MetLife neemt Tsjechische, Hongaarse en Roemeense activiteiten van Aviva plc over

Transactie versterkt marktpositie van MetLife

NEW YORK--()--MetLife, Inc. (NYSE: MET) heeft een overeenkomst gesloten om de levensverzekeringstak van Aviva plc in Tsjechië (Aviva Czech Life), Hongarije (Aviva Hungary Life) en de levensverzekerings- en pensioentak in Roemenië (Aviva Romania Life and Pensions) over te nemen.

De transactie wordt gedurende 2012 afgerond en is onderhevig aan de wetgevende goedkeuringen. De financiële voorwaarden zijn nog niet vrijgegeven.

"MetLife heeft de bedoeling om te investeren en groeien in kansrijke markten", zegt Michel Khalaf, MetLife's president voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA). "En deze transactie creëert een uitgelezen kans om meer klanten met een breder product en dienstverlening te bereiken, en de omvang van onze bestaande activiteiten in deze landen uit te breiden."

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

MetLife, Inc.
For Media: