BELFOR, den globala marknadsledaren inom skadeservice, utökar sin geografiska täckning med SSG Group, Skandinavien (Grafik: Business Wire)

KÖPENHAMN, Danmark--()--BELFOR, världens ledande leverantör av skadeservice, och SSG, den skandinaviska marknadsledaren inom skadesanering och restaurering efter skada, har gått samman för att stärka sin kundservice i Danmark, Sverige och Norge.

BELFOR, nu med mer än 12 500 anställda på 500+ platser över hela världen, täcker hela värdekedjan inom skadeservice. Vi bedömer skadan, genomför första lindrande åtgärder och restaurerar det skadade området.

SSG Group tillhandahåller ett brett utbud av tjänster med fokus på skadeservice och återställande arbete, med 980 anställda på 57 orter i Danmark, Sverige och Norge.

”Med SSG kommer vi utöka vårt redan skickliga och erfarna team med fantastiska människor, öka vår servicekapacitet, och optimera vår responstid för både nationella och internationella kunder”, berättar Elvir Kolak, VD för BELFOR Europe.

”Denna transaktion innebär ett enormt uppsving för våra organisationer i Danmark, Norge och Sverige. Genom att komplettera BELFORs tekniska kompetens till vår tjänsteportfölj öppnar vi nya utvecklingsmöjligheter för våra anställda.”, tillägger Carsten Fensholt, VD för SSG Group.

”Vi är glada att välkomna SSG till vår BELFOR-familj och är glada över att stödja deras framtida tillväxt. SSG består av underbara människor med ett stort kundfokus och är därför en perfekt match för oss! Vi är stolta över att ha dem ombord. Våra tillväxtplaner är ambitiösa och vi letar efter fler fantastiska företag att ansluta sig till BELFOR-familjen – både i Skandinavien och i resten av Europa”, avslutar Sheldon Yellen, den globala VD:n för BELFOR.

OM BELFOR

BELFOR är världens ledande leverantör av skadeservice. BELFOR har över 40 års erfarenhet som täcker hela värdekedjan från skadebedömning, restaurering och renoveringstjänster. Detta gör oss till en föredragen partner för såväl försäkringsbranschen som för kommersiella och privata kunder.

Med SSG kommer BELFOR att ha mer än 12 500 anställda och 500+ platser i 57 länder. Redo att hjälpa kunder med små, stora och tekniskt komplexa förluster 24/7, 365 dagar om året.

www.belfor.com

Cornelia Meyer von Bremen