Piper Sandler adviseert Platinum bij overname van Solenis van CD&R en BASF

MINNEAPOLIS--()--Piper Sandler & Co. chemie- en materialen investeringsbankgroep (The Valence Group) heeft vandaag aangekondigd dat het Platinum Equity heeft geadviseerd bij de overname van Solenis, een toonaangevende wereldwijde producent van speciale chemicaliën die worden gebruikt in waterintensieve sectoren, van Clayton, Dubilier & Rice (“CD&R”) en BASF in een transactie die voor Solenis een ondernemingswaarde van $ 5,25 miljard impliceert.

Als onderdeel van de transactie zal Solenis naar verwachting fuseren met Sigura Water, een bestaand Platinum Equity-portefeuillebedrijf dat het bedrijf in 2019 heeft overgenomen, voor een totale gecombineerde transactiewaarde van ongeveer $ 6,5 miljard. Het gecombineerde bedrijf zal naar verwachting ongeveer $ 3,5 miljard aan inkomsten genereren en een breed scala aan klanten over de hele wereld bedienen in de markten voor consumenten-, industriële en zwembadwaterbehandeling.

Pamela Steensland
Tel: 612 303-8185