstructurering die we eerder in het jaar hebben aangekondigd waren we in staat om onze winstgevendheid ononderbroken te vergroten, terwijl we onze marketinginspanningen om de aanname van onze nieuwe producten konden versnellen.

"Zoals we eerder in maart hebben aangekondigd, blijven we strategische alternatieven verkennen, en dat proces verloopt zoals gepland," concludeerde Iannuzzi.

Resultaten tweede kwartaal 2012

(Voor vergelijkingsdoeleinden worden de non-GAAP-boekingen, -inkomsten en operationele kosten in het tweede kwartaal van 2011 vermeld zonder de invloed van USD 11 miljoen van de activiteiten op het gebied van 'arbitrage lead generation').

Boekingen van USD 242 miljoen daalden met 4% ten opzichte van de USD 251 miljoen in het tweede kwartaal van 2011. Op basis van constante wisselkoersen bleven de boekingen ongewijzigd in vergelijking met dezelfde periode van een jaar geleden. Careers – North America boekingen stegen met 14% ten opzichte van vorig jaar als gevolg van een toename van boekingen bij de overheid, personeelszaken en advertenties in kranten. Deze groei werd ongedaan gemaakt door een zwakke economie in Europa en Azië, beide negatief beïnvloed door de wereldwijde economische problemen en de omrekening van valuta's. Historische gegevens van boekingen over voorafgaande kwartalen kunt u vinden in de aanvullende financiële informatie van het bedrijf.

De omzet in het tweede kwartaal 2012 bedroeg USD 237 miljoen. Dit in vergelijking met GAAP-inkomsten van USD 270 miljoen in het tweede kwartaal van 2011, en non-GAAP-inkomsten van USD 259 miljoen. Ten opzichte van vorig jaar had de omrekening van valuta's een negatief effect van USD 9,2 miljoen op de omzet in het tweede kwartaal van 2012.

De omzet van Global Careers bedroegen USD 217 miljoen vergeleken met de omzet van USD 236 miljoen voor het tweede kwartaal van 2011, een daling van 8% vergeleken met een jaar geleden. Op basis van constante wisselkoersen daalde de omzet van Global Careers ten opzichte van vorig jaar met 4%. De omzet van Careers North America bedroeg USD 116 miljoen, een daling van 5% ten opzichte van de omzet van USD 123 miljoen in het tweede kwartaal van 2011. De omzet van Careers – International bedroeg USD 101 miljoen, een daling van 11% in vergelijking met de omzet van USD 113 miljoen in dezelfde periode een jaar geleden.

De IAF-omzet bedroeg USD 20 miljoen vergeleken met USD 34 miljoen in het tweede kwartaal van 2011. Zoals eerder bekendgemaakt besloot het bedrijf om zich per 1 juli 2011 niet langer bezig te houden met activiteiten op het gebied van 'arbitrage lead generation'. Zonder de USD 11 miljoen van de activiteiten op het gebied van 'arbitrage lead generation' in het tweede kwartaal van 2011 daalden de IAF-inkomsten met USD 3 miljoen ten opzichte van vorig jaar.

De geconsolideerde GAAP-bedrijfsuitgaven bedroegen USD 228 miljoen vergeleken met USD 256 miljoen in het eerste kwartaal van 2012. De nettowinst bedroeg USD 4,8 miljoen, oftewel USD 0,04 per aandeel. Dit in vergelijking met een nettowinst van USD 11 miljoen, oftewel USD 0,09 per aandeel in dezelfde periode van vorig jaar.

In de GAAP-nettowinst voor het kwartaal is USD 3 miljoen opgenomen aan voorbelastingen die verband houden met het herstructureringsprogramma dat we in januari 2012 hebben aangekondigd, plus de kosten in verband met het besluit van het bedrijf om strategische alternatieven te gaan onderzoeken. Per aandeel exclusief belasting beïnvloedde dit GAAP-item de WPA van het bedrijf in het kwartaal met USD 0,02 negatief. Pro-forma items worden beschreven in de "Opmerkingen met betrekking tot het gebruik van non-GAAP financiële maatregelen" en zijn in overeenstemming gebracht met de GAAP-maatregel in de begeleidende tabellen.

De non-GAAP netto-inkomsten bedroegen USD 6,8 miljoen dollar, oftewel USD 0,06 per aandeel, vergeleken met USD 11 miljoen, oftewel USD 0,09 per aandeel in het tweede kwartaal van 2011. De non-GAAP operationele kosten van USD 225 miljoen daalden 7% ten opzichte van het vorige jaar, voornamelijk vanwege de voortdurende aandacht van het bedrijf voor kostenbeheersing en de voordelen van het herstructureringsprogramma dat we in januari 2012 hebben aangekondigd.

