In de race om klimaatverandering te bestrijden, heeft C.H. Robinson ziet 654% toename in hernieuwbare energie, terwijl de bloeiende sector voor schone energie wordt geconfronteerd met vijf belangrijke logistieke uitdagingen

C.H. Robinson helps renewable-energy companies manage the supply chain and logistics for complex projects in some of the most remote places on Earth. (Photo: Business Wire)

EDEN PRAIRIE, Minn.--()--In een tijd waarin wereldleiders agressieve doelen stellen om klimaatverandering te bestrijden, heeft het wereldwijde logistieke bedrijf C.H. Robinson realiseert een driecijferige groei in zijn logistieke activiteiten voor hernieuwbare energie en helpt de sector voor hernieuwbare energie het hoofd te bieden aan vijf belangrijke uitdagingen. Het voeden van de vraag naar wind- en zonne-energie hangt niet alleen af van het overwinnen van de huidige wereldwijde verstoringen van de toeleveringsketen, maar ook van het verminderen van de risico’s, schade, complexiteit en kosten die inherent zijn aan projecten die zich uitstrekken tot enkele van de meest afgelegen plaatsen op aarde.

CH Robinson, dat het transport en de logistiek van hernieuwbare energie beheert, van productie tot installatie tot recycling, heeft zijn activiteiten op het gebied van hernieuwbare energie de afgelopen drie jaar wereldwijd met 654% zien stijgen. Dit werk zal 14.000 megawatt aan energie opleveren – genoeg zonne-energie om 1,73 miljoen elektrische auto’s op te laden en genoeg windenergie om een stad zo groot als Londen vier maanden lang van stroom te voorzien.

Kelsey Soby,  kelsey.soby@chrobinson.com
Kaelan Richards,  krichards@bpimedia.com, 617-777-3883