c-LEcta: Europese dossiers ingediend voor goedkeuring van nieuwe enzymen in de voedingsindustrie

• Succesvolle indiening van twee registratiedossiers voor voedingsenzymen in Europa.
  • Dossiers werden opgesteld in exclusieve samenwerking met een partner in de voedingsindustrie.
  • Evaluatie vindt plaats in het kader van de uniforme goedkeuringsprocedure voor “Food Improvement Agents”, die vanaf 2023 ook voor enzymen zal worden toegepast.
  • c-LEcta positioneert zich daarmee nog sterker als deskundige partner, niet alleen in de ontwikkeling van enzymen, maar ook voor de goedkeuring ervan.

LEIPZIG, Duitsland--()--c-LEcta, een wereldwijd biotechnologiebedrijf met technologisch leiderschap op het gebied van enzymtechniek en bioprocesontwikkeling, heeft dossiers ingediend voor twee nieuw ontwikkelde enzymen in de voedingssector. De evaluatie door EFSA (European Food Safety Agency) en de Europese Commissie is gebaseerd op de geharmoniseerde EU-goedkeuringsprocedure voor voedselverbeteraars (voedingsenzymen, voedingsadditieven en voedingsaroma’s). De door c-LEcta ingediende enzymdossiers voor producten in de doelmarkt van de voedingsindustrie vormen een aanvulling op het aanbod van het bedrijf aan zijn klanten, die zich dus niet langer apart zorgen hoeven te maken over goedkeuringen voor het gebruik van de enzymen.

cometis AG
Matthias Kunz