Liquide en snel vrij te maken middelen bedroegen per 30 juni 2012 USD 158 miljoen, vergeleken met USD 250 miljoen op 31 december 2011. De netto operationele cashflow bedroeg in het kwartaal USD 6,9 miljoen. De uitgestelde inkomsten bedroegen per 30 juni 2012 USD 372 miljoen, vergeleken met USD 380 miljoen op 31 december 2011.

Aankoop van eigen aandelen

In het tweede kwartaal van 2012 kocht Monster 3,0 miljoen aandelen terug van haar gewone aandelen tegen een gemiddelde prijs van USD 8,48 per aandeel, in totaal USD 26 miljoen. Op 30 juni 2012 was er nog ongeveer USD 149 miljoen over onder het terugkoopprogramma ter waarde van USD 250 miljoen van het bedrijf.

Resultaten over zes maanden

(Ter vergelijking: de GAAP-inkomsten in de zes maanden eindigend op 30 juni 2011 zijn exclusief de invloed van de USD 22 miljoen uit de activiteiten op het gebied van 'arbitrage lead generation'.)

Monster Worldwide meldde een totale omzet van USD 483 miljoen voor de eerste zes maanden die werden afgesloten op 30 juni 2012, vergeleken met USD 509 miljoen in dezelfde periode van vorig jaar: een daling van 5%. De omzet van Monster Careers daalde met 4% tot USD 444 miljoen, vergeleken met USD 464 miljoen in dezelfde periode in 2011. Internet Advertising & Fees rapporteerde een omzet van USD 39 miljoen, vergeleken met USD 45 miljoen in dezelfde periode van vorig jaar. Het bedrijf rapporteerde een winst van USD 8,5 miljoen, oftewel USD 0,07 per aandeel, vergeleken met USD 11 miljoen, oftewel 0,09 per aandeel, in dezelfde periode van vorig jaar.

De verwachtingen voor het derde kwartaal van 2012 van het bedrijf

Het bedrijf maakte op basis van de nu beschikbare informatie en verwachtingen de volgende voorspelling vanaf 2 augustus 2012 bekend.

De verwachtingen voor het derde kwartaal van 2012

In het licht van de aanhoudende wereldwijde zwakke economie - met name in Europa - en de invloed daarvan op de omrekening van valuta's, verwachten we dat de boekingen in het derde kwartaal 10% zullen dalen of gelijk blijven ten opzichte van de USD 264 miljoen in het derde kwartaal van 2011. De omzet in het derde kwartaal is naar verwachting 6% tot 12% lager in vergelijking met de USD 259 miljoen in het derde kwartaal van 2011. De winst per aandeel in het derde kwartaal ligt naar verwachting tussen de USD 0,02 en USD 0,07. Dit in vergelijking met de non-GAAP WPA van USD 0,13 voor het derde kwartaal van 2011.

Speciale opmerking: De verklaringen in dit persbericht die niet strikt historisch zijn, waaronder, zonder beperkingen, verklaringen met betrekking tot de strategische koers, de vooruitzichten en de toekomstige resultaten van het bedrijf, vormen toekomstgerichte verklaringen in de zin van paragraaf 27A van de Securities Act van 1933 en paragraaf 21E van de Securities Exchange Act van 1934. Dergelijke op de toekomst gerichte verklaringen houden bepaalde risico's en onzekerheden in, en daarom kunnen feitelijke resultaten substantieel afwijken van wat hier is gesteld of geïmpliceerd, en er kan geen garantie worden gegeven dat het bedrijf onder andere de vooruitzichten met betrekking tot boekingen, inkomsten of winst per aandeel voor het derde kwartaal van 2012 zal behalen. Factoren die ertoe kunnen leiden dat de resultaten aanzienlijk afwijken van de resultaten zoals beschreven in dergelijke op de toekomst gerichte verklaringen omvatten, maar zijn niet beperkt tot, economische en andere voorwaarden in de markten waarin wij opereren, risico's in verband met acquisities of regelingen, concurrentie, en de andere risico's zoals besproken in ons formulier 10-K, en onze andere deponeringen bij de SEC die door verwijzing zijn opgenomen in dit persbericht. Veel van de factoren die bepalend zijn voor de toekomstige bedrijfsresultaten kunnen niet door de bedrijfsleiding worden geregeld of voorspeld. De lezer moet zich niet buitensporig afhankelijk maken van de op de toekomst gericht verklaringen in dit persbericht, aangezien ze uitsluitend de huidige kijk van het management weerspiegelen. Het bedrijf gaat geen verplichtingen aan om de informatie in dit persbericht van deze op de toekomst gerichte verklaringen als gevolg van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of anderszins te herzien of bij te werken.

