PCT International gaat strategische partnerschappen aan

Steven Karaffa en Conrad Plomin begeleiden de heropleving van PCT

TEMPE, Arizona--()--PCT heeft nieuwe leden voor hun winnende team aangesteld om de heropleving binnen de wereldwijde breedbandmarkten te begeleiden. De nieuwe strategische uitvoerende partners van PCT (Steven Karaffa en Conrad Plomin) brengen een schat aan ervaring mee om te profiteren van de bestaande IP, toonaangevende technologische innovaties, marktservice en ontwikkelingssuccessen.

Het bedrijf kwam officieel uit afdeling 11 na de bevestiging van het reorganisatieplan van het bedrijf door de Arizona Bankruptcy Court die de zaak voorzat. De impact van PCT's IP-diefstalkosten, de COVID-19-pandemie en de hogere tarief- en vrachtkosten boden de mogelijkheid om een sterker bedrijf en team te herstructureren en opnieuw op te bouwen om nu en in de toekomst meer marktaandeel te behalen.

Ons team en de recente toevoegingen hebben PCT met succes door een grote en complexe herstructurering geleid”, zei Steve Youtsey, CEO. “Het recente succes en de groei van PCT is een bewijs van de toewijding van het team om moeilijke problemen op te lossen door middel van innovatie, toewijding en hard werken.”

Steven Karaffa, voormalig president en CEO van Corning Gilbert, geherstructureerd en de winstgevendheid hersteld bij dit wereldwijde bedrijf in coaxiale en microgolfconnectoren. Hij heeft ook verschillende andere turnarounds geleid in de telecom- en duurzame markten. Steven komt aan boord als Strategisch Adviseur en staat bekend om zijn resultaat- en procesgedreven benadering van technologische bedrijven zoals PCT's. “Tijdens Corning was PCT een agressieve en sterke concurrent in de wereld van breedband RF-connectiviteit, versterkers en optische knooppunten. Met die basis zijn we van plan een agressief en winstgevend verkoopplan te ontwikkelen met als doel PCT terug te brengen naar een leidende positie op de wereldwijde breedbandmarkt”, zei Steven.

Conrad Plomin is de voorzitter van Sunbelt Capital Corporation. Conrad heeft tijdens zijn carrière als handels- en investeringsbankier zowel als directe senior kredietverstrekker als tussenpersoon opgetreden. Hij heeft met succes toegang gekregen tot de traditionele bronnen van kapitaal en tot alternatieve bronnen op de kapitaalmarkten. Sinds de oprichting in 1990 heeft Sunbelt tal van zakelijke klanten bijgestaan bij het aantrekken van meer dan $ 4 miljard aan schuldfinanciering. “PCT is nu goed gepositioneerd om te profiteren van duidelijke kansen op de markt en ik kijk ernaar uit om het bedrijf te helpen terug te keren naar zijn dominante positie in de sector van coaxiale connectoren”, zei Conrad. Conrad leidt het financieringsproces na de bevestiging voor PCT.

De toevoeging van Steve en Conrad zal de strategische begeleiding, het leiderschap en de nauwkeurige uitvoering in de toekomst verbeteren”, voegde de heer Youtsey eraan toe. Chris Linscott, financieel adviseur van PCT, verklaarde: “Ik heb er vertrouwen in dat PCT snel zal blijven herstellen en ik kijk ernaar uit om met Steve en Conrad samen te werken, aangezien ik de innerlijke werking van het bedrijf en zijn historische sterke punten ken.”

Over

PCT International, Inc. is een particulier bedrijf dat een aanzienlijk deel van de wereldwijde telecommunicatie-infrastructuur bedient. Sinds de oprichting zijn er in totaal 170 innovatieve breedbandpatenten aan PCT verleend of geregistreerd. PCT heeft meer dan 1.000.000 mijl aan coaxkabel vervaardigd met zijn eigen technologieën. PCT heeft over de hele wereld ook meer dan vier miljard kabelconnectoren verkocht. Al 25 jaar worden de gepatenteerde coaxkabel en connectoren van PCT zijn wereldwijd in miljoenen huizen en bedrijven geïnstalleerd. Ga voor meer informatie naar http://www.pctinternational.com/our-company/.

Isaac Valenzuela, VP Marketing, Andes Industries, Inc. isaac.valenzuela@andesinc.com