LNGCON 2023: methaanelektrolyse zet LNG om in CO2-vrije waterstof

Graforce has developed methane electrolysis plants. Erected at LNG terminals or other decentralized locations, they can decarbonize LNG/LPG by converting methane into hydrogen and solid carbon. This allows large gas users to switch to clean-burning hydrogen without changing their energy supplier or method of transporting. (Photo: Business Wire)

BERLIJN & DÜSSELDORF, Duitsland--()--Op 6 en 7 maart op het International LNG Congress 2023 zullen meer dan 350 bedrijven de belangrijkste uitdagingen van de LNG-industrie bespreken - van transport- en opslaginfrastructuur tot gebruik als brandstof of door eindgebruikers. Graforce zal methaanelektrolyse (plasmalyse) introduceren – een baanbrekende technologie die LNG omzet in waterstof. Hierdoor kunnen grote gasgebruikers overstappen op schoon brandende waterstof zonder van energieleverancier of wijze van transport te veranderen.

"We kunnen nog niet helemaal zonder fossiele brandstoffen. Maar de EU kan haar decarbonisatiedoelstellingen nog steeds halen als LNG, LPG of aardgas niet langer worden verbrand, maar worden omgezet in waterstof en vaste koolstof met behulp van groene elektriciteit en onze waterstofcentrales," aldus dhr. Jens Hanke, CTO van Graforce.

Graforce GmbH
Dr. Jens Hanke