Telefonische vergadering en webcast

De resultaten van het tweede kwartaal van 2012 worden besproken tijdens de telefonische vergadering van Monster Worldwide op 2 augustus 2012 om 08:30 uur ET. U kunt een live webcast van de telefonische vergadering online beluisteren via de pagina Investor Relations op de website van het bedrijf op http://ir.monster.com. Om deel te nemen aan de telefonische vergadering belt u (888) 696-1396 of (706) 758-9636 en refereert u aan conferentie-ID#93621252.

Tijdens de telefonische vergadering worden financiële dia's gepresenteerd die u via de live webcast kunt bekijken. U kunt ook een PDF van de financiële presentatie direct lezen op http://www.about-monster.com/sites/default/files/Q2 2012 earning slide final.pdf of op de pagina Investor Relations van de website van het bedrijf op http://ir.monster.com.

Het bedrijf heeft ook bepaalde aanvullende financiële informatie ter beschikking gesteld die u direct kunt lezen op http://www.about-monster.com/sites/default/files/MWWQ2FinancialSupplements.PDF of op de pagina Investor Relations van de website van het bedrijf op http://ir.monster.com.

Voor een herhaling van de telefonische vergadering belt u (855) 859-2056 of (404) 537-3406 en refereert u aan ID#93621252. Dit nummer is geldig tot 23 augustus 2012 middernacht.

Over Monster Worldwide

Monster Worldwide Inc. (NYSE: MWW), de moedermaatschappij van Monster®, is de wereldwijde marktleider op het gebied van het met succes in contact brengen van mensen met vacatures. Via het internet en mobiele en sociale netwerken helpt Monster bedrijven met het vinden van mensen met aangepaste oplossingen, met behulp van 's werelds meest geavanceerde technologie om de juiste persoon te koppelen aan de juiste functie. Met plaatselijke vestigingen in ongeveer 55 landen brengt Monster werkgevers in contact met werkzoekenden op alle niveaus, biedt het bedrijf persoonlijk carrièreadvies aan consumenten in de hele wereld, en levert het een enorm en uiterst doelgericht publiek aan adverteerders. Als u meer wilt weten over de toonaangevende producten en diensten van Monster in deze bedrijfstak, bezoek dan www.monster.com. Meer informatie over het bedrijf vindt u op http://about-monster.com.

Opmerkingen betreffende het gebruik van niet-GAAP financiële cijfers

Het bedrijf verstrekt bepaalde financiële gegevens die niet volgens GAAP zijn berekend als aanvulling op de bedrijfsresultaten. Deze waarden zijn niet berekend volgens, of als alternatief voor, algemeen aanvaarde boekhoudbeginselen (Generally Accepted Accounting Principles, “GAAP”) en kunnen afwijken van niet-GAAP-waarden die worden gerapporteerd door andere bedrijven. Het bedrijf is van mening dat de gepresenteerde niet-GAAP-waarden nuttige informatie bieden aan bestuurders en beleggers over bepaalde financiële en zakelijke trends met betrekking tot de financiële toestand van het bedrijf en de resultaten van de activiteiten.

Bij de omzet, operationele uitgaven, operationele inkomsten (verlies), winstmarge, netto-inkomsten of verliezen en verwaterde inkomsten per aandeel die niet volgens GAAP zijn berekend, zijn bepaalde pro forma aanpassingen uitgesloten, waaronder: uitkeringen bij ontslag, faciliteitsheffingen en afboekingen van onze 2012 herstructurering; kosten door de beoordeling van strategische alternatieven van het bedrijf; recuperatie van een teruggave van een voormalig staflid in verband met de historische aandelenoptiepraktijken van het bedrijf; marktwaardeaanpassing van uitgestelde inkomsten in verband met de overname van HotJobs; kosten in verband met de beëindiging van dienstverbanden met betrekking tot de beoogde personeelsinkrimping wereldwijd; overname- en integratiegerelateerde kosten in verband met de overname van HotJobs; faciliteitskosten in hoofdzaak gerelateerd aan de kosten in verband met wijzigingen in huurhypothesen met betrekking tot eerder uitgegane faciliteiten; en gerealiseerde winsten op verhandelbare waardepapieren. Het bedrijf gebruikt deze non-GAAP-maatregelen voor het beoordelen van de lopende resultaten van de kernactiviteiten van het bedrijf en in bepaalde omstandigheden voor het meten van prestaties onder bepaalde stimulerende compensatieplannen van het Bedrijf. Deze non-GAAP-maatregelen zijn mogelijk niet vergelijkbaar met maatregelen die op een vergelijkbare manier worden gerapporteerd door andere bedrijven.

