PUMA sluit zich aan bij Zero100 om industriebrede oplossingen te vinden om de koolstofuitstoot in de toeleveringsketen te verminderen

Sports company PUMA has joined Zero100, a community of industry leaders which aims reduce carbon emissions from the supply chain through digitization, to take the next step after the company announced significant carbon emission cuts last year. (Photo: Business Wire)

HERZOGENAURACH, Duitsland--()--Sportbedrijf PUMA heeft zich aangesloten bij Zero100, een gemeenschap van leiders in de industrie die de koolstofuitstoot van de toeleveringsketen wil verminderen door middel van digitalisering, om de volgende stap te zetten, nadat het bedrijf vorig jaar een aanzienlijke vermindering van de CO2-uitstoot had aangekondigd.

In 2022 kondigde PUMA aan dat het op schema lag om zijn klimaatdoelstellingen te halen en dat het zijn eigen CO2-uitstoot tussen 2017 en 2021 met 88% en die van zijn toeleveringsketen met 12% had verminderd, terwijl het bedrijf in dezelfde periode sterk groeide.

Robert-Jan Bartunek
Bedrijfscommunicatie - PUMA SE