Start 2022 in de virtuele wereld van Times Square

-- VNYE keert terug met een meeslepende oudejaarservaring --

VNYE (Photo: Jamestown)

NEW YORK--()--'s Werelds grootste oudejaarsfeest keert dit jaar terug naar de metaverse met de herlancering van VNYE, een meeslepende virtuele ervaring die zich afspeelt in het epicentrum van oudejaarsavond: Times Square. Via de VNYE-app en -website kunnen mensen van over de hele wereld de virtuele wereld van Times Square verkennen, games spelen en oudejaarsvieringen livestreamen op Times Square en over de hele wereld.

Jamestown, de eigenaar van One Times Square, de locatie van de Ball Drop Celebration van oudejaarsavond, lanceerde vorig jaar VNYE als een nieuwe manier om oudejaarsavond te vieren te midden van de pandemie en annulering van persoonlijke vieringen. In totaal bereikte VNYE in 2021 wereldwijd meer dan 3,7 miljoen mensen.

"We hebben VNYE gecreëerd om de oudejaarservaring te versterken en de wereld verbonden te houden met Times Square terwijl fysieke toegang beperkt was," aldus Michael Phillips, President van Jamestown. "In de tweede iteratie zal VNYE zowel de terugkeer van persoonlijke vieringen aanvullen als dienen als een bestemming op zich - een meeslepende virtuele wereld waar mensen van over de hele wereld samen kunnen komen om het nieuwe jaar te vieren."

"Oudejaarsavond op Times Square is een wereldwijd feest dat de wereld verbindt terwijl we gezamenlijk afscheid nemen van het afgelopen jaar en met hoop vooruitkijken naar het komende jaar," verklaarde Tom Harris, voorzitter van de Times Square Alliance. "Jamestown heeft die verbindingen verdiept door middel van deze innovatieve VNYE-technologie die mensen van over de hele wereld in staat stelt om te communiceren met Times Square en dit iconische feest op manieren die we ons nooit hadden kunnen voorstellen."

In de VNYE-metaverse kunnen gebruikers gepersonaliseerde avatars maken, de Times Square Plazas verkennen, confetti verzamelen om punten te verdienen voor extra avataraanpassingen en het observatiedek op One Times Square bezoeken om de virtuele wereld van Times Square van bovenaf te bekijken.

Binnen One Times Square kunnen gebruikers drie unieke en meeslepende games ontdekken: Dance World, waar gebruikers hun dansvaardigheden laten zien; Nature World, waar gebruikers verschillende natuurlandschappen kunnen bewonderen en mee kunnen doen aan een speurtocht om stukken van het iconische oudejaarsbal te verzamelen; en Zero G, waar gebruikers de wereld rond kunnen reizen via een ervaring met dia's, een reeks van 's werelds oriëntatiepunten bezoeken terwijl ze onderweg power-ups en punten verdienen.

Vanaf 31 december 2021 kunnen gebruikers kiezen uit 11 live camerabeelden op Times Square en zeven EarthCam-livestreams van oudejaarsvieringen van over de hele wereld, waaronder in Rio de Janeiro, Brazilië en Boedapest, Hongarije.

Om middernacht op oudejaarsavond kunnen gebruikers het nieuwe jaar inluiden in de Times Square-metaverse met een virtuele Ball Drop Celebration en vuurwerkshow.

De VNYE-app is vanaf 18 december 2021 te downloaden in app stores, met livestreams vanaf 31 december 2021. Ga voor meer informatie naar VNYE.com en volg op @onetimessquarenyc.

Over Jamestown

Jamestown is een wereldwijd, op design gericht vastgoedbeleggings- en beheerbedrijf met een geschiedenis van 38 jaar en een missie om plaatsen te creëren die inspireren. Sinds de oprichting in 1983 heeft Jamestown transacties uitgevoerd met een totale waarde van meer dan $ 35 miljard. Op 30 september 2021 heeft Jamestown activa onder beheer van $ 13,1 miljard en een portfolio dat belangrijke markten in de VS, Latijns-Amerika en Europa bestrijkt. Jamestown heeft wereldwijd meer dan 400 mensen in dienst met hoofdkantoren in Atlanta en Keulen, en kantoren in Amsterdam, Bogotá, Boston, Londen, Los Angeles, Madrid, Milaan, New York, San Francisco en Washington, D.C. Huidige en eerdere projecten zijn onder meer One Times Square en Chelsea Market in New York, Industry City in Brooklyn, Ponce City Market in Atlanta, Ghirardelli Square in San Francisco, het Innovation and Design Building in Boston en het Groot Handelsgebouw in Rotterdam. Ga voor meer informatie naar www.jamestownlp.com.

Lisa Serbaniewicz
Jamestown