Pregis brengt AirSpeed Ascent hogedrukluchtdempingssysteem op de Europese markt

EINDHOVEN, Nederland--()--Pregis, een toonaangevende fabrikant van beschermende verpakkingen, breidt de beschikbaarheid van haar AirSpeed® Ascent™ high-performance luchtdempingssysteem in de EU uit. Het hogedrukluchtsysteem produceert een gepatenteerde hybride demping met vierkant patroon (HC), die meer oppervlakte biedt om schokken te absorberen voor een superieure productbescherming.

AirSpeed HC Renew™ film is gemaakt van minimaal 30 procent post-consumer gerecycled materiaal. De Pregis monomateriaalfolie (polyethyleen) is ontworpen volgens de richtlijnen van Circular Economy Flexible Packaging (CEFLEX), die erop gericht zijn flexibele verpakkingen in Europa tegen 2025 circulair te maken.

Gebruikers zullen profiteren van het compacte ontwerp van het on-demand systeem, waardoor waardevolle vloerruimte wordt bespaard, en van de snelheid tot 30 meter per minuut. Met de ergonomische Ascent kunnen rollen gemakkelijk door één persoon worden gewisseld en er zijn geen blootliggende onderdelen om de verpakkers te beschermen.

Bovendien is de Ascent uitgerust met "slimme logica", die de optimale systeeminstellingen herkent en kalibreert terwijl de film in de machine wordt geladen. Deze "load and go"-efficiëntie vereenvoudigt de bediening van de machine zonder dat er aanpassingen nodig zijn, waardoor menselijke fouten tot het verleden behoren.

"Nu e-commerce retail en direct-to-consumer fulfilment mainstream zijn geworden, is het voor bedrijven belangrijker om aandacht te besteden aan hun schadecijfers, die een catastrofale impact kunnen hebben op de winst en het milieu", aldus Manon Canisius, product manager air cushioning bij Pregis. "Pregis' AirSpeed Ascent voldoet aan volume-eisen terwijl HC premium bescherming biedt voor hoogwaardige, breekbare artikelen, waardoor de schadekosten worden geminimaliseerd en de klantervaring wordt verbeterd."

Het systeem zorgt voor sterke, consistente afdichtingen waardoor HC beter lucht kan vasthouden dan concurrerende oplossingen. De toepassing is ideaal voor zwaardere producten in de auto-industrie, industriële onderdelen, woonaccessoires, consumentenelektronica en kleinere apparatuur.

Over Pregis

Pregis LLC is een klantgerichte leverancier van innovatieve flexibele verpakkingen, beschermende verpakkingsmaterialen, apparatuursystemen en oppervlaktebescherming. Als materiaalneutraal bedrijf werkt Pregis samen met zijn klanten om de juiste oplossing te vinden voor hun zakelijke uitdagingen. Pregis zet zich in om de impact op het milieu te minimaliseren door producten te ontwikkelen die beschermen tegen schade, ontworpen zijn voor circulariteit en natuurlijke hulpbronnen behouden. Het bedrijf bedient een grote verscheidenheid aan consumenten- en industriële marktsegmenten, waaronder voeding, farmaceutica, gezondheidszorg, medische apparatuur, landbouw, e-commerce, detailhandel, auto's, transport, meubels, elektronica, bouw, constructie en militair/ruimtevaart. Ga voor meer informatie naar www.pregis.com en www.pregiseu.com.

Daché Davidson
Pregis