Inkomsten vóór rente, belastingen, afschrijving en amortisatie (Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation & Amortization, “EBITDA”) is gedefinieerd als netto-inkomsten of verliezen vóór rente-inkomsten of uitgaven, inkomstenbelastinguitgaven of -ontvangsten, nettowinst of -verlies op deelnemingen, waardevermindering en amortisatie, niet-geldelijke compensatie-uitgaven en niet-geldelijke herstructureringskosten. Het bedrijf beschouwt de EBITDA als een belangrijke indicator voor haar operationele kracht. Het bedrijf gelooft dat deze waarde nuttig is voor het management en beleggers bij de evaluatie van de operationele prestaties. EBITDA is een non-GAAP-waarde en is mogelijk niet vergelijkbaar met waarden die met vergelijkbare namen worden aangeduid door andere bedrijven.

Operationele inkomsten vóór waardevermindering en amortisatie (Operating Income Before Depreciation & Amortization, “OIBDA”) wordt gedefinieerd als netto inkomsten of verlies uit activiteiten vóór waardevermindering, afschrijving van immateriële activa, afschrijving van compensatie op aandelenbasis en niet-geldelijke kosten in verband met het herstructureringsprogramma van het bedrijf. Het bedrijf beschouwt de OIBDA als een belangrijke indicator van haar operationele kracht. Bij deze waarde wordt geen rekening gehouden met de effecten van waardevermindering, afschrijving van immateriële activa, afschrijving van compensatie op basis van aandelen, en niet-geldelijke herstructureringskosten van periode tot periode. Het bedrijf is van mening dat deze waarde nuttig is voor bestuurders en beleggers voor het beoordelen van de operationele prestaties. OIBDA is een niet-GAAP-waarde en is mogelijk niet vergelijkbaar met waarden die met vergelijkbare namen worden aangeduid door andere bedrijven.

Boekingen vertegenwoordigen de monetaire waarde van de contractuele orders die voor de betreffende periode zijn ontvangen.

Vrije cashflow wordt gedefinieerd als cashflow uit operationele activiteiten verminderd met de kapitaaluitgaven. Vrije cashflow wordt beschouwd als een liquiditeitsindicatie en biedt nuttige informatie over het vermogen van het bedrijf om contant geld te genereren na investeringen in bedrijfsmiddelen en apparatuur. Vrije cashflow is een niet-GAAP-waarde en is mogelijk niet vergelijkbaar met waarden die met vergelijkbare namen worden aangeduid door andere bedrijven. Vrije cashflow komt niet overeen met de totale wijziging in de cashpositie van het bedrijf voor de periode en dient niet te worden beschouwd als substituut voor een dergelijke waarde.

Netto liquide middelen en obligaties worden gedefinieerd als liquide en snel vrij te maken middelen plus op korte termijn verhandelbare waardepapieren, verminderd met de totale schulden. Totale beschikbare liquiditeit is gedefinieerd als liquide en snel vrij te maken middelen, plus op korte termijn verhandelbare obligaties, plus ongebruikte leningen in het kader van onze kredietfaciliteit. Het bedrijf beschouwt netto liquide middelen en obligaties en totale beschikbare liquiditeit als belangrijke indicaties van de liquiditeit en van het vermogen te kunnen voldoen aan de lopende verplichtingen. Het bedrijf gebruikt netto liquide middelen en obligaties en totale beschikbare liquide middelen als waarden tijdens het evalueren van verschillende opties voor kapitaalinzet. Netto liquide middelen en obligaties en totale beschikbare liquide middelen zijn non-GAAP-waarden en mogelijk niet vergelijkbaar met waarden die met vergelijkbare namen worden aangeduid door andere bedrijven.

NIET GECONTROLEERD TOTAALOVERZICHT VAN ACTIVITEITEN
(in duizendtallen, behalve bedragen bij aandelen)

Drie maanden afgesloten op 30 juni Zes maanden afgesloten op 30 juni
2012 2011 2012 2011

Omzet $ 237.000   $ 269.696   $ 483.077   $ 531.078

Salarissen en dergelijke 105.905 132.213 227.187 267.874
Kantoor en algemeen 62.950 61.971 120.493 128.541
Marketing en promotie 57.693 58.524 116.092 116.222
Herstructurering en andere speciale kosten 1.187 - 25.593 -
Recuperatie van restitutie van voormalige leidinggevende   -     -     (5.350 )   -
Totale bedrijfskosten   227.735     252.708     484.015     512.637

