Alpega brengt Europese transportprofessionals bij elkaar

Jaarlijks WConnecta-evenement in Barcelona biedt netwerkmogelijkheden, nieuwe zakelijke kansen, en focus op CO2 -reductie

BARCELONA, Spanje--()--Het aftellen naar de toonaangevende bijeenkomst van professionals in het goederentransport in Europa is al begonnen. Over minder dan twee maanden verwelkomt Barcelona transporteurs, expediteurs en andere bedrijven in de branche voor de 12e editie van WConnecta.

Het evenement vindt plaats op vrijdag 21 oktober 2022 in het Hyatt Regency Barcelona Tower Hotel in Spanje, en biedt tal van zakelijke kansen aan de aanwezigen. Alpega verwacht meer dan 500 deelnemers in de Spaanse stad, die meer dan 100 bedrijven vertegenwoordigen uit heel Europa, onder andere uit Spanje, Portugal, Frankrijk, Italië, Roemenië, Polen, België, Nederland, Duitsland en vele andere landen.

Na 2 jaar gedwongen beperkingen van het aantal aanwezigen vanwege Covid-19, draait WConnecta weer op volle capaciteit. De opzet is ideaal voor het smeden van banden met partners waar anders weken voor nodig zou zijn. Het wordt dus mogelijk allianties te versterken en partners te vinden om nieuwe zakelijke mogelijkheden te verkennen door middel van de succesvolle Speed Networking-methode en vooraf geplande privébijeenkomsten in de Cargo Area. WConnecta is de eenvoudigste en snelste manier om met veel mensen op één locatie te vergaderen en te netwerken.

Een uniek evenement op een uniek moment

Deze nieuwe WConnecta-editie komt op een moment dat het vrachtvervoer een ontwikkeling doormaakt op weg naar duurzame mobiliteit, in een wereld die wordt geconfronteerd met uitdagingen die worden veroorzaakt door klimaatverandering. Samenwerking tussen bedrijven is nu noodzakelijker dan ooit tevoren. Daarom is WConnecta de perfecte plek voor transporteurs om hun netwerk van contacten uit te breiden, niet alleen om hun bedrijf te laten groeien, maar ook om bij te dragen aan verkleining van de CO2-voetafdruk van de branche door het aantal leeg gereden kilometers te verminderen en elke rit te optimaliseren.

“Het is voor ons een grote eer om een rol te spelen in het bijeenbrengen van de gemeenschap van vervoerders die verantwoordelijk zijn voor het vervoeren van vracht door heel Europa en hen te helpen hun cruciale werk op een milieuvriendelijkere manier te doen,” aldus Roeven Cuypers, Chief Marketing Officer van de Alpega Group.

Het is de hoogste tijd voor de terugkeer van het evenement waar alle transportprofessionals op zaten te wachten. De uitdagingen voor de toekomst van de sector vragen om samenwerking tussen bedrijven, en WConnecta, de bijeenkomst van de vrachtvervoersgemeenschap, georganiseerd door de Alpega Group, waartoe Teleroute en Wtransnet behoren, is de aangewezen plaats om contacten te leggen.

Er zijn nog een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Inschrijving is nog mogelijk via deze link.

Olga Álvarez
Communications & Events Manager, Alpega Group