Op 20 april doen Oleato™ dranken hun intrede bij selecte Starbucks-winkels in Japan

Japan is de derde wereldmarkt van Starbucks waar Oleato™ dranken geïntroduceerd worden. Dit zorgt voor de verrassende combinatie van hoogwaardige arabica koffie en Partanna® extra vergine olijfolie als “het nieuwe koffieritueel”

Howard Schultz, chairman emeritus and board member, Starbucks Coffee Company, joins Takafumi Minaguchi, ceo, Starbucks Japan, at the Oleato™ announcement in Tokyo (Photo: Business Wire)

TOKYO--()--Vandaag kondigde Starbucks de lancering aan van een innovatieve lijn koffiedranken die “Oleato™” worden genoemd, een innovatieve alchemie van Starbucks® beste arabica koffie geïnfuseerd met Partanna® extra vergine olijfolie op donderdag 20 april 2023 bij meer dan 60 selecte winkels verspreid over heel Japan, waaronder de Starbucks Reserve® Roastery Tokyo.

Na het debuut in februari van Oleato™ dranken in Italië en de lancering in maart bij de Starbucks Reserve® Roasteries in Chicago, Seattle en New York, en selecte winkels in de Verenigde Staten, zal Japan de derde markt voor de wereldwijde lancering van deze drankenlijn van Starbucks zijn. In Japan begon Starbucks meer dan 26 jaar geleden aan de weg te timmeren als wereldwijd merk buiten Noord-Amerika.

Net als het emblematische Starbucks latte, ligt de oorsprong van de Oleato™ dranken in Italië. Toen hij in de zomer van 2022 in Italië op reis was, ontdekte Howard Schultz, emeritus voorzitter en lid van de raad van bestuur van Starbucks Coffee Company, een familietraditie van vele generaties lang waarbij elke dag een soeplepel extra vergine olijfolie werd genuttigd als ritueel opkikkertje. Vandaag bezoekt de oprichter partners (werknemers) en klanten in Tokyo voor de onthulling van dit nieuwe, opzienbarende koffieritueel in Japan.

“Sinds wij voor het eerst in Milaan van start gingen en nu in selecte markten van de Verenigde Staten, heeft de trots van onze partners en het enthousiasme van onze klanten voor Oleato™ onze verwachtingen sterk overtroffen. Nu we deze koffie-innovatie in Japan voorstellen, doet mijn tijd hier deze week in Tokyo mij denken aan de standvastige en globale relevantie van gemeenschap, verbinding en passie voor koffie en vakmanschap,” zegt Schultz. “We zijn enthousiast om aan de Japanse markt de nieuwste revolutie op gebied van koffie voor te stellen, waar de beste ingrediënten uit de natuur in een wonderbaarlijke alchemie bijeen worden gebracht: de arabica koffiebonen van Starbucks en koud geperste extra vergine Partanna olijfolie. Oleato™ heeft onze ogen geopend voor frisse, nieuwe mogelijkheden voor Starbucks.”

“We zijn enthousiast om de nieuwste drankinnovatie van Starbucks aan de klanten in Japan voor te stellen,” zegt Takafumi Minaguchi, CEO van Starbucks Japan. “Onze klanten kijken ernaar uit om nieuwe manieren te ontdekken om te genieten van hun Starbucks-ervaring. We zijn ervan overtuigd dat deze opzienbarende innovatie van twee onverwachte ingrediënten hun verwachtingen zal overtreffen en hun kopje met een buitengewone nieuwe smaak zal verbeteren.”

Koffie en olijfolie

Oleato™ dranken is een lijn innovatieve koffiedranken die het onverwachte bijeenbrengt: arabica koffie van Starbucks, heerlijk geïnfuseerd met een soeplepel koud geperste extra vergine Partanna olijfolie. De harmonie die tot stand komt door deze onverwachte combinatie, resulteert in een fluweelzachte, lichtjes zoete en luxueuze koffie die elk kopje verrijkt met een buitengewoon nieuwe smaak en textuur. Door enkel zorgvuldig geselecteerde extra vergine olijfolie te gebruiken, gemengd om perfect met Starbucks koffie samen te gaan, zorgen de Oleato™ dranken voor een nieuw, ongekend koffieritueel.

