Vermindering van fakkelgas: Graforce een winnaar bij Petronas Race2Decarbonise voor baanbrekende oplossing

Gas flaring causes more than 400 million tons of CO2 emissions every year. Graforce’s methane electrolysis technology is a groundbreaking solution that converts flare gas and other hydrocarbons into clean hydrogen and solid carbon. (Photo: Business Wire)

BERLIJN--()--Van de meer dan 500 wereldwijde oplossingen werd Graforce erkend op de Petronas Race2Decarbonise met zijn methaanelektrolysetechnologie (plasmalyse) in de categorie 'Gas Flaring Reduction or Elimination.' De competitie is gericht op het versnellen van de ontwikkeling van koolstofarme oplossingen en het verminderen van de uitstoot van broeikasgassen.

Het affakkelen van gas veroorzaakt jaarlijks meer dan 400 miljoen ton CO2-uitstoot. Duizenden gasfakkels op productielocaties over de hele wereld verbranden elk jaar ongeveer 150 miljard kubieke meter aardgas, waardoor een waardevolle hulpbron wordt verspild. Plasmalyse daarentegen zet methaan en andere eerder afgeblazen of afgefakkelde koolwaterstoffen om in schone waterstof en vaste koolstof, waardoor klimaatneutrale energie wordt opgewekt.

Graforce GmbH
Dr. Jens Hanke