Obligatiehouders van Alvotech converteren meer dan $ 100 miljoen tegen een pre-geldwaardering van $ 2,7 miljard

Fondsen zorgen voor extra middelen en marge om de biosimilar-pijplijn van het bedrijf vooruit te helpen

REYKJAVIK, IJsland--()--Alvotech Holdings SA heeft vandaag aangekondigd dat het een wijzigings- en herformuleringsovereenkomst heeft gesloten met de obligatiehouders van zijn $300m covertible obligatie uitgegeven op 14 december 2018. Obligatiehouders hebben hun conversierechten uitgeoefend op ongeveer een kwart van de waarde van de obligatie, waarbij $106m van de hoofdsom en opgelopen rente is omgezet in aandelen tegen een uitoefenprijs die het bedrijf een pre-money waardering van $2,7 mld geeft.

Het bedrijf en de obligatiehouders kwamen ook overeen om de voorwaarden van de resterende obligatie te verbeteren en de looptijd te verlengen tot 2025, waardoor de kapitaalkosten van het bedrijf worden verlaagd en middelen vrijkomen voor de uitvoering van de bedrijfsstrategie. Verdere voorwaarden werden gewijzigd om extra kapitaal aan de onderneming toe te voegen.

Elisabet Hjaltadottir
E-mail: Alvotech.media@alvotech.com