CTI Clinical Trial and Consulting Services kondigen overname aan van het in Europa gevestigde Dynakin

COVINGTON, Ky.--()--CTI Clinical Trial and Consulting Services (CTI), een wereldwijde, particuliere, full-service contractonderzoeksorganisatie kondigt de overname aan van Dynakin, een contractonderzoeksorganisatie met een GLP-biolab en op modellen gebaseerde geneesmiddelenontwikkelingsdiensten met bijna twee decennia ervaring en sterke lokale expertise in heel Europa.

CTI werkt aan de uitbreiding van laboratoriumdiensten ter ondersteuning van onderzoek naar zeldzame ziekten en cel- en gentherapie in alle regio’s van de wereld, met een vlaggenschiplaboratorium dat wordt gebouwd in Cincinnati, OH (voor Noord- en Zuid-Amerika), en nu zullen de laboratoriumdiensten van Dynakin Europa en de MEA-regio. Dynakin’s Drug Modeling (farmacometrie) diensten zijn complementair aan CTI’s Regulatory and Scientific Affairs-groep, en bieden ondersteuning en/of bevestiging van doserings- en regelgevende beslissingen in alle ontwikkelingsstadia, evenals een optimaal ontwerp van klinische studies. De CRO-diensten van Dynakin zullen worden samengevoegd in het Europese klinische team van CTI. Dynakin-medeoprichters Dr. Monica Rodriguez en Dr. Nerea Leal zullen CTI vervoegen in nieuwe rollen die een integraal onderdeel zullen zijn van de groei van het bedrijf.

Media:
Allison Schroeder Connaughton