Sofinnova Partners sluit €63M ($75M) overtekend Medtech acceleratiefonds

Kapitaalverhoging stelt het baanbrekende team van Sofinnova MD Start in staat om clinici verder te ondersteunen bij het omzetten van innovatieve ideeën in medische realiteiten

PARIJS--()--Sofinnova Partners, een toonaangevend Europees durfkapitaalbedrijf in de levenswetenschappen, gevestigd in Parijs, Londen en Milaan, heeft vandaag de definitieve sluiting aangekondigd van zijn medtech-acceleratiefonds, Sofinnova MD Start III, op € 63 miljoen ($ 75 miljoen USD ). Het fonds was overtekend en overtrof zijn oorspronkelijke doel, waarbij nieuwe investeerders zich bij bestaande investeerders voegden. Deze kapitaalverhoging stelt het baanbrekende team van seriële ondernemers van Sofinnova MD Start in staat om clinici verder te ondersteunen bij het omzetten van innovatieve ideeën in medische realiteiten door de ontwikkeling van baanbrekende therapeutische medische hulpmiddelen.

Media:
Bommy Lee