BearingPoint RegTech en Vizor Software bundelen krachten: Global RegTech en SupTech Powerhouse gecreëerd

De nieuwe groep biedt de beste oplossingen in de hele regelgevende waardeketen en verbindt regelgevers en de financiële sector over de hele wereld

Jürgen Lux, CEO BearingPoint RegTech (Photo: Business Wire)

FRANKFURT & DUBLIN--()--BearingPoint RegTech (“RegTech”), een toonaangevende Europese leverancier van innovatieve technologische oplossingen op het gebied van regelgeving, risico’s en toezicht, heeft een overeenkomst getekend met betrekking tot de overname van Vizor Software (“Vizor”). Vizor is een wereldleider op het gebied van regelgevende en toezichthoudende technologie met het hoofdkantoor in Dublin, Ierland. Met het nieuw gevormde partnerschap willen RegTech en Vizor hun toekomstige groeitraject versnellen.

De combinatie van de twee bedrijven volgt een duidelijke strategische grondgedachte, aangezien de bedrijven perfect bij elkaar passen en elkaar ideaal aanvullen met hun oplossingsportfolio’s. RegTech en Vizor hebben een sterke staat van dienst op het gebied van regelgevende en toezichthoudende technologie. Bovendien bedienen de twee bedrijven complementaire geografische gebieden. Terwijl RegTech kan vertrouwen op een sterk klantenbestand in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland en een groeiende aanwezigheid in aangrenzende regio’s zoals de Benelux, Ierland, Scandinavië en het VK, zijn de klanten van Vizor voornamelijk gevestigd in Afrika, Azië, Australië, Canada en Midden-Oosten.

BearingPoint RegTech
Sandra Hering