Panasonic breidt zijn productiecapaciteit voor warmtepompen uit in Tsjechië

– Duurzame Europese lucht-water warmtepompproductie 4 keer groter in 2022 ten opzichte van 2019

Panasonic is increasing its heat pump production for Europe (Photo: Business Wire)

PILSEN, Tsjechië--()--De fabriek van Panasonic in Pilsen, Tsjechië, begon 3 jaar geleden met de productie van haar lucht-water warmtepompen. Sindsdien heeft het met een continue stijging van de productie te maken, deels als gevolg van het aantal orders voor de Aquarea lucht-water warmtepompoplossingen, die jaar na jaar zijn gestegen.

Volgens het "European Heat Pump Market and Statistics Report", dat data van 21 Europese landen bevat, is de verkoop van warmtepompen in Europa in 2020 met 7,4% gestegen. Ondanks de pandemie zijn 1,62 miljoen units verkocht, wat een nieuw verkooprecord is. Sinds de start van de productie van Panasonic-warmtepompen in 2018 op de fabriekslocatie in Pilsen, is de capaciteit voortdurend uitgebreid om te voldoen aan de huidige vraag en de toekomstige groeiversnelling in Europa.

Warmtepompen dragen bij aan een jaarlijkse reductie van 9,16 miljoen ton CO2-uitstoot in de EU. Volgens het IEA kunnen warmtepompen in de bouw- en industriesector 1,8 miljard ton CO2 per jaar besparen.

“Er was de afgelopen jaren veel vraag naar warmtepomptechnologie in Europa, maar nu zien we het echt in een stroomversnelling komen”, zegt Managing Director van Panasonic HVAC Europe, Enrique Vilamitjana. “Het is een regio die zich zeer bewust is van de klimaatverandering, met een sterke wens om te vernieuwen en milieuvriendelijke huizen te bouwen. Op deze manier blijven onze verwarmings- en koelingsproducten consumenten en leveranciers in staat stellen om hun ecologische voetafdruk te verkleinen. In combinatie met onze HVAC R&D-afdeling in Duitsland zijn we in staat om warmtepompen te ontwerpen en te produceren die voldoen aan de groeiende behoeften van onze Europese klanten."

Over de Panasonic Group
Ga voor meer informatie over de Panasonic Group naar: https://holdings.panasonic/global/

Mediacontact:
Panasonic Europe, Corporate Communications