Operationele baten (verlies) 9.265 16.988 (938 ) 18.441

Rente en andere, netto   (1.555 )   (511 )   (3.023 )   (952 )

Inkomsten (verlies) voor inkomstenbelasting en verlies van aandelenbelangen 7.710 16.477 (3.961 ) 17.489

Provisie voor (winst uit) inkomstenbelastingen 2.653 5.441 (12.960 ) 5.797
Verlies op deelnemingen, netto   (255 )   (50 )   (455 )   (628 )

Netto baten $ 4.802   $ 10.986   $ 8.544   $ 11.064

Basisinkomsten per aandeel $ 0,04   $ 0,09   $ 0,07   $ 0,09

Verwaterde baten per aandeel $ 0,04   $ 0,09   $ 0,07   $ 0,09

Gewogen gemiddelde uitstaande aandelen:

Basis   112.937     122.200     114.568     121.815

Verwaterd   114.038     124.386     115.825     124.513

Operationele baten vóór waardevermindering, afschrijving en herstructurering in natura:

Operationele baten (verlies) (loss) $ 9.265 $ 16.988 $ (938 ) $ 18.441
Afwaardering en afschrijving van immateriële activa 17.518 19.053 34.963 37.454
Afschrijving van op voorraad gebaseerde compensatie 7.429 12.257 15.753 25.437
Herstructurering uitgaven in natura   34     -     6.417     -

Operationele baten vóór waardevermindering, afschrijving en herstructurering in natura $ 34.246   $ 48.298   $ 56.195   $ 81.332

NIET-GECONTROLEERD, GECONSOLIDEERD CASHFLOWOVERZICHT
(in duizenden USD)

Zes maanden eindigend op 30 juni
2012 2011
Cashflow uit operationele activiteiten:
Netto inkomsten $ 8.544   $ 11.064
Correctie voor aansluiting van netto inkomsten op netto liquide middelen uit operationele activiteiten:
Waardevermindering en afschrijvingen 34.963 37.454
Voorziening voor dubieuze accounts 1.354 1.437
Niet-geldelijke compensatie 15.753 25.437
Uitgestelde inkomstenbelasting (7.000 ) (10.547 )
Niet-geldelijke herstructureringsafschrijvingen 6.417 -
Verlies op deelnemingen, netto 455 628
Winsten op aandelenveilingen - (1.732 )
Wijzigingen in activa en en verplichtingen, netto na bedrijfsfusies:
Debiteuren 5.339 29.046
Vooruitbetaald en anderszins (5.096 ) (4.703 )
Uitgestelde inkomsten (3.771 ) (3.029 )
Crediteuren, te betalen posten en andere   (28.842 )   (7.566 )
Totaal aanpassingen   19.572     66.425
Netto liquide middelen als gevolg van operationele activiteiten   28.116     77.489

Cashflow gebruikt voor investeringsactiviteiten:
Kapitaaluitgaven (33.251 ) (32.788 )
Cashflow gebruikt voor investeringsactiviteiten (779 ) (1.815 )
Verkoop en vervallen posten van courante fondsen - 1.732
Dividenden uit niet-geconsolideerde aandelen   728     443
Netto liquide middelen gebruikt voor investeringsactiviteiten   (33.302 )   (32.428 )

Netto liquide middelen gebruikt voor financieringsactiviteiten:
Inkomsten uit leningen op kredietfaciliteiten 193.355 2.126
Betalingen op leningen op kredietfaciliteiten (271.516 ) (4.500 )
Inkomsten uit leningen op termijnleningen 100.000 -
Betalingen op leningen op termijnleningen (41.250 ) -
Terugkoop van gewone aandelen (58.912 ) -
Belastingvoorheffingen gerelateerd aan netto aandelenafrekeningen van of beperkte aandeletoekenning en eenheden (6.039 ) (13.872 )
Opbrengsten van het uitoefenen van aandelenopties personeel   23     23
Netto liquide middelen gebruikt voor financieringsactiviteiten   (84.339 )   (16.223 )

Effecten van wisselkoersen op liquide middelen (3.332 ) 7.027

Netto (afname) stijging van liquide middelen en daaraan gelijkgestelde middelen (92.857 ) 35.865
Liquide middelen en daaraan gelijkgestelde middelen, begin van periode   250.317     163.169
Liquide middelen en daaraan gelijkgestelde middelen, eind van periode $ 157.460   $ 199.034

Vrije cashflow:

