Thundercomm lanceert haar nieuwe SOM's TurboX C2210, C4210, C5430 op Embedded World 2023 om innovaties op het gebied van robotica en mobiele apparaten te versnellen

NEURENBERG, Duitsland--()--Thundercomm, een wereldwijd toonaangevende aanbieder van IoT-producten en -oplossingen, heeft de release aangekondigd van nieuwe producten in haar assortiment van slimme IoT-modules om de drempel om de markt te betreden te verlagen en de innovatie te versnellen binnen verschillende AIoT-industriesegmenten, waaronder robotica, mobiele apparaten, tablets en slimme camera's.

De TurboX C2210 SOM wordt aangedreven door de Qualcomm® QRB2210 System-on-Chip (SoC). Dit model is uitgerust met een geoptimaliseerd Linux-besturingssysteem, gescheiden geheugen om het aantal geheugenopties te verhogen en kosten te besparen, en snelle systeemstart. Deze uitvoering ondersteunt 1080P@30FPS-videodecodering en heeft een lange levenscyclus tot 2028. Het idee achter dit model is een basismodel te bieden met van geavanceerde functies, betere prestaties en lager energieverbruik. De TurboX C2210 SOM ondersteunt het Linux-systeem en kan worden toegepast op een verscheidenheid aan producten, zoals basisrobotica, e-scooters, smart home docks, slimme camera's, robuuste mobiele apparaten, enzovoort.

De TurboX C4210 SOM wordt aangedreven door de Qualcomm® QRB4210 SoC. Dit model beschikt over drie ISP's voor een geavanceerde dual-camera-beleving, speciale Compute DSP voor computerbeelden en nabewerking van de videobeelden. Deze uitvoering is ontworpen om geavanceerde grafische afbeeldingen te ondersteunen, waarmee hoogwaardige functies beschikbaar komen voor apparaten in de middenklasse. Het is een ideaal platform voor zowel industriële als consumententoepassingen die een multimediafunctie met hoge gegevenssnelheden vereisen. Dit model is geschikt voor een grote verscheidenheid van toepassingen, waaronder robotica, dashboardcamera's, videoconferencesystemen, slimme winkels, enzovoort.

De TurboX C5430 SOM is voorzien van de Qualcomm® QCS5430 SoC, een 6 nm-processor met superieure prestaties, laag energieverbruik, hoogwaardige connectiviteit, en 3,5 TOPS rekenkracht. Dit model ondersteunt 4K@30FPS decodering en 4K@30FPS codering van video, Wi-Fi 6E, bluetooth met groot bereik, vier MIPI CSI's en een uitgebreide set interfaces voor randapparatuur. De C5430 SOM is een hoogwaardige AIoT SOM voor het bouwen van mobiele apparaten, industriële robots, servicerobots en edge boxes. Dit model biedt klanten hardware-interfaces en een software-SDK om functies te valideren en in korte tijd een prototype te realiseren.

“De robotindustrie groeit sneller dan ooit, onder andere door de voortdurende technologische ontwikkelingen op het gebied van 5G, rekenkracht en AI. Tegenwoordig zien we robots in bijna elk aspect van ons leven. Ze stellen ons in staat veel meer te doen dan we zelf kunnen doen. Onze onlangs uitgebrachte C2210 SOM en C4210 SOM maken de weg vrij voor meer innovaties op het gebied van robotica, waardoor de drempel voor bedrijven om deze groeiende markt te betreden en efficiënt te concurreren wordt verlaagd,” aldus Pier Zhang, Director van Product Marketing bij Thundercomm. “We bieden niet alleen de SOM-hardware en ontwikkelaarskits, maar ook het robotbrein, softwareoplossingen om klanten te helpen sneller en kosteneffectiever toekomstbestendige robotproducten te bouwen.”

“We feliciteren Thundercomm met de lancering van hun toonaangevende SOM's. Qualcomm Technologies erkent de innovatie in deze nieuwe producten en heeft daarom onlangs bekendgemaakt dat de Qualcomm® Robotics RB1- en RB2-ontwikkelaarskits zijn gebaseerd op respectievelijk de TurboX C2210 en C4210,” aldus Dev Singh, Vice President van Business Development en hoofd van Building, Enterprise and Industrial Automation bij Qualcomm Technologies, Inc. “Doordat ze de weg vrij maken voor allerlei complete roboticamogelijkheden, zoals de geïntegreerde sensoren van TDK, camera's en AI SDK's, stellen onze ontwikkelaarskits ontwikkelaars in staat om eenvoudiger prototypen te maken van alledaagse roboticatoepassingen en zo het IoT-ecosysteem vooruit te helpen.”

De Qualcomm Robotics RB1 en RB2 ontwikkelaarskit en de SOM's van TurboX C2210, C4210, C5430 zijn nu beschikbaar voor evaluatie en testen.

Over Thundercomm

Thundercomm, een joint venture tussen Thunder Software Technology Co., Ltd en Qualcomm (China) Holding Co. Ltd., een dochteronderneming van Qualcomm Technologies, Inc., werd opgericht om de innovatie in het Internet of Things (IoT) en de automobielindustrie te versnellen door alles-in-één-oplossingen te bieden die zijn gebaseerd op technologieën van Qualcomm. Door de brede keus aan besturingssystemen, waaronder Android, Linux en andere, een breed portfolio van software en geïntegreerde AI-technologie en een wereldwijd verkoop- en ondersteuningsnetwerk, is Thundercomm een waardevolle en betrouwbare partner voor klanten van over de hele wereld die streven naar het bouwen van hoogwaardige producten van de volgende generatie en het verkorten de benodigde tijd om een product op de markt te krijgen. Meer informatie: www.thundercomm.com

Producten met de merknaam Qualcomm zijn producten van Qualcomm Technologies, Inc. en/of haar dochterondernemingen. Door Qualcomm gepatenteerde technologieën zijn in licentie gegeven door Qualcomm Incorporated.

Qualcomm is een handelsmerk of gedeponeerd handelsmerk van Qualcomm Incorporated.

Media:
Nadia Gao