Visa neemt European Open Banking Platform Tink over

LONDEN & SAN FRANCISCO--()--Visa (NYSE: V) heeft vandaag aangekondigd dat het een definitieve overeenkomst heeft getekend voor de overname van Tink, een Europees open banking-platform waarmee financiële instellingen, fintechs en handelaren op maat gemaakte financiële beheertools, producten en diensten voor Europese consumenten en bedrijven op basis van hun financiële gegevens. Visa zal een totale financiële vergoeding van 1,8 miljard euro betalen, inclusief contanten en retentiepremies, om Tink over te nemen.

Via één enkele API stelt Tink zijn klanten in staat toegang te krijgen tot geaggregeerde financiële gegevens, slimme financiële diensten te gebruiken zoals risico-inzichten en accountverificatie, en tools voor persoonlijk financieel beheer te bouwen. Tink is geïntegreerd met meer dan 3.400 banken en financiële instellingen en bereikt miljoenen bankklanten in heel Europa. Tink behoudt zijn merk en huidige managementteam en het hoofdkantoor blijft in Stockholm, Zweden.

Visa
Jennifer Scardino