RQM+ benoemt Steven Pilewski tot Chief Operating Officer Lab Services

RQM+ Lab Services Chief Operating Officer, Steven Pilewski (Photo: Business Wire)

PITTSBURGH--()--RQM+, 's werelds toonaangevende MedTech-dienstverlener, kondigde vandaag de benoeming aan van Steven Pilewski als chief operating officer voor zijn business unit voor labdiensten, die chemische karakterisering en complexe productvervorming, evenals contaminatie- en storingsonderzoeken levert aan MedTech-fabrikanten. De business unit werd meer dan 40 jaar geleden opgericht als Jordi Labs, dat in september 2022 werd overgenomen door RQM+.

Pilewski heeft meer dan 30 jaar ervaring op het gebied van MedTech en farmacie en was onlangs vice-president van het GMP-lab van PPD Laboratories, een divisie van Thermo Fisher Scientific. Toen hij 24 jaar geleden zijn carrière bij PPD begon, was het GMP-lab een klein bedrijf met slechts 50 werknemers. Tijdens zijn periode als lid van het executive leadership team bleef Pilewski de wereldwijde organische groeistrategie van de business unit aansturen, waardoor deze uitgroeide tot een toonaangevende wereldwijde onderneming voor analytische diensten met meer dan 3.000 mensen.

"Steve past uitstekend bij de leiding van onze laboratoriumdiensten", aldus CEO Margaret Keegan. "Zijn ervaring zal ons helpen onze groeidoelstellingen te bereiken - uitbreiding van de capaciteit om onze klanten beter van dienst te zijn, verbreding van ons geografisch bereik en innovatie om nieuwe manieren te ontwikkelen om fabrikanten van medische hulpmiddelen en diagnostica te ondersteunen. Zijn diepgaande expertise met extractables en leachables en het testen van hulpmiddelen, wat voor ons een belangrijke differentiator is, zal ook helpen onze reputatie als leider op het gebied van polymeren, kwantificering en het elimineren van onbekenden te bevorderen."

Naast zijn leidinggevende ervaring bij zowel publieke als private equity-bedrijven, heeft Pilewski een mastergraad in farmaceutisch recht en medische apparatuur en intellectuele eigendom van Seton Hall University. Hij heeft ook een bachelor in scheikunde van het College of New Jersey.

Mark Jordi, voorheen president van Jordi Labs, krijgt een adviserende rol en zal RQM+ blijven ondersteunen.

Over RQM+

RQM+ is de toonaangevende MedTech-dienstverlener met 's werelds grootste wereldwijde team van regelgevings- en kwaliteitsexperts. Voortbouwend op 40 jaar expertise op het gebied van regelgeving, bieden we ook uitgebreide diensten op het gebied van klinische proeven, laboratoria en vergoedingen, waarmee we de risico's verminderen en de markttoegang gedurende de gehele levenscyclus van het product voor medische apparaten, digitale therapieën en diagnostiek ondersteunen. Met meer voormalige regelgevers van de FDA, Medicines and Healthcare Products Regulatory Agency (MHRA) en aangemelde instanties dan welk ander bedrijf dan ook, beschikt het team van RQM+ over diepgaande expertise in alle klinische specialiteiten. RQM+ werkt momenteel voor 19 van de top 20 fabrikanten van medische hulpmiddelen en zeven van de top 10 IVD-bedrijven. Ga voor meer informatie naarRQMplus.com.

Rob Pepper, +1.301.254.6100, rpepper@rqmplus.com

Rob Pepper, +1.301.254.6100, rpepper@rqmplus.com