Curia neemt het in de VS gevestigde LakePharma over, waardoor end-to-end R&D-mogelijkheden en schaal voor biologische geneesmiddelen worden uitgebreid

Voegt een geĆÆntegreerd ontwikkelingsplatform voor biologische producten toe, van ontdekking tot GMP-productie

ALBANY, N.Y.--()--Curia, voorheen AMRI, een toonaangevende organisatie voor onderzoek, ontwikkeling en productie op contractbasis, heeft vandaag aangekondigd dat het een definitieve overeenkomst is aangegaan om LakePharma Inc. en productieorganisatie met activiteiten in Californiƫ, Massachusetts en Texas.

LakePharma, opgericht in 2009 in de Bay Area, past haar reeks technologieplatforms toe om projecten vooruit te helpen, van ontdekking tot ontwikkeling tot productie, namelijk cellijnontwikkeling, bio-expressiesystemen en productiesystemen voor virale vectoren. Bijna een kwart van de medewerkers is gepromoveerd en heeft expertise in alle belangrijke biologische segmenten: zoogdier, microbieel, plasmide-DNA, mRNA, monoklonale antilichamen en virale vector, inclusief cel- en gentherapie. LakePharma heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van meer dan 200 therapeutische of diagnostische producten en heeft meer dan 1.500 klanten bediend, waaronder 22 van de 25 grootste biofarmaceutische bedrijven wereldwijd.

Corporate:
Sue Zaranek