AWS opent datacenters in Israël

Nieuwe AWS-infrastructuurregio komt in de eerste helft van 2023, waardoor klanten workloads kunnen uitvoeren en gegevens kunnen opslaan in Israël, terwijl eindgebruikers met nog lagere latentie worden bediend

AWS geselecteerd als primaire cloudprovider voor de digitale transformatie van de Israëlische overheid

SEATTLE--()--Vandaag heeft Amazon Web Services, Inc. (AWS), een Amazon.com-bedrijf (NASDAQ: AMZN), aangekondigd dat het in de eerste helft van 2023 een infrastructuurregio in Israël zal openen. De AWS Israël (Tel Aviv) Regio zal nog meer ontwikkelaars, startups en ondernemingen, evenals de overheid, het onderwijs en non-profitorganisaties in staat stellen hun applicaties uit te voeren en eindgebruikers te bedienen vanuit datacenters in Israël. Bovendien heeft de regering van Israël aangekondigd dat het AWS heeft geselecteerd als primaire cloudprovider als onderdeel van het “Nimbus” -contract voor ministeries en dochterondernemingen. Het Nimbus-raamwerk zal clouddiensten leveren aan Israëlische ministeries, waaronder lokale gemeenten, overheidsbedrijven en organisaties in de publieke sector, met als doel de digitale transformatie te versnellen. Het zal een belangrijke rol spelen bij het stimuleren van innovatie en het mogelijk maken van nieuwe digitale diensten voor de burgers van Israël. Ga voor meer informatie naar: https://aws.amazon.com/about-aws/global-infrastructure/.

Amazon.com, Inc.
Media Hotline