Cepton behaalt de grootste productie-overwinning van de ADAS Lidar-serie in de branche met toonaangevende, in Detroit gevestigde wereldwijde automobiel-OEM

Cepton zal naar verwachting het eerste lidar-bedrijf ter wereld zijn dat tegen 2023 op de massamarkt gaat via meerdere voertuigplatforms

SAN JOSE, Californië--()--Leverancier van Lidar-oplossingen Cepton Technologies, Inc. (“Cepton”) heeft aangekondigd dat het een ADAS lidar-serieproductieprijs heeft gewonnen bij een toonaangevende, in Detroit gevestigde wereldwijde automotive OEM (“Detroit-based OEM”), de grootste onderscheiding in de branche tot nu toe. Dit is een mijlpaal voor zowel de lidar branche als voor het in Silicon Valley gevestigde Cepton, dat deze maand zijn vijfjarig jubileum viert.

De in Detroit gevestigde OEM zal naar verwachting Cepton-lidars inzetten in zijn volgende generatie advanced driver assistance systems (ADAS) voor meerdere voertuigklassen en -modellen – niet alleen luxe auto’s. Dit markeert het potentieel voor een primeur in de sector, massale acceptatie van lidar-technologie voor automotive ADAS, met een verwachte implementatie in consumentenvoertuigen vanaf 2023.

Cepton Media Relations: Faithy Li -  media@cepton.com

Cepton Media Relations: Faithy Li -  media@cepton.com