Dankzij de unieke, nootachtige en lichtjes zoete smaken en de rijke gladheid van een boterachtige karamel, vormt Partanna olijfolie een natuurlijke aanvulling voor Starbucks koffie. Warm of koud, de verrassend luxueuze ervaring en onvergelijkbare textuur is gewoon uniek.

Taku Shimizu, de groepsmanager die instaat voor Beverage Development en die de introductie van Oleato™ dranken in Japan leidt, vertelt: “Ik was bijzonder in mijn nopjes over de lancering van Oleato™ in Japan. In deze dranken komt een alchemie tot stand van de beste ingrediënten uit de natuur, namelijk koffie en olijfolie. We hebben onze creativiteit benut om een manier te vinden om Oleato™ dranken in Japan voor te stellen en dit tegelijk een verrassende en uitnodigende ervaring van de Italiaanse inspiratie te laten blijven. Met deze unieke smaken en texturen ben ik er zeker van dat de heerlijke ervaring van Oleato™ via de innovatie van Starbucks een nieuw koffieritueel voor onze klanten zal worden.”

De volgende Oleato™ dranken zullen vanaf 20 april in selecte winkels in Japan verkrijgbaar zijn:

Oleato™ dranken verkrijgbaar bij de Starbucks Reserve® Roastery Tokyo en selecte Starbucks Reserve® winkels

• Starbucks Reserve® Oleato™ Golden Cream Iced Espresso
    Golden cream geïnfuseerd met extra vergine Partanna olijfolie creëert een subtiele, nootachtige smaak en is vermengd met Starbucks Reserve® Espresso en havermelk, voor een luxueus gevoel bij elk slokje.
  • Starbucks Reserve® Oleato Golden Foam™ Cold Brew
    Starbucks Reserve® Cold Brew lichtjes gezoet met stroop van vanillabonen, afgewerkt met Partanna® extra vergine olijfolie geïnfuseerd met koud schuim, waardoor een uitnodigend aroma en een subtiele zoetheid ontstaat.
  • Starbucks Reserve® Oleato™ Oat Milk Latte
    Starbucks Reserve® Espresso en romige havermelk geïnfuseerd met extra vergine Partanna® olijfolie, waardoor een fluwelen, luxueuze latte ontstaat.

Oleato™ dranken verkrijgbaar bij selecte winkels in heel Japan

• Starbucks Oleato Golden Foam™ Cold Brew
    Het uitnodigende aroma van de luxueuze extra vergine Partanna® olijfolie geïnfuseerd met koud schuim daalt langzaam naar beneden in de donkere, gladde koude bereiding, wat een subtiele zoetheid in de drank tot stand brengt.
  • Starbucks Oleato™ Oat Milk Latte
    Geïnfuseerd met extra vergine Partanna® olijfolie en gestoomd met romige havermelk om een fluweelzachte, overheerlijke luxueuze latte te creëren.

Sinds de opening van de eerste winkel in Ginza in 1996, heeft Starbucks in Japan ondertussen meer dan 1800 winkels geopend, uitgebaat door meer dan 51.000 partners die trots de groene schort dragen. Starbucks blijft verder een Starbucks-ervaring van topniveau bieden aan klanten in heel Japan, met plaatselijk relevante dranken zoals matcha en thee, maar ook innovaties zoals de seizoensgebonden Frappuccino® gemengde dranken. In 2019 opende Starbucks de Starbucks Reserve® Roastery Tokyo, een volledig immersief eerbetoon aan koffie van topkwaliteit, innovatie en menselijke verbondenheid, waar elke dag buitengewone nieuwe koffie-ervaringen voor de klanten tot leven komen.

Over Starbucks

Sinds 1971 verbindt Starbucks Coffee Company zich ertoe om ethische arabica koffie van hoogwaardige kwaliteit aan te kopen en te branden. Op vandaag is het bedrijf, met meer dan 36.000 winkels over de hele wereld, de belangrijkste koffiebrander en verdeler van speciale koffies ter wereld. Dankzij onze niet-aflatende inzet gericht op uitmuntendheid en onze principiële richtlijnen, brengen we met elk kopje koffie een unieke Starbucks-ervaring tot leven voor elke klant. Spring even binnen in een van onze winkels om met deze ervaring kennis te maken, of bezoek ons online op stories.starbucks.com or www.starbucks.com.