Engel & Völkers: Een iconisch merk. Verfijnd.

Saffron creëert digital-first merkervaring voor toonaangevend vastgoedmerk en ondersteunt wereldwijde expansie.

LONDEN--()--De onafhankelijke internationale merkenadviseur Saffron kondigt de lancering aan van een nieuwe digital-first merkervaring voor zijn klant Engel & Völkers, het toonaangevende platform voor makelaars.

Het gezamenlijke wereldwijd gelanceerde werk behelst een nieuw villasymbool, merkarchitectuur en andere componenten van het algemene ontwerpsysteem waarbij de digital-first ervaring centraal staat. Na een ontwikkelingsproces en twee jaar van intensieve samenwerking weerspiegelt de nieuwe merkbeleving de unieke premium levensstijl van het bedrijf door de klant deskundigheid, exclusiviteit en enthousiasme te leveren bij elk klantcontact.

‘De nieuwe branding geeft een beeld van de evolutionaire ontwikkeling van ons bedrijf en de enorme succesvolle groei die het de afgelopen jaren wereldwijd heeft doorgemaakt door steeds verder te digitaliseren zonder in te leveren op zijn identiteit en kernwaarden,’ verklaart Christian Völkers, oprichter en voorzitter van de raad van advies van Engel & Völkers. ‘Het nieuwe woordmerk en het iconische, nu vrijstaande villasymbool combineren zowel erfgoed als moderniteit en zijn tegelijkertijd duidelijk en tijdloos.’

‘De merkverfijning reflecteert de nieuwe tijdgeest en zorgt ervoor dat het merk een sterke beleving oproept bij alle stakeholders,’ zegt Sven Odia, Global CEO van Engel & Völkers.

De belangrijkste veranderingen in de merkervaring omvatten de updates van het logo en de creatie van een bijgewerkt lettertype, dat Saffron samen met lettergieterij Dalton Maag eenvoudiger en moderner heeft gemaakt voor Engel & Völkers. De iconische villa van Engel & Völkers is aangepast en losgekoppeld van het traditionele woordmerk. In het schaalbare digitale ontwerp zijn het complexe wereldwijde netwerk van digitale platforms in eigendom en licentie voor gebruikers en apparaten verenigd in verschillende talen en platforms.

‘Samen hebben we de iconische identiteit van Engel & Völkers in een digitale merkervaring omgezet,’ zegt Gabor Schreier, Chief Creative Officer bij Saffron. ‘Het zal nu presteren op het niveau van de strategische ambitie van het bedrijf en inspirerende ervaringen bieden die een unieke levensstijl uitstralen.’

Visuele assets

Officiële startpagina van E&V

Persbericht van E&V

Casestudy

Over Saffron

Saffron is een van oorsprong wereldwijd, onafhankelijk merkadviesbureau, opgericht in 2001, met kantoren in Londen, Madrid, Wenen en Istanbul. Wij laten merken werken door er gedenkwaardige ervaringen mee te creëren. Tot onze klanten behoren Facebook Company met zijn rebranding naar Meta, YouTube, A1 Telekom Austria, Akzo-Nobel, HyperloopTT, The Valuable 500, Swisscom, Gulf Air, The City of Vienna, XING, Voith AG en het Victoria and Albert Museum.

Bezoek ons op www.saffron-consultants.com