Wejo, een wereldleider op het gebied van gegevens over geconnecteerde voertuigen, wordt in de VS openbaar genoteerd via een bedrijfscombinatie met Virtuoso Acquisition Corp.

Transactieposities Wejo om door te gaan met het bouwen aan de industriestandaard binnen het Connected Vehicle-ecosysteem

• Wejo gebruikt geconnecteerde voertuiggegevens om een ​​revolutie teweeg te brengen in de manier waarop mensen leven, werken en reizen
  • Wejo biedt de mogelijkheid om rechtstreeks verbinding te maken met geïntegreerde sensoren van voertuigfabrikanten, waardoor klanten en partners van autofabrikanten live inzicht en analyse kunnen krijgen
  • Transactie verankerd door belangrijke strategische investeerders, waaronder Palantir en GM
  • De transactie impliceert een eigen vermogen van ongeveer $ 1,1 miljard en zal naar verwachting ongeveer $ 330 miljoen aan bruto-opbrengsten opleveren, inclusief $ 230 miljoen contante bijdrage van Virtuoso en een volledig gecommitteerde PIPE van $ 100 miljoen
  • De opbrengst zal Wejo in staat stellen om de uitbreiding van markten te versnellen op het gebied van verkeersbeheer, reclame, wagenparkbeheer, verzekeringen, diagnostiek op afstand, autodelen en verhuur, pechhulp, betalingen, SaaS-oplossingen en meer.

MANCHESTER, Engeland & WESTPORT, Conn.--()--Wejo Limited (“Wejo”), een leider in geconnecteerde voertuiggegevens, en Virtuoso Acquisition Corp. (NASDAQ:VOSO) (“Virtuoso”), een overnamebedrijf voor speciale doeleinden , hebben vandaag aangekondigd dat ze een definitieve overeenkomst hebben gesloten voor een bedrijfscombinatie. Deze transactie ondersteunt Wejo’s visie om de fabrikantonafhankelijke industriestandaard te bouwen op het gebied van geconnecteerde voertuiggegevens, het creëren van applicaties op meerdere markten en het verrijken van levens over de hele wereld. Na afronding van de transactie zal het gecombineerde bedrijf opereren onder de naam Wejo.

Nick Goode
Wejo