Mary Kay Inc., uitvoerend producent van bekroonde ‘Guardians of the Gulf’, sluit zich aan bij CEO Water Mandate en UN Global Compact Sustainable Ocean Principles

The Sustainable Ocean Principles of the United Nations Global Compact are a framework for responsible business practices in the Ocean across sectors and geographies. (Photo: Mary Kay Inc.)

DALLAS, VS--()--Om Wereld Oceanen Dag te vieren, heeft Mary Kay Inc., een wereldwijde belangenbehartiger voor milieubewustzijn en maatschappelijk verantwoord ondernemen, vandaag aangekondigd dat het zich heeft gecommitteerd aan twee cruciale doelen bij de bescherming van de waterwegen van onze wereld: de CEO Water Mandate en de Sustainable Oceans Principles van het Global Compact van de Verenigde Naties. Het nieuws komt te midden van een landelijke festivaltour van de door Mary Kay geproduceerde Guardians of the Gulf (Bewakers van de Golf), een opzienbarende documentaire die de tumultueuze relatie tussen de Golf van Mexico en de natuurbeschermers die vastbesloten zijn om het te beschermen, verkent.

Het CEO Water Mandate (CEO watermandaat) is een bijzonder initiatief van de secretaris-generaal van de VN en het UN Global Compact, uitgevoerd in samenwerking met het Pacific Institute. Het mandaat mobiliseert een kritische massa van bedrijfsleiders om mondiale uitdagingen op het gebied van water aan te pakken door middel van waterbeheer door bedrijven, in samenwerking met de Verenigde Naties, overheden, maatschappelijke organisaties en andere belanghebbenden. Onderschrijvende bedrijven verbinden zich ertoe actie te ondernemen in zes belangrijke elementen en jaarlijks te rapporteren over de voortgang.

De Sustainable Oceans Principles (Duurzame oceaanprincipes) van het Global Compact van de Verenigde Naties, opgesteld in overleg met meer dan 300 belanghebbenden, bieden een kader voor verantwoorde bedrijfspraktijken in de oceaan in alle sectoren en geografische gebieden. Ze bouwen voort op en vormen een aanvulling op de tien principes van het Global Compact van de Verenigde Naties inzake mensenrechten, arbeid, milieu en bestrijding van corruptie. Het onderschrijven van de Sustainable Ocean Principles is een ambitieuze belofte die wordt gedaan door bedrijven van elke omvang, sector en niveau van maturiteit van oceaanbeheer. Met deze aankondiging sluit Mary Kay zich aan bij bedrijfsleiders van over de hele wereld bij het stellen van duidelijke en gedeelde verwachtingen in de hele sector voor een gezonde en productieve oceaan.

“De gezondheid van onze oceanen is bepalend voor de gezondheid van onze planeet”, zei Deborah Gibbins, Chief Operating Officer van Mary Kay Inc. “Water is de meest waardevolle hulpbron op aarde, dus het is van essentieel belang dat we inspanningen voor natuurbehoud actief ondersteunen. We produceerden Guardians of the Gulf en werden een ondertekenaar van deze verbintenissen samen met honderden andere bedrijven omdat we toegewijd zijn om het bewustzijn van de bedreigingen waarmee onze waterwegen worden geconfronteerd te vergroten. Door deze belangrijke inspanningen is Mary Kay van plan om ecosystemen en het behoud van biodiversiteit in haar wereldwijde voetafdruk te bevorderen.”

Guardians of the Gulf is gefilmd, geregisseerd en geproduceerd door een volledig vrouwelijke crew en is vertoond op bijna een dozijn filmfestivals en werd onlangs bekroond met twee Telly Awards voor niet-uitgezonden algemene natuur/dieren in het wild en niet-uitgezonden algemene documentaire.

Mary Kay, die later dit jaar haar wereldwijde duurzaamheidsstrategie zal aankondigen, werkt samen met de CEO Water Mandate en de Sustainable Ocean Principles van het Global Compact van de Verenigde Naties om haar inzet voor waterbeheer te versterken.

Over Mary Kay

Als een van de eersten die door het ‘glazen plafond’ braken, heeft Mary Kay Ash haar schoonheidsbedrijf meer dan 57 jaar geleden met drie doelen opgericht: veelbelovende kansen bieden aan vrouwen, onweerstaanbare producten aanbieden en de wereld verbeteren. Die droom is uitgegroeid tot een miljardenbedrijf met miljoenen onafhankelijke verkoopmedewerkers in bijna 40 landen. Mary Kay is toegewijd aan het investeren in de wetenschap achter schoonheid en het produceren van hoogwaardige huidverzorging, kleurcosmetica en parfums. Mary Kay zet zich ervoor in om door samenwerking met organisaties vrouwen en hun naasten wereldwijd meer mogelijkheden te bieden en richt zich daarbij op ondersteunen van kankeronderzoek, beschermen van overlevenden van huiselijk geweld, verfraaien van onze gemeenschappen en stimuleren van kinderen om hun dromen waar te maken. De oorspronkelijke visie van Mary Kay Ash straalt nog steeds – met iedere lipstick weer. Meer informatie is te vinden op MaryKay.com.

Mary Kay Inc. Corporate Communications
marykay.com/newsroom