17 vernieuwers belichten investeringen om wereldwijde waterproblemen op te lossen

Innovators highlight investment to solve global water challenges (Photo: Business Wire)

NEW YORK--()--Zeventien organisaties hebben hun krachten gebundeld om de Water Action Agenda van de Verenigde Naties (VN) te steunen met de toezegging om de komende vijf jaar 11 miljard dollar te investeren in waterinnovatie.

De collectieve verbintenis wordt later vandaag bekendgemaakt op een evenement georganiseerd door watertechnologiebedrijf Xylem (NYSE: XYL) en het Koninkrijk der Nederlanden, tijdens de VN-waterconferentie 2023. De toezeggingen zullen worden opgenomen in de Water Action Agenda, een verzameling van alle watergerelateerde toezeggingen om de voortgang van de zesde duurzame ontwikkelingsdoelstelling van de VN, gericht op schoon water en sanitaire voorzieningen voor iedereen, te versnellen.

Houston Spencer
Houston.Spencer@xylem.com