MyHeritage zet voet op Amerikaanse bodem door aankoop FamilyLink.com en WordVitalRecords.com

Belangrijke stap in Amerika voegt enorme historische datacollectie toe en kenmerkt grote evolutiesprong van 's werelds populairste online familienetwerk

PROVO, Utah & LONDON & TEL AVIV, Israël & ALMERE, Nederland--()--MyHeritage, het populairste online familienetwerk kondigt vandaag de acquisitie van FamilyLink.com Inc. aan, het bedrijf achter de familiegeschiedenis geörienteerde websites FamilyLink.com enWorldVitalRecords.com. MyHeritage doet hiermee haar zevende en grootste aankoop sinds 2007. Middels deze acquisitie zet zij commercieel en operationeel voet op Amerikaanse bodem en kan door de toevoeging van enkele miljarden historische gegevens haar gebruikers extra waarde bieden. Naast de huidige kantoren en het personeel in Europa, Australië en Israël opent MyHeritage nu ook haar eerste Amerikaanse kantoor in Utah, door velen dé stad van de familiegeschiedenis genoemd.

“Wij zijn enorm blij om de krachten te bundelen met het getalenteerde FamilyLink team in Provo om zo toegevoegde waarde te leveren aan families wereldwijd,” zegt MyHeritage's directeur en oprichter Gilad Japhet. “Door het combineren van bijna één miljard stamboomprofielen op MyHeritage met de gigantische historische data van FamilyLink creëren wij een “one-stop-shop” voor families die hun familiegeschiedenis willen onderzoeken en delen”.

FamilyLink.comen WorldVitalRecords.com zijn beide betaalsites opgericht in 2006. De sites bieden toegang tot een zeer grote database met historische gegevens, als volkstellingen, geboorte-, huwelijks-, en overlijdensakten, maar bevat ook de grootste historische online krantencollectie. Deze data leveren nieuwe inzichten en waarde aan meer dan 60 miljoen mensen die zich hebben geregistreerd bij MyHeritage in 38 talen en bij elkaar meer dan 900 miljoen profielen hebben aangemaakt in 21 miljoen stambomen. Als dit ondergebracht wordt onder de paraplu van MyHeritage, zal de innovatieve Smart Matching™ technologie automatisch een match maken tussen de voorouders en verwanten van een gebruiker en de nieuwe historische data.

“Ons doorgewinterde team van familiegeschiedkundigen is razend enthousiast om de krachten te bundelen met MyHeritage”,vertelt Paul Brockbank, directeur van FamilyLink.com. “Deze acquisitie brengt een nieuw perspectief in het ontdekken van familiegeschiedenis. Men krijgt de mogelijkheid om te zoeken in de meest uitgebreide historische bronnen en nieuwe ontdekkingen te doen en deze vervolgens te delen met hun naaste familieleden en op te slaan in hun stamboom. Samengevoegd onder beheer van MyHeritage, zal de dienstverlening opbloeien en van toegevoegde waarde zijn voor miljoenen families”.

Gilad Japhet, directeur en oprichter van MyHeritage, voegt toe: “De totstandkoming van een kantoor in Utah, hèt internationale centrum voor genealogisch onderzoek, is een belangrijke mijlpaal in onze groei en brengt interessante mogelijkheden voor het bedrijf en de families die wij dienen met zich mee. MyHeritage biedt de perfecte service om het gekoesterde familiearchief te delen en te bewaren voor het nageslacht in een vriendelijke en veilige omgeving. Wij zijn verheugd om hier nu de enorme hoeveelheid aan historische data aan toe te voegen. Door onze krachtige zoekmachine en automatische Smart Matching™ technologie, kunnen wij het klassenboek van uw moeder vinden, het testament van uw opa en de immigratiedocumenten van uw voorouders. Wij zullen dat op een gigantische schaal doen, daar wij in een wereld leven dat kleiner en nauwer verbonden is dan ooit te voren”.

Dit is de laatste uit een reeks strategische aankopen van MyHeritage sinds 2007, welke bestaan uit Pearl Street Software, de makers van GenCircles.com en de Family Tree Legends software; gratis stamboom backup dienst BackupMyTree.com; het Europese sociale familienetwerk en marktleider OSN (Verwandt) GmbH; het Nederlandse familienetwerk ZOOOF; het Engelse familienetwerk Kindo.com en het Poolse familienetwerk Bliscy.pl.

De meeste medewerkers van FamilyLink.com gaan over in MyHeritage en zullen het nieuwe Amerikaanse kantoor in Provo, Utah gaan bemannen. Zij nemen hun expertise in familiegeschiedenis en Noord Amerikaanse genealogie met zich mee. De directeur van FamilyLink.com, Paul Brockbank, voormalig directeur van LogoWorks en algemeen directeur

van Hewlett Packard Web Print Solutions, zal een belangrijke rol gaan spelen in de overgangsfase de komende maanden en zal toegevoegd worden aan de adviesraad van MyHeritage. Paul Allen, mede-oprichter van FamilyLink.com, voormalig directeur van Ancestry.com en de Facebook applicatie “We're Related” zal niet meegaan in de fusie met MyHeritage.

Op korte termijn zal MyHeritage de sites FamilyLink.com en WorldVitalRecords.com verder in beheer nemen en draaiende houden met als doel deze volledig geïntegreerd te hebben in MyHeritage in het jaar 2012. Met directe ingang krijgen gebruikers van MyHeritage.com, FamilyLink.com en WorldVitalRecords.com tijdens de introductieperiode 50% korting op elkaars abonnementen.

Over MyHeritage

MyHeritage.com is het populairste online familienetwerk. Miljoenen families wereldwijd genieten van een gratis en besloten omgeving waar de familie in contact kan blijven en hun familiegeschiedenis kan laten zien. De Smart Matching™ technologie van MyHeritage.com biedt gebruikers een innovatieve en spannende manier aan om verwanten op te sporen en hun familiegeschiedenis te ontdekken. MyHeritage.com is de ideale plek om familiefoto's te delen en speciale familiemomenten te bewaren en gedenken. Het bedrijf wordt gefinancierd door Accel Partners en Index Ventures, de investeerders van Facebook en Skype. Voor meer informatie bezoek www.myheritage.com.

Zie voor illustraties en bijlagen de Multimedia Galerij: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=50080270&lang=nl

Denie Kasan, MyHeritage Netherland
Office: +31 (0) 36-3109088