Neto liquide middelen uit bedrijfsactiviteiten $ 28.116 $ 77.489
Minus: kapitaaluitgaven   (33.251 )   (32.788 )
Vrije cashflow $ (5.135 ) $ 44.701

NIET GECONTROLEERDE, VERKORTE, GECONSOLIDEERDE BALANS
(in duizenden)

Activa: 30 juni 2012 31 december 2011

Liquide en snel vrij te maken middelen $ 157.460 $ 250.317
Debiteuren, netto 333.640 343.546
Eigendommen en apparatuur, netto 161.432 156.282
Goodwill en immateriële activa, netto 1.162.671 1.184.122
Andere activa   130.315   123.731
Totaal activa $ 1.945.518 $ 2.057.998

Passiva en deelneming van aandeelhouders:

Crediteuren, opgelopen kosten en overige courante passiva $ 189.927 $ 213.817
Uitgestelde inkomsten 372.239 380.310
Courant aandeel van lange termijn schulden en leningen onder kredietfaciliteiten 13.768 188.836
Verschuldigde belasting over inkomsten op lange termijn 96.692 94.750
Lange termijn schuld, minus courant aandeel 155.625 -
Overige lange termijn passiva   16.042   16.158
Totale passiva $ 844.293 $ 893.871

Deelneming aandeelhouders 1.101.225 1.164.127

Totale passiva en deelneming aandeelhouders $ 1.945.518 $ 2.057.998

NIET-GECONTROLEERD NON-GAAP ACTIVITEITENOVERZICHT EN AANSLUITING
(in duizenden USD, met uitzondering van bedragen per aandeel)

Voor de drie maanden eindigend op 30 juni 2012 Voor de drie maanden eindigend op 30 juni 2011
Zoals Non-GAAP Geconsolideerd Zoals Non GAAP Geconslolideerd
gerapporteerd Aanpassingen Non-GAAP gerapporteerd Adjustments Non-GAAP

Omzet $ 237.000 $ - $ 237.000 $ 269.696 $ - $ 269.696 k

Salarissen e.d. 105.905 - 105.905 132.213 - 132.213
Kantoor en algemeen 62.950 (1.829) g 61.121 61.971 - 61.971
Marketing en promotie 57.693 - 57.693 58.524 - 58.524
Herstructurering en andere speciale kosten 1.187 (1.187) e - - - -
Totale operationele uitgaven 227.735 (3.016) 224.719 252.708 - 252.708
Operationele inkomsten 9.265 3.016 12.281 16.988 - 16.988
Operationele marge 3,9% 5,2% 6,3% 6,3%

Rente e.d., netto (1.555) - (1.555) (511) - (511)

Inkomsten voor inkomstenbelasting en verlies op deelnemingen 7.710 3.016 10.726 16.477 - 16.477

Voorziening voor inkomstenbelasting 2.653 1.037 j 3.690 5.441 - 5.441
Verlies op deelnemingen, netto (255) - (255) (50) - (50)
Netto inkomsten $ 4.802 $ 1.979 $ 6.781 $ 10.986 $ - $ 10.986

Verwaterde winst per aandeel* $ 0,04 $ 0,02 $ 0,06 $ 0,09 $ - $ 0,09

Gewogen gemiddelde van uitstaande aandelen:
Verwaterd: 114.038 114.038 114.038 124.386 124.386 124.386

Voor de zes maanden eindigend op 30 juni 2012 Voor de zes maanden eindigend op 30 juni 2011
Zoals Non-GAAP Geconsolideerd Zoals Non GAAP Consolidated
gerapporteerd Aanpassingen Non-GAAP gerapporteerd Adjustments Non GAAP

Inkomsten $ 483.077 $ - $ 483.077 $ 531.078 2.658 a $ 533.736 k

Salarissen e.es d. 227.187 - 227.187 267.874 (1.178)

b,c

Kantoor en algemeen 120.493 (1.829) g 118.664 128.541 (6.829)

c,d

Marketing en promotie 116.092 - 116.092 116.222 - 116.222
Herstructurering en andere speciale kosten 25.593 (25.593) e - - - -
Recuperatie van restitutiebedrag voormalig staflid (5.350) 5.350 f - - - -
Totale operationele uitgaven 484.015 (22.072) 461.943 512.637 (8.007) 504.630
Operationele inkomsten (-verlies) (938) 22.072 21.134 18.441 10.665 29.106
Operationele marge -0,2% 4,4% 3,5% 5,5%

rente e.d., netto (3.023) - (3.023) (952) (1.120) h (2.072)

(Verlies) inkomsten voor inkomstenbelastingen en verlies op deelnemingen (3.961) 22.072 18.111 17.489 9.545 27.034

