LabGenius kondigt onderzoekssamenwerking aan met Ablynx, een bedrijf van Sanofi

Meerjarige samenwerking waarbij LabGenius zijn ML-gedreven eiwittechnologieplatform, EVATM, zal toepassen voor de optimalisatie van therapeutische NANOBODY®-eiwitten

LabGenius Announces Research Collaboration With Ablynx, a Sanofi Company (Photo: Business Wire)

LONDEN--()--LabGenius, een pionier in het gebruik van machine learning (ML) voor eiwittechnologie, kondigde vandaag de ondertekening aan van een meerjarige onderzoekssamenwerking met Ablynx, een Sanofi-bedrijf.

Volgens de voorwaarden van de overeenkomst zullen de bedrijven een project op het gebied van inflammatie ondernemen dat de capaciteiten van LabGenius op het gebied van ML, robotautomatisering en synthetische biologie combineert met Ablynx' expertise in NANOBODY® zware keten variabele domeinen. In de loop van de samenwerking zal LabGenius zijn EVATM-platform gebruiken om geoptimaliseerde NANOBODY®-kandidaten te leveren. Deze moleculen zullen dan door Ablynx verder worden ontwikkeld in verdere validatiestudies.

Dr James Field, CEO van LabGenius merkte op:

We zijn verheugd om ons ML-gedreven technologieplatform toe te passen om Ablynx te ondersteunen bij de optimalisatie van nieuwe NANOBODY®-constructies. We hebben goede hoop dat de vruchten van deze samenwerking uiteindelijk een positieve impact zullen hebben op patiënten.”

LabGenius
Lucy Shaw