Keeper Security: nieuw rapport onthult aanzienlijke cyberbeveiligingsdruk op Britse bedrijven

• 92% van de Britse bedrijven heeft de afgelopen 12 maanden te maken gehad met een cyberaanval, waarbij meer dan tweederde (72%) minstens één keer met succes is gehackt
  • Een op de drie Britse bedrijven (31%) stelt de CTO direct verantwoordelijk voor een succesvolle cyberaanval op hun organisatie
  • Meer dan een derde van de Britse IT-besluitvormers (36%) heeft een cyberaanval op hun bedrijfsgeheim gehouden

LONDEN--()--Britse bedrijven worstelen met meerdere dringende uitdagingen op het gebied van cyberbeveiliging, zo heeft nieuw onderzoek van Keeper Security onthuld. Uit het Cybersecurity Census Report van 2021 blijkt dat cyberaanvallen wreder, frequenter en geavanceerder worden, terwijl Britse bedrijven onvoldoende voorbereid en te traag zijn om deze aanvallen tegen te gaan. Als gevolg hiervan zijn senior leiders binnen Britse organisaties bezig met het spelen van een cyberaanval-schuldspel in plaats van te investeren in het versterken van hun verdediging.

Uit het rapport blijkt dat meer dan negen op de tien (92%) Britse bedrijven in de afgelopen 12 maanden een cyberaanval hebben gehad en driekwart (78%) voelt zich niet voorbereid om met deze dreiging om te gaan. Bijna een derde (31%) is van mening dat CTO’s de schuld moeten krijgen in het geval van een succesvolle cyberaanval. Een dergelijk gewicht van verantwoordelijkheid betekent dat de cyberbeveiligingsnormen dalen: 36% van de senior IT-leiders geeft toe een cyberaanval voor zichzelf te hebben gehouden, terwijl 32% toegeven dat ze zwakke referenties zoals ‘wachtwoord’ of ‘admin’ gebruiken om hun gegevens te beschermen.

PR contact:
Tara Geoghegan