(Winst uit) voorziening voor inkomstenbelastingen (12.960) 19.235

i, j

6.275 5.797 3.356 j 9.153
Verlies op deelnemingen, netto (455) - (455) (628) - (628)
Netto inkomsten $ 8.544 $ 2.837 $ 11.381 $ 11.064 $ 6.189 $ 17.253

Verwaterde winst (verlies) per aandeel* $ 0,07 $ 0,02 $ 0,10 $ 0,09 $ 0,05 $ 0,14

Gewogen gemiddelde uitstaande aandelen:
Verwaterd 115.825 115.825 115.825 124.513 124.513 124.513

Opmerking met betrekking tot pro forma aanpassingen:

De financiële informatie in dit persbericht bevat bepaalde non-GAAP financiële maatregelen. Deze informatie is niet bedoeld om te worden gebruikt in plaats van de financiële informatie zoals voorbereid en gepresenteerd in overeenstemming met GAAP, noch is het de bedoeling dat ze los daarvan wordt gezien. Wij zijn van mening dat de bovenstaande presentatie van non-GAAP-maatregelen nuttige informatie biedt voor het management en beleggers in verband met bepaalde operationele en zakelijke trends met betrekking tot onze bedrijfsresultaten, exclusief bepaalde aan de herstructurering gerelateerde kosten en andere bijzondere lasten.

ProForma-aanpassingen bestaan uit het volgende:

a Marktwaardeaanpassingen van uitgestelde inkomsten verplicht onder bestaande regels voor aankoopboekhouding in verband met de overname van Hotjobs in het derde kwartaal van 2010.

b Kosten voor beëindiging van contracten in verband met de reorganisatie van de groepen Product en Technology op een wereldwijde basis.

c Kosten voor de overname en integratie in verband met de aankoop van de activa van Hotjobs.

d Kosten in verband met wijzigingen huurhypothesen met betrekking tot eerder uitgegane faciliteiten.

e Kosten met betrekking tot de herstructurering in 2012 van het bedrijf. Deze kosten omvatten de kosten in verband met de vermindering van de arbeidskrachten van het bedrijf, vaste activa-afschrijvingen, kosten in verband met de consolidatie van bepaalde kantoorfaciliteiten en professionele honoraria.

f Toekenning van teruggave betaald door een voormalig staflid aan de regering van de Verenigde Staten in verband met de historische aandelenoptiepraktijken van het bedrijf.

g Kosten die rechtstreeks verband houden met onze aangekondigde beoordeling van strategische alternatieven.

h Netto gerealiseerde winsten op obligaties beschikbaar voor verkoop.

i Aanpassing non-GAAP inkomstenbelasting omvat de fiscale gevolgen van een investeringsafschrijving en herstructureringsgerelateerde items opgelopen tijdens het jaar.

j De aanpassing van de inkomstenbelasting is berekend aan de hand van het effectieve belastingtarief in de gerapporteerde periode, vermenigvuldigd met de pro forma aanpassing van het inkomsten(verlies) voor inkomstenbelastingen en verlies in aandelenrente.

k Met uitsluiting van het effect van de activiteiten op het gebied van 'arbitrage lead generation', was de omzet op non-GAAP-basis voor de drie maanden en zes maanden eindigende op 30 juni 2011 respectievelijk USD 258.504 en USD 511.497.

*Inkomsten per aandeel worden mogelijk niet vermeld in bepaalde perioden vanwege verschillen in de afronding.

NIET-GECONTROLEERDE INFORMATIE OPERATIONALE SEGMENTEN, NON-GAAP
(in duizenden USD)

De drie maanden eindigend op 30 juni 2012

North America International & Fees   Totaal

Inkomsten - GAAP $ 116.189 $ 101.268 $ 19.543 $ 237.000
Non-GAAP aanpassingen   -     -     -     -
Omzet - non-GAAP $ 116.189   $ 101.268   $ 19.543   $ 237.000

Operationele baten (verlies) - GAAP $ 14.911 $ 1.222 $ 5.307 $ (12.175 ) $ 9.265
Non-GAAP aanpassingen   159     688     74     2.095     3.016
Operationele baten (verlies) - non-GAAP $ 15.070   $ 1.910   $ 5.381   $ (10.080 ) $ 12.281

OIBDA - GAAP $ 24.842 $ 10.105 $ 7.401 $ (8.102 ) $ 34.246
Non-GAAP aanpassingen   154     666     68     2.094     2.982
OIBDA - non-GAAP $ 24.996   $ 10.771   $ 7.469   $ (6.008 ) $ 37.228

