GekkoVet Oy: Heeft mijn hond een corona-virusziekte, cholangitis of kennelhoest?

HELSINKI--()--Er zijn honderden verschillende ziekten en zelfs meer symptomen die huisdieren kunnen treffen. Zelfs een dierenarts kan ze niet allemaal onthouden zonder hulp. De nieuwe toepassing GekkoCompass, onlangs gelanceerd door een Fins bedrijf, stelt de dierenarts met één druk op de knop de meest waarschijnlijke diagnose en de juiste behandeling voor.

Bij de behandeling van hun patiënten gebruiken dierenartsen tal van verschillende bronnen om tot een diagnose te komen. Nu is er echter geen behoefte meer aan stapels boeken of verwarrende notities. GekkoCompass maakt een lijst van mogelijke diagnoses in waarschijnlijkheidsvolgorde, gebaseerd op de symptomen van de patiënt, laboratoriumresultaten en andere bevindingen. Nadat de diagnose is geselecteerd, worden de juiste behandelingen voorgesteld aan de dierenarts. GekkoCompass biedt ondersteuning in de hele behandelingsketen van de patiënt, waardoor het risico op menselijke fouten in alle stadia wordt verminderd. Het vergeet dingen niet en vooroordelen hebben geen invloed op de voorgestelde diagnoses.

CEO Johanna Majamaa, DVM
GekkoVet LLC