Telecom Review zet de schijnwerpers op motivatie voor netto-nul CO2-uitstoot

DUBAI, Verenigde Arabische Emiraten--()--Dhr. John Giusti, Chief Regulatory Officer van GSMA, heeft op de conferentie Customer Strategy & Pain Point Analysis (CSPA) van Huawei de vorderingen gedeeld over het verminderen van de wereldwijde koolstofemissies en de inspanningen van de ICT-industrie om de doelstelling van koolstofneutraliteit te bereiken.

Met het gebruik van mobiele en netwerkdiensten voor digitale transformatie helpt de mobiele industrie andere sectoren om hun CO2-uitstoot te verminderen. Onderzoek uitgevoerd door GSMA in samenwerking met de Carbon Trust heeft uitgewezen dat de industrie 10 keer zoveel koolstofreducties mogelijk maakt, wat overeenkomt met ongeveer 4% van de wereldwijde uitstoot.

GSMA heeft verschillende initiatieven opgezet om de mobiele industrie te helpen op weg naar netto-nul. In 2019 stemde GSMA ermee in om zijn doelstellingen voor de mobiele industrie af te stemmen op een netto nulpunt tot 2050. Het bedrijf heeft drie stappen voor dit doel in gang gezet: het stimuleren van meer onthullingen over het klimaat onder leden, het creëren van het traject voor de ICT-sector naar een netto-nuluitstoot en het ondersteunen van leden om hun op wetenschap gebaseerde doelen af te stemmen.

Op basis van de initiatieven van GSMA stapt de mobiele industrie over op hernieuwbare elektriciteit, een van de effectieve manieren om netto-nul te bereiken. Vandaag zijn negen operatorgroepen lid van de wereldwijde RE100-campagne, en veel operators hebben zich gecommitteerd aan doelstellingen voor hernieuwbare energie. GSMA helpt de industrie ook om energie-efficiëntie in netwerken te bereiken. Veel operators hebben al jaren programma's voor energie-efficiëntie. Huawei promoot bijvoorbeeld zijn PowerStar-oplossing bij mobiele operators, die de GLOMO van 2020 van GSMA heeft gewonnen voor 'Best Mobile Innovation for Climate Action'.

Telecom Review is van mening dat digitalisering ondersteuning biedt voor decarbonisatie. Koolstofreductie wordt in de hele economie mogelijk gemaakt door slimme technologieën in verschillende sectoren, zoals slimme steden en reizen. Klimaatverandering is iets echts en vindt momenteel plaats. De mobiele industrie moet de inspanningen versterken totdat de netto-nuldoelstellingen zijn bereikt.

Over Telecom Review

Telecom Review is opgericht in 2005 en is tegenwoordig het toonaangevende wereldwijde ICT-mediaplatform. Met zijn verschillende edities die alle updates van de industrie in het Midden-Oosten, Azië-Pacific, Afrika en Noord-Amerika bestrijken, heeft Telecom Review een uitstekende reputatie opgebouwd voor het garanderen van kwaliteitsinhoud, het aanbieden van betrouwbare informatie en het behandelen van de meest actuele onderwerpen. Telecom Review is altijd een pionier geweest in de ICT-mediasector door het lanceren van e-nieuwsbrieven, digitale flipping-magazines en recentelijk door het organiseren van virtuele panels en webinars.