Operationele marge - GAAP 12,8 % 1,2 % 27,2 % 3,9 %
Operationele marge - non-GAAP 13,0 % 1,9 % 27,5 % 5,2 %

OIBDA-marge - GAAP 21,4 % 10,0 % 37,9 % 14,4 %
OIBDA-margin - non-GAAP 21,5 % 10,6 % 38,2 % 15,7 %

Careers - Careers - Advertising Corporate Expenses
De drie maanden eindigend op 30 juni 2011 North America International & Fees   Totaal

Inkomsten $ 122.565 $ 113.452 $ 33.679 $ 269.696
Non GAAP Adjustments   -     -     -     -
Inkomsten - non-GAAP $ 122.565   $ 113.452   $ 33.679   $ 269.696

Operationele baten (verlies) - GAAP $ 16.002 $ 10.257 $ 1.862 $ (11.133 ) $ 16.988
Non-GAAP aanpassingen   -     -     -     -     -
Operationele baten (verlies) - non-GAAP $ 16.002   $ 10.257   $ 1.862   $ (11.133 ) $ 16.988

OIBDA - GAAP $ 28.890 $ 21.332 $ 5.592 $ (7.516 ) $ 48.298
Non-GAAP aanpassingen   -     -     -     -     -
OIBDA - non-GAAP $ 28.890   $ 21.332   $ 5.592   $ (7.516 ) $ 48.298

Operationele marge - GAAP 13,1 % 9,0 % 5,5 % 6,3 %
Operationele marge - non-GAAP 13,1 % 9,0 % 5,5 % 6,3 %

OIBDA-marge - GAAP 23,6 % 18,8 % 16,6 % 17,9 %
OIBDA-marge - non-GAAP 23,6 % 18,8 % 16,6 % 17,9 %

Zes maanden eindigend op 30 juni 2012

North America International & Fees   Totaal

Inkomsten - GAAP $ 235.963 $ 208.190 $ 38.924 $ 483.077
Non GAAP aanpassingen   -     -     -     -
Inkomsten - non-GAAP $ 235.963   $ 208.190   $ 38.924   $ 483.077

Operationele baten (verlies) - GAAP $ 18.110 $ (6.814 ) $ 8.575 $ (20.809 ) $ (938 )
Non-GAAP aanpassingen   14.329     9.022     1.157     (2.436 )   22.072
Operationele baten (verlies) - non-GAAP $ 32.439   $ 2.208   $ 9.732   $ (23.245 ) $ 21.134

OIBDA - GAAP $ 44.184 $ 11.702 $ 13.542 $ (13.233 ) $ 56.195
Non-GAAP aanpassingen   9.081     8.488     535     (2.449 )   15.655
OIBDA - non-GAAP $ 53.265   $ 20.190   $ 14.077   $ (15.682 ) $ 71.850

Operationele marge - GAAP 7,7 % -3,3 % 22,0 % -0,2 %
Operationele marge - non-GAAP 13,7 % 1,1 % 25,0 % 4,4 %

OIBDA-marge - GAAP 18,7 % 5,6 % 34,8 % 11,6 %
OIBDA-marge - non-GAAP 22,6 % 9,7 % 36,2 % 14,9 %

Careers - Careers - Advertising Corporate Expenses
Zes maanden eindigend op 30 juni 2011 North America International & Fees   Totaal

Inkomsten $ 243.597 $ 220.712 $ 66.769 $ 531.078
Non-GAAP aanpassingen   2.658     -     -     2.658
Omzet - non-GAAP $ 246.255   $ 220.712   $ 66.769   $ 533.736

Operationele baten (verlies) - GAAP $ 32.991 $ 15.679 $ 3.365 $ (33.594 ) $ 18.441
Non-GAAP aanpassingen   2.885     282     21     7.477     10.665
Operationele baten (verlies) - non-GAAP $ 35.876   $ 15.961   $ 3.386   $ (26.117 ) $ 29.106

OIBDA - GAAP $ 58.870 $ 38.275 $ 10.904 $ (26.717 ) $ 81.332
Non-GAAP aanpassingen   2.885     282     21     7.477     10.665
OIBDA - non-GAAP $ 61.755   $ 38.557   $ 10.925   $ (19.240 ) $ 91.997

Operationele marge - GAAP 13,5 % 7,1 % 5,0 % 3,5 %
Operationele marge - non-GAAP 14,6 % 7,2 % 5,1 % 5,5 %

OIBDA-marge - GAAP 24,2 % 17,3 % 16,3 % 15,3 %
OIBDA-marge - non-GAAP 25,1 % 17,5 % 16,4 % 17,2 %

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Monster Worldwide Inc